F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.06.2018

Mercedes nie korzystał jeszcze z maksymalnych osiągów nowego silnika

Horner: Red Bull nie będzie narzucał Hondzie żadnych ograniczeń

Mercedes potwierdził wprowadzenie nowej specyfikacji silnika

Vettel: Nie mamy problemów z bolidem

Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji

Ericsson nie przystąpi do drugiego treningu we Francji

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Francji

Verstappen: Honda nie daje powodów do niepokoju

Whiting odpiera krytykę nawierzchni toru Paul Ricard

Kierowcy Mercedesa mogą nie otrzymać we Francji nowej specyfikacji silnika

21.06.2018

Ricciardo: Perspektywa startów dla Renault i McLarena jest zachęcająca

Palmer: Partnerstwo Red Bulla i Hondy nie stworzy konfliktu z Aston Martinem

Motorsport.com: Ferrari jest zdecydowane na zatrudnienie Leclerca

Daniel Ricciardo otrzymał propozycję startów od McLarena

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Belgii i GP Japonii

Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem

Ocon gotowy dołączyć do fabrycznego zespołu Mercedesa

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Toro Rosso odpiera oskarżenia Renault w kwestii wykorzystywania silników

Ekipa przypomniała nawet, że stajnia z Enstone walczy z nią o szóste miejsce w mistrzostwach.
Nataniel Piórkowski, 11 listopada 2017, wyświetlenia: 1841<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Toro Rosso wydało komunikat, w którym odniosło się do sugestii Renault o tym, jakoby ostatnie awarie jednostek napędowych w bolidach STR12 były wyłączną winą włoskiego zespołu.

Stajnia z Faenzy doświadczała w ostatnich wyścigach licznych awarii silników. Zarówno Pierre Gasly jak i Brendon Hartley zostaną ukarani cofnięciem na starcie niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Brazylii ze względu na konieczność skorzystania z nowych komponentów zespołu napędowego.

W czwartek przed startem wyścigowego weekendu na Interlagos szef programu Renault w F1 – Cyril Abiteboul stwierdził: „Mamy pewne obawy względem tego, jak w bolidach Toro Rosso wykorzystywany jest nasz silnik”, dodając, że „w tym sporcie nigdy nie ma zbiegów okoliczności”.

W oświadczeniu wysłanym do mediów w sobotę rano, Toro Rosso stwierdza: „Wielkim zaskoczeniem dla zespołu były sugestie Cyrila Abiteboula na temat tego, że problemy Toro Rosso z jednostkami napędowymi są wyłączną winą zespołu oraz spekulacje związane z tym, w jaki sposób funkcjonuje silnik w bolidzie STR12. Pragniemy wyjaśnić, że wszystkie awarie MGU-H i wału, jakich doświadczaliśmy ostatnio w Toro Rosso, nie są związane z tym, jaki sposób zespół wykorzystuje jednostkę napędową lub tym jak jest ona zintegrowana z podwoziem. W trakcie sezonu 2017 nie wprowadziliśmy żadnych zmian w instalacji, poza udoskonaleniem w połowie roku systemu chłodzenia”.

„Od zakończenia letniej przerwy Toro Rosso stale doświadcza awarii związanych z jednostką napędową, co skutkuje karami cofnięcia na starcie i ma wpływ na pozycję zespołu w klasyfikacji konstruktorów”.

„Jednym z głównych powodów występowania problemów jest brak dostępności nowych komponentów jednostki napędowej. W przypadku Toro Rosso zespół musi stale wymieniać w trakcie weekendu komponenty z jednej jednostki napędowej do drugiej, a przy wielu okazjach jest zmuszony do korzystania z elementów w starszej specyfikacji. Ostatni wyścig w Meksyku ukończyły tylko dwa z sześciu bolidów napędzanych silnikami Renault. Stanowi to dowód kiepskiej niezawodności”.

Toro Rosso odniosło się też do walki prowadzonej z Renault o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Różnica punktowa pomiędzy oboma stajniami zamyka się obecnie w pięciu punktach. „Nie możemy zapominać, że Renault walczy z Toro Rosso o lepszą pozycję w tabeli konstruktorów. Jak sugerował pan Abiteboul, sytuacja może nie być zbiegiem okoliczności, ale na pewno nie ma na nią wpływu bolid STR”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.06.2018  Marko: Incydent z Kanady nie ma wpływu na przyszłość Hartleya
10.06.2018  Gasly rozpocznie wyścig w Kanadzie z ostatniego rzędu
09.06.2018  Gasly został zmuszony do powrotu do starszej specyfikacji silnika
08.06.2018  Hartley nie chce komentować plotek na temat swojej przyszłości
06.06.2018  Toro Rosso chciało pozyskać Lando Norrisa
Tagi:
Toro Rosso
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 11.11.2017 14:12[!]
I to jest właśnie patologia w F1. Renault ewidentnie podcina TR, żeby ich w generalce wyprzedzić.
bartoszcze, 11.11.2017 14:27[!]
Pora na popcorn :D
krecik705, 11.11.2017 14:35[!]
Toro Rosso: "We will cut Cyril's finger and show how sharp is katanas egde forged by Honda." :-P
Faktycznie, zaczyna to wyglądać coraz ostrzej... Byle do 26.11 :-)
@sneer Nie rozumiem Twojego zdziwienia. Każdy dba o swoje interesy dysponując dostępne mu narzędzia. A że Renault ma takie...

A umowa RBR z Renault obowiązuje jeszcze w przyszłym roku.
Maciek znafca, 11.11.2017 14:36[!]
Dobrze pojechał 'sytuacja może nie być zbiegiem okoliczności, bo walczą z nami o pozycje w klasyfikacji konstruktorów" co te Renault kit wciska, ze problemy z silnikiem to wina zespołów?
rocque, 11.11.2017 15:28[!]
Pudło. Toro Rosso z tymi (czyt. wsadzonymi w 3/4 sezonu) kierowcami nawet nie powącha punktów, więc kary nie robią im różnicy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca