F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Wehrlein i Russell będą w tym roku rezerwowymi kierowcami Mercedesa

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Bolid W09 Mercedesa zadebiutował na torze

Vasseur: Umowa z Alfą Romeo zwiększa atrakcyjność Saubera

Mansell: Hamilton i Mercedes są faworytami do tytułów

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Sainz: Kierowcom wystarczy 20 okrążeń, by przyzwyczaić się do Halo

Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany

Rich Energy prowadzi rozmowy na temat przejęcia Force India

Rozkład jazd kierowców podczas zimowych testów w Barcelonie

20.02.2018

McLaren nawiązał partnerstwo techniczne z Petrobrasem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas wygrywa kwalifikacje w Brazylii, Hamilton rozbija samochód

Fin godnie zastąpił Angilka, który odpadł już na początku Q1.
Łukasz Godula, 11 listopada 2017, wyświetlenia: 2826<< | lista | T- | T+ | >>

Na Interlagos przez cały weekend pogoda straszy możliwymi opadami deszczu. Nie inaczej było dzisiaj, gdyż w kwalifikacjach pojawiły się krople deszczu, jednak nie wpłynęły zbyt mocno na ostatecznie wyniki. Mimo wszystko już na początku sesji doszło do małego dramatu, gdy z toru wypadł Lewis Hamilton.

Q1

Z wyjazdem na tor nie czekała ścisła czołówka mistrzostw, tymczasem w garażu Lance'a Strolla trwał wyścig z czasem, by wymienić uszkodzoną w trzecim treningu skrzynię biegów. Z niespodziewaną "pomocą" przyszedł Lewis Hamilton, popełniając na pierwszym mierzonym kółku ogromny błąd i wypadając z toru w drugim sektorze i rozbijając swój samochód na bandach. Od razu wywieszona została czerwona flaga i pojawił się samochód medyczny, gdyż Anglik dość mocno uderzył w bariery ochronne. Na szczęście mistrz świata bez problemu sam opuścił samochód.

Już po kilku minutach wrak samochodu Hamiltona został usunięty z pobocza i sesja została wznowiona. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy poza Strollem, u którego kończono naprawę. Ostatecznie jemu również udało się wyjechać na tor, tymczasem o problemach z silnikiem zaczął meldować Verstappen.

Wszyscy poza zawodnikami Ferrari wyjechali na super-miękkich oponach. Na czoło stawki wskoczył Raikkonen z czasem 1:09,405. Za nim meldował się Bottas i Vettel. Walka o przejście do Q2 po odpadnięciu Hamiltona była niezwykle zażarta. Ledwo zmieścił się w czołowej 15. Hartley, a tuż za nim znalazł się Wehrlein, dalej Gasly, Stroll i Ericsson. Wynik Strolla nad wyraz słaby, biorąc pod uwagę, że Massa wskoczył na czwarte miejsce, jednak Kanadyjczyk musiał radzić sobie niezbyt przygotowanym samochodem.

Q2

Z początkiem drugiej części czasówki Bottas został poinformowany o kroplach deszczu, które pojawiły się w pitlane, jednak nie zanosiło się póki co na większy deszcz. Mimo wszystko zawodnicy chcieli jak najszybciej zaliczyć pomiarowe kółko. Tymczasem bardzo dobrym czasem popisał się Bottas, wykręcając 1:08,901. Dalej mieliśmy Ferrari i przedzielonych przez Massę kierowców Red Bulla.

Pomiędzy wyjazdami innych kierowców, starty trenował Brendon Hartley, dla którego nie miało większego sensu kręcenie czasu okrążenia. Ze środka stawki bardzo dobry czas wykręcił Alonso, wskakując za Ricciardo. Nie udało się to Vandoorne'owi, który nie wszedł do Q3. Pozostałymi pechowcami byli Ocon, Grosjean i Magnussen. Tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:08,494.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się oczywiście bez Hamiltona, jednak dużą motywację do zastąpienia go miał Bottas. Fin szybko wyjechał na swój pierwszy przejazd i wykręcił czas 1:08,442. Szybciej o 0,082 sekundy pojechał Vettel, tymczasem Raikkonen był wolniejszy o 0,4 od Niemca. Za ich plecami meldowali się zawodnicy Red Bulla w kolejności Verstappen, Ricciardo. Walkę reszty stawki po pierwszym przejeździe wygrywał Perez, przed Hulkenbergiem i Alonso.

Drugie przejazdy rozpoczęły się na nieco ponad 2 minuty przed końcem czasówki. Na torze w tym czasie coraz mocniej padało. Vettel nie poprawił swojego czasu, jednak na wyżyny wskoczył Bottas, pokonując Niemca o 0,038 sekundy, tym samym zgarniając pole position. Na trzecim miejscu uplasował się Raikkonen, a na dalszych miejscach jedyną zmianą było wskoczenie Alonso na siódme miejsce, za Pereza.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.02.2018  Formuła 1 potwierdziła zmianę godzin rozgrywania wyścigów
26.01.2018  Większość wyścigów sezonu 2018 będzie rozpoczynać się o 15:10?
16.01.2018  Prezentacje bolidów na sezon 2018
15.01.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2017)
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca