F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2018

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Sauber przedstawił bolid C37 w w barwach Alfy Romeo

Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów

Ferrari wprowadzi zmiany w malowaniu swojego bolidu?

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

18.02.2018

Robert Kubica przetestuje prototyp LMP1 Manora

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt wykluczył możliwość zrezygnowania z Halo przed sezonem 2018

Wcześniej pojawiały się doniesienia, jakoby Federacja rozważała porzucenie systemu.
Mateusz Szymkiewicz, 27 listopada 2017, wyświetlenia: 1735<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jean Todt wykluczył możliwość porzucenia systemu Halo jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2018.

Od przyszłego roku kierowcy będą musieli obowiązkowo korzystać z nowego systemu ochrony głowy. Do Formuły 1 zostanie wprowadzone Halo, czyli pałąk składający się z obręczy, dwóch mocowań oraz słupka umiejscowionego tuż przed kokpitem.

Nowe rozwiązanie budzi duże kontrowersje wśród fanów oraz kierowców, głównie ze względów estetycznych. Teraz z kolei pojawiły się sygnały, iż Halo znacznie podniesie masę bolidów, co może dyskryminować wyższych oraz cięższych zawodników. Ponadto w Abu Zabi dokonano próby opuszczenia bolidu na czas z założonym systemem Halo i Valtteri Bottas nie zdołał tego zrobić poniżej regulaminowego czasu siedmiu sekund.

Z tego powodu narodziły się spekulacje, jakoby Federacja rozważała rezygnację z nowego systemu bezpieczeństwa, lecz teraz prezes organizacji – Jean Todt, definitywnie wykluczył taką możliwość. „Nie ma już drogi powrotu. Halo pojawi się i zostanie. Dlaczego? Ponieważ oferuje wielkie wartości pod względem bezpieczeństwa. Jestem zafascynowany tym co zostało napisane na ten temat. Halo jest po prostu częścią naturalnej ciągłości Formuły 1. Oczywiście to nie musi być ostatnie słowo. Jeżeli znajdziemy lepsze rozwiązanie, to wprowadzimy je” – powiedział Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2018  Todt: Omówimy kwestię weta Ferrari
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
15.12.2017  Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy
12.12.2017  Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
Tagi:
Todt J.
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 27.11.2017 11:55[!]
Druga sprawa to każdy zrobił już nowy bolid uwzględniając Halo i sorry, ale rezygnacja z niego na tym etapie na 100% zostałoby zawetowane przez kogoś.
Opanek2246, 27.11.2017 17:54[!]
Ciekawe kiedy komuś stanie się krzywda bo np. nie zdołał w porę opuścić dajmy na to płonącego bolidu właśnie przez to cholerne halo...
kidmaciek, 27.11.2017 18:58[!]
No to szybko szukajcie tego lepszego rozwiązania, bo na bolidy z Halo nie da się patrzeć nie myśląc 'coś tu jest nie tak'.
Mr President, 27.11.2017 22:19[!]
Rozwiązanie to zamknięte kokpity jak w prototypach, ciekawe, jak długo przyjdzie nam na to czekać. Halo to półśrodek, rozwiązanie pośrednie, które nie tylko fatalnie wygląda, ale również nie chroni tak skutecznie jak jego alternatywa. Kolejny krok na drodze poprawiania bezpieczeństwa kierowców zostaje właśnie wykonany, technologia i świadomość konieczności podnoszenia standardów musiały doprowadzić do takiej decyzji. Szkoda, że nie jest bardziej radykalna.
rno2, 28.11.2017 07:08[!]
A ja mam nadzieję, że w przyszłości wznowią badania nad tarczą (w wersji Red Bulla lub wersji Ferrari) i to rozwiązanie wprowadzą zamiast halo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca