F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Prezes FIA uważa, że producenci wydają za dużo pieniędzy na rozwój jednostek napędowych.
Mateusz Szymkiewicz, 15 grudnia 2017, wyświetlenia: 1972<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt, uważa, że poziom niezawodności w Formule 1 stoi na zbyt wysokim poziomie.

W tym roku mistrzem świata został Lewis Hamilton z Mercedesa, który ukończył wszystkie dwadzieścia Grand Prix, w każdym z nich zdobywając punkty. Zdaniem Jeana Todta, przykład Brytyjczyka pokazuje, iż producenci wydają zbyt dużo pieniędzy na rozwój jednostek.

„On [Hamilton] nie popełnił żadnych błędów, ale miał również niesamowicie mocny bolid, mocny pod względem osiągów oraz niezawodności” – powiedział Todt stojący na czele FIA. „Nawet jeżeli Mercedes nie zawsze był najszybszy, to Lewis zdobył punkty we wszystkich dwudziestu Grand Prix. Te bolidy są zbyt niezawodne”.

Francuz dodał, że to samo tyczy się Ferrari, mimo, iż zaliczyło katastrofalną serię wyścigów w Azji, gdzie awarie bolidu kosztowały Sebastiana Vettela potencjalne wygrane. „Ferrari również robi na mnie wrażenie. Ale pozostanę przy tym co mówiłem: bolidy Ferrari oraz Mercedesa są zbyt niezawodne. To kosztuje. Testy, symulacje, tego wszystkiego jest zbyt wiele. Nie potrzebujemy tego wszystkiego dla dobra sportu, wręcz przeciwnie. Obecne silniki są zbyt drogie, zbyt skomplikowane oraz za ciche. Mimo to możemy na nich się opierać. Aktualnie rozmawiamy z producentami na temat ewolucji tych jednostek. Cały proces nie został jeszcze ukończony”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.10.2018  Todt: Bottas wykazał się większym zdyscyplinowaniem niż Barichello
10.09.2018  Todt: Marchionne coraz bardziej pozytywnie oceniał przyszłość F1
07.09.2018  Todt nie ma nic przeciwko planom powiększania kalendarza F1
06.09.2018  Todt: Mówienie, że F1 mogłaby przejść na silniki elektryczne to nonsens
05.09.2018  Todt: W sezonie 2021 w F1 nie pojawią się nowi producenci silników
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 15.12.2017 11:40[!]
Nie rozumiem francuza. Chce tych samych silników dla F1 i WEC, a później narzeka na niezawodność. Poza tym to chyba dobrze, że producenci rozwinęli swoje produkty tak, że nie eksplodują co wyścig.
marvin, 15.12.2017 11:52[!]
Typowy BS w wykonaniu pana Todta
rno2, 15.12.2017 12:05[!]
Bez jaj... Facet sam naciskał na hybrydowe silniki V6, a teraz płacze, że są za drogie i za ciche...
WrobelGP, 15.12.2017 12:06[!]
Wprowadźmy limit trzech silników na rok po czym zaczynamy się zastanawiać, co zrobić, żeby nie były takie niezawodne.
Taki tok myślenia to tylko w FIA.
pawel92setter, 15.12.2017 12:11[!]
Niezawodność wynika po części z limitu silników na sezon. Teraz będzie to 1 silnik na 5 wyścigów. Zmęczeniowo tam nie ma prawa się nic dziać przez pierwsze 4 weekendy GP. To i niezawodność znacząco wzrasta.
marios76, 15.12.2017 12:25[!]
@pawel92setter Mysle, ze jednak mamy wiecej wyscigow w sezonie niz 15 ;)
Todt jest niepowazny. Sami narzucaja mniej silnikow, a teraz miaucza ze zbyt dlugo wytrzymuja bez awarii :/
teambuktu, 15.12.2017 12:31[!]
Można to łatwo rozwiązać. Kara cofnięcia o np. 125 pozycji na starcie za przejechanie 5 wyścigów bez awarii...
gpjano, 15.12.2017 12:55[!]
Ależ to tylko połowa prawdy. Dwóch producentów ma mało awarii ale dwóch pozostałych producentów (Renault i Honda) narzekają na nadmierną awaryjność
marios76, 15.12.2017 14:11[!]
@gpjano Mowil o czolowych zespolach- jasno: Mercedes i Ferrari...
@teambuktu Moze od razu -25punktow ?? ;)
rno2, 15.12.2017 14:16[!]
@teambuktu
Ja mam jeszcze lepszy pomysł:
Jeśli kierowca bolidu napędzanego silnikiem Renault lub Hondy otrzyma karę za nadprogramową wymianę silnika, kara ta będzie losowana pośród kierowców korzystających z silników Mercedesa i Ferrari. Wtedy pan Todt będzie zadowolony :-)
bartoszcze, 15.12.2017 14:23[!]
Cytat pawel92setter :
Teraz będzie to 1 silnik na 5 wyścigów.

Teraz to był 1 silnik na 5 wyścigów, będzie na 7.
teambuktu, 15.12.2017 14:26[!]
@marios76 Punkty są zbyt przejrzyste. Kary cofnięcia są super bo do startu wyścigu nie wiadomo w jakiej kolejności startują.
@rno2 Bardzo słuszna koncepcja. Ewentualnie dla Renault i Hondy - kara przesunięcia o X pozycji do przodu.
A tak serio, nieczęsto krytykuję tych różnych bossów ale czasami to jakoś trudno zrozumieć o co im chodzi.
Yurek, 16.12.2017 11:17[!]
Ciekawe, czy w 2002 też pan Todt uważał, że Ferrari jest zbyt niezawodne, kiedy Schumacher kończył każdy wyścig sezonu na podium.
Wzrost niezawodności jest oznaką progresu F1, kiedyś normą było odpadanie połowy kierowców, dziś już niekoniecznie - i dobrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca