F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2018

Zetsche: Ferrari i Mercedes maja zbieżne poglądy na temat przyszłości F1

Ford nie wyklucza zaangażowania się w Formułę 1

Todt: Omówimy kwestię weta Ferrari

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Prezes FIA uważa, że producenci wydają za dużo pieniędzy na rozwój jednostek napędowych.
Mateusz Szymkiewicz, 15 grudnia 2017, wyświetlenia: 1618<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt, uważa, że poziom niezawodności w Formule 1 stoi na zbyt wysokim poziomie.

W tym roku mistrzem świata został Lewis Hamilton z Mercedesa, który ukończył wszystkie dwadzieścia Grand Prix, w każdym z nich zdobywając punkty. Zdaniem Jeana Todta, przykład Brytyjczyka pokazuje, iż producenci wydają zbyt dużo pieniędzy na rozwój jednostek.

„On [Hamilton] nie popełnił żadnych błędów, ale miał również niesamowicie mocny bolid, mocny pod względem osiągów oraz niezawodności” – powiedział Todt stojący na czele FIA. „Nawet jeżeli Mercedes nie zawsze był najszybszy, to Lewis zdobył punkty we wszystkich dwudziestu Grand Prix. Te bolidy są zbyt niezawodne”.

Francuz dodał, że to samo tyczy się Ferrari, mimo, iż zaliczyło katastrofalną serię wyścigów w Azji, gdzie awarie bolidu kosztowały Sebastiana Vettela potencjalne wygrane. „Ferrari również robi na mnie wrażenie. Ale pozostanę przy tym co mówiłem: bolidy Ferrari oraz Mercedesa są zbyt niezawodne. To kosztuje. Testy, symulacje, tego wszystkiego jest zbyt wiele. Nie potrzebujemy tego wszystkiego dla dobra sportu, wręcz przeciwnie. Obecne silniki są zbyt drogie, zbyt skomplikowane oraz za ciche. Mimo to możemy na nich się opierać. Aktualnie rozmawiamy z producentami na temat ewolucji tych jednostek. Cały proces nie został jeszcze ukończony”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2018  Todt: Omówimy kwestię weta Ferrari
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
12.12.2017  Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
06.12.2017  Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 15.12.2017 11:40[!]
Nie rozumiem francuza. Chce tych samych silników dla F1 i WEC, a później narzeka na niezawodność. Poza tym to chyba dobrze, że producenci rozwinęli swoje produkty tak, że nie eksplodują co wyścig.
marvin, 15.12.2017 11:52[!]
Typowy BS w wykonaniu pana Todta
rno2, 15.12.2017 12:05[!]
Bez jaj... Facet sam naciskał na hybrydowe silniki V6, a teraz płacze, że są za drogie i za ciche...
WrobelGP, 15.12.2017 12:06[!]
Wprowadźmy limit trzech silników na rok po czym zaczynamy się zastanawiać, co zrobić, żeby nie były takie niezawodne.
Taki tok myślenia to tylko w FIA.
pawel92setter, 15.12.2017 12:11[!]
Niezawodność wynika po części z limitu silników na sezon. Teraz będzie to 1 silnik na 5 wyścigów. Zmęczeniowo tam nie ma prawa się nic dziać przez pierwsze 4 weekendy GP. To i niezawodność znacząco wzrasta.
marios76, 15.12.2017 12:25[!]
@pawel92setter Mysle, ze jednak mamy wiecej wyscigow w sezonie niz 15 ;)
Todt jest niepowazny. Sami narzucaja mniej silnikow, a teraz miaucza ze zbyt dlugo wytrzymuja bez awarii :/
teambuktu, 15.12.2017 12:31[!]
Można to łatwo rozwiązać. Kara cofnięcia o np. 125 pozycji na starcie za przejechanie 5 wyścigów bez awarii...
gpjano, 15.12.2017 12:55[!]
Ależ to tylko połowa prawdy. Dwóch producentów ma mało awarii ale dwóch pozostałych producentów (Renault i Honda) narzekają na nadmierną awaryjność
marios76, 15.12.2017 14:11[!]
@gpjano Mowil o czolowych zespolach- jasno: Mercedes i Ferrari...
@teambuktu Moze od razu -25punktow ?? ;)
rno2, 15.12.2017 14:16[!]
@teambuktu
Ja mam jeszcze lepszy pomysł:
Jeśli kierowca bolidu napędzanego silnikiem Renault lub Hondy otrzyma karę za nadprogramową wymianę silnika, kara ta będzie losowana pośród kierowców korzystających z silników Mercedesa i Ferrari. Wtedy pan Todt będzie zadowolony :-)
bartoszcze, 15.12.2017 14:23[!]
Cytat pawel92setter :
Teraz będzie to 1 silnik na 5 wyścigów.

Teraz to był 1 silnik na 5 wyścigów, będzie na 7.
teambuktu, 15.12.2017 14:26[!]
@marios76 Punkty są zbyt przejrzyste. Kary cofnięcia są super bo do startu wyścigu nie wiadomo w jakiej kolejności startują.
@rno2 Bardzo słuszna koncepcja. Ewentualnie dla Renault i Hondy - kara przesunięcia o X pozycji do przodu.
A tak serio, nieczęsto krytykuję tych różnych bossów ale czasami to jakoś trudno zrozumieć o co im chodzi.
Yurek, 16.12.2017 11:17[!]
Ciekawe, czy w 2002 też pan Todt uważał, że Ferrari jest zbyt niezawodne, kiedy Schumacher kończył każdy wyścig sezonu na podium.
Wzrost niezawodności jest oznaką progresu F1, kiedyś normą było odpadanie połowy kierowców, dziś już niekoniecznie - i dobrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca