F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

Isola: "Uważam że poprawa rzędu 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza".
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2018, wyświetlenia: 1214<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według danych pozyskanych przez Pirelli połączenie rozwoju bolidów i wprowadzenia nowej generacji opon doprowadzi do zauważalnej poprawy czasów okrążeń osiąganych przez bolidy F1.

W ubiegłym roku koncern z Mediolanu był krytykowany za stworzenie zbyt twardych mieszanek. W drugiej połowie sezonu Pirelli najczęściej decydowało się na korzystanie z trzech najbardziej miękkich rodzajów ogumienia w swym portfolio: miękkich, supermiękkich i ultramiękkich.

Zdaniem szefa działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isoli nadchodząca kampania zaowocuje poprawą czasów okrążeń nawet o półtorej sekundy.

„W przypadku bolidów mówimy raczej o naturalnym rozwoju, bo nie dochodzi do żadnych dużych zmian w przepisach technicznych. Wyliczenia przekazane nam przez zespoły mówią o średniej poprawie czasów okrążeń o jedną sekundę w porównaniu do stanu z końca ubiegłego sezonu. Trzeba mieć także na uwadze, że na większość wyścigów przywieziemy bardziej miękkie ogumienie” – wyjaśniał Włoch.

„Prawdopodobnie bardziej mowa tu o Grand Prix w pierwszej połowie sezonu, bo rok temu od wyścigu na Silverstone zmieniliśmy nasze podejście do określania alokacji mieszanek. W przypadku Spa czy Suzuki decydowaliśmy się na agresywne wybory. W pierwszej połowie sezonu 2018 powinniśmy zatem ujrzeć największą różnicę w porównaniu do poprzedniej kampanii. Jeśli chodzi o osiągi, to uważam że poprawa czasów okrążeń o 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza” – kontynuował.

Isola dodał, że hipermiękka mieszanka będzie wykorzystywana tylko na niektórych torach ulicznych. Wiadomo już, że oznaczone różowym kolorem ogumienie nie pojawi się w Azerbejdżanie.

„W ubiegłym roku byliśmy dość konserwatywni. Teraz wszystkie rodzaje ogumienia są o stopień bardziej miękkie. Dodaliśmy także hipermiękkie opony. To bardzo, bardzo miękkie opony. Posunęliśmy się do pewnego rodzaju ekstremum, ale chcieliśmy takiego ogumienia. Teraz staramy się zrozumieć gdzie możemy z niego korzystać. Potrzebujemy trochę więcej danych. Prawdopodobnie to Monako będzie pierwszym wyścigiem, podczas którego rozważymy skorzystanie z hipermiękkich opon”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.08.2018  FIA chce powrotu opon o wysokim poziomie degradacji
06.08.2018  Pirelli potwierdziło selekcję opon na Grand Prix Belgii i Włoch
01.08.2018  Pirelli: Nowe przednie skrzydła nie doprowadzą do dużego spadku osiągów
30.07.2018  GP Węgier: opony użyte w wyścigu
28.07.2018  Hamilton: Wyścig na Hungaroringu może okazać się procesją
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca