F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

18.02.2018

Robert Kubica przetestuje prototyp LMP1 Manora

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

Isola: "Uważam że poprawa rzędu 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza".
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2018, wyświetlenia: 959<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według danych pozyskanych przez Pirelli połączenie rozwoju bolidów i wprowadzenia nowej generacji opon doprowadzi do zauważalnej poprawy czasów okrążeń osiąganych przez bolidy F1.

W ubiegłym roku koncern z Mediolanu był krytykowany za stworzenie zbyt twardych mieszanek. W drugiej połowie sezonu Pirelli najczęściej decydowało się na korzystanie z trzech najbardziej miękkich rodzajów ogumienia w swym portfolio: miękkich, supermiękkich i ultramiękkich.

Zdaniem szefa działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isoli nadchodząca kampania zaowocuje poprawą czasów okrążeń nawet o półtorej sekundy.

„W przypadku bolidów mówimy raczej o naturalnym rozwoju, bo nie dochodzi do żadnych dużych zmian w przepisach technicznych. Wyliczenia przekazane nam przez zespoły mówią o średniej poprawie czasów okrążeń o jedną sekundę w porównaniu do stanu z końca ubiegłego sezonu. Trzeba mieć także na uwadze, że na większość wyścigów przywieziemy bardziej miękkie ogumienie” – wyjaśniał Włoch.

„Prawdopodobnie bardziej mowa tu o Grand Prix w pierwszej połowie sezonu, bo rok temu od wyścigu na Silverstone zmieniliśmy nasze podejście do określania alokacji mieszanek. W przypadku Spa czy Suzuki decydowaliśmy się na agresywne wybory. W pierwszej połowie sezonu 2018 powinniśmy zatem ujrzeć największą różnicę w porównaniu do poprzedniej kampanii. Jeśli chodzi o osiągi, to uważam że poprawa czasów okrążeń o 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza” – kontynuował.

Isola dodał, że hipermiękka mieszanka będzie wykorzystywana tylko na niektórych torach ulicznych. Wiadomo już, że oznaczone różowym kolorem ogumienie nie pojawi się w Azerbejdżanie.

„W ubiegłym roku byliśmy dość konserwatywni. Teraz wszystkie rodzaje ogumienia są o stopień bardziej miękkie. Dodaliśmy także hipermiękkie opony. To bardzo, bardzo miękkie opony. Posunęliśmy się do pewnego rodzaju ekstremum, ale chcieliśmy takiego ogumienia. Teraz staramy się zrozumieć gdzie możemy z niego korzystać. Potrzebujemy trochę więcej danych. Prawdopodobnie to Monako będzie pierwszym wyścigiem, podczas którego rozważymy skorzystanie z hipermiękkich opon”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.01.2018  Pirelli obawia się testów w Barcelonie na nowej nawierzchni
19.01.2018  Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1
15.01.2018  Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2018
11.01.2018  Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu
15.12.2017  Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca