F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

Isola: "Uważam że poprawa rzędu 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza".
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2018, wyświetlenia: 1261<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według danych pozyskanych przez Pirelli połączenie rozwoju bolidów i wprowadzenia nowej generacji opon doprowadzi do zauważalnej poprawy czasów okrążeń osiąganych przez bolidy F1.

W ubiegłym roku koncern z Mediolanu był krytykowany za stworzenie zbyt twardych mieszanek. W drugiej połowie sezonu Pirelli najczęściej decydowało się na korzystanie z trzech najbardziej miękkich rodzajów ogumienia w swym portfolio: miękkich, supermiękkich i ultramiękkich.

Zdaniem szefa działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isoli nadchodząca kampania zaowocuje poprawą czasów okrążeń nawet o półtorej sekundy.

„W przypadku bolidów mówimy raczej o naturalnym rozwoju, bo nie dochodzi do żadnych dużych zmian w przepisach technicznych. Wyliczenia przekazane nam przez zespoły mówią o średniej poprawie czasów okrążeń o jedną sekundę w porównaniu do stanu z końca ubiegłego sezonu. Trzeba mieć także na uwadze, że na większość wyścigów przywieziemy bardziej miękkie ogumienie” – wyjaśniał Włoch.

„Prawdopodobnie bardziej mowa tu o Grand Prix w pierwszej połowie sezonu, bo rok temu od wyścigu na Silverstone zmieniliśmy nasze podejście do określania alokacji mieszanek. W przypadku Spa czy Suzuki decydowaliśmy się na agresywne wybory. W pierwszej połowie sezonu 2018 powinniśmy zatem ujrzeć największą różnicę w porównaniu do poprzedniej kampanii. Jeśli chodzi o osiągi, to uważam że poprawa czasów okrążeń o 1 lub 1,5 sekundy to rozsądna prognoza” – kontynuował.

Isola dodał, że hipermiękka mieszanka będzie wykorzystywana tylko na niektórych torach ulicznych. Wiadomo już, że oznaczone różowym kolorem ogumienie nie pojawi się w Azerbejdżanie.

„W ubiegłym roku byliśmy dość konserwatywni. Teraz wszystkie rodzaje ogumienia są o stopień bardziej miękkie. Dodaliśmy także hipermiękkie opony. To bardzo, bardzo miękkie opony. Posunęliśmy się do pewnego rodzaju ekstremum, ale chcieliśmy takiego ogumienia. Teraz staramy się zrozumieć gdzie możemy z niego korzystać. Potrzebujemy trochę więcej danych. Prawdopodobnie to Monako będzie pierwszym wyścigiem, podczas którego rozważymy skorzystanie z hipermiękkich opon”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.01.2019  Pirelli: Jesteśmy pewni wyeliminowania problemów z blisteringiem
10.12.2018  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
29.11.2018  Isola: Zaakceptujmy jeden pit stop i pozwólmy kierowcom mocniej naciskać
27.11.2018  Vettel: Nowe ogumienie nie różni się zbytnio od tego z sezonu 2018
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca