F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.10.2018

Arrivabene pozostanie szefem Scuderii Ferrari po sezonie 2018

Verstappen: Zapowiedzi postępów Renault to stara śpiewka

Ocon zainteresowany roczną współpracą z Williamsem

18.10.2018

Ricciardo: Spadek formy Renault nie robi na mnie wrażenia

Alonso: Jestem zadowolony, że Hamilton może dorównać Fangio

Hamilton: Schumacher na sto procent znajdzie się w przyszłości w F1

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku

Coca-Cola została nowym sponsorem McLarena

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019

Bottas: Liczę na lepsze opony Pirelli w sezonie 2019

La Gazzetta dello Sport: Vettel może odejść z Ferrari po sezonie 2019

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Szafnauer: Halo wymaga od nas wiele pracy

Dyrektor operacyjny Force India wypowiedział się również m.in. o szansach ekipy w 2018 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2018, wyświetlenia: 1486<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor operacyjny Force India – Otmar Szafnauer, zdradził, że zintegrowanie systemu Halo z bolidem wymaga wielkiej pracy ze strony inżynierów.

Od nadchodzącego sezonu w Formule 1 będzie obowiązkowo stosowany system ochrony głowy kierowcy, który otrzymał nazwę Halo. Masa pałąku, który składa się z obręczy oraz trzech mocowań, będzie wynosiła około czternastu kilogramów i jak przyznał Szafnauer, wprowadzenie nowego rozwiązania jest wyzwaniem.

„Presja czasu pojawiła się przez Halo” – powiedział Otmar Szafnauer dla Auto Motor und Sport. „Bardzo późno otrzymaliśmy finalną specyfikację i nie można zignorować jej wpływu. Jej masa wynosi czternaście kilogramów, a testy zderzeniowe FIA są bardzo restrykcyjne. Jest wiele pracy do zrobienia. Pojawiły się zakłócenia w aerodynamice, które są większe niż się spodziewaliśmy”.

W ostatnich dwóch latach Force India kończyło mistrzostwa na czwartej pozycji w klasyfikacji i jak przyznał Amerykanin, w tym sezonie spodziewa się dużej konkurencji ze strony Williamsa oraz Renault. „Korzystają z tego samego silnika co my [Williams], a teraz są tam zaangażowani Paddy Lowe oraz Dirk de Beer, czyli ludzie z Mercedesa oraz Ferrari. Przynieśli ze sobą doświadczenie ze zwycięskich zespołów. Mamy lepszy duet kierowców, ale jeżeli będą mieli naprawdę dobry bolid, to może on uczynić różnicę. Oni [Renault] zainwestowali dużo pieniędzy w ten projekt oraz zatrudnili wielu ludzi. Mamy przewagę w postaci silnika, ale nie jest ona tak duża jak wielu ludzi uważa”.

Zrozumiałe jest, że w najbliższych tygodniach możemy spodziewać się eskalacji konfliktu na linii Liberty Media-producenci, w sprawie nowych przepisów dotyczących układów napędowych i limitów budżetowych. Jak przyznał Szafnauer, mimo współpracy z Mercedesem, Force India nie pozwoli sobie narzucić zdania niemieckiego producenta. „Płacimy za nasze silniki i mamy swoją własną opinię. Tylko wtedy kiedy dadzą nam swój silnik za darmo będą mogli nam powiedzieć jaką powinniśmy mieć opinię”.

Dyrektor operacyjny dodał na koniec, że możliwość utraty Estebana Ocona po sezonie 2018 nie spędza mu snu z powiek. „Mamy kontrakt z Estebanem Oconem na sezon 2019, ale oczywiście jest możliwość jego odejścia. To nie jest miłe, kiedy budujesz kierowcę i większy zespół go zabiera, ale trzeba z tym żyć. Formuła 1 to nie przyjęcie urodzinowe dla dzieci”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.10.2018  Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku
03.10.2018  Abiteboul: Renault nie jest winne obecnej sytuacji Ocona
29.09.2018  Właściciele Force India planują budowę nowej fabryki
28.09.2018  Szafnauer: Ocon może zostać w Force India jako trzeci kierowca
27.09.2018  Uralkali pozwało administratorów Force India
Tagi:
Force India
Szafnauer O.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 29.01.2018 12:13[!]
Cytat :
Korzystają z tego samego silnika co my [Williams], a teraz są tam zaangażowani Paddy Lowe oraz Dirk de Beer, czyli ludzie z Mercedesa oraz Ferrari. Przynieśli ze sobą doświadczenie ze zwycięskich zespołów. Mamy lepszy duet kierowców, ale jeżeli będą mieli naprawdę dobry bolid, to może on uczynić różnicę.

+ za szczerość :-D
sneer, 29.01.2018 12:47[!]
Trzymamy kciuki za FI :)
rno2, 29.01.2018 12:59[!]
Życzę im jak najlepiej, ale rokuję spadek na 6 pozycję. Renault wstaje z kolan, a McLaren zapowiada wejście do czołówki.
Akurat o Williamsa mogą być spokojni, bo kierowcy będą niedoświadczeni, a sama forma bolidów spada z roku na rok...
iceneon, 29.01.2018 17:57[!]
@rno2 Utrzymają 4. pozycję. Ani Renault ani tym bardziej McLaren ich nie przegonią. Nie wiem skąd nagle wszyscy twierdzą, że McLaren jak za dotknięciem różdżki wróci do czołówki, bądź będzie tuż za nią, najpierw niech wrócą do środka stawki.
seb5, 30.01.2018 10:22[!]
@iceneon w końcu ktoś podziela moje zdanie odnośnie McLarena. Może się obaj mylimy. Ale jakoś po prostu nie widzę ich walczących w czubie. Dla mnie potencjalne podium McLarena będzie sensacja, ale jak mówię mogę się mylić. Poczekajmy do Australii, niby nie dużo a jednak jeszcze dwa miesiące...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca