F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marko: Alonso robił wszystko, by silnik Hondy wyglądał na zły

Doradca Red Bulla zdradził, iż producent musiał iść na zbyt wiele kompromisów z McLarenem.
Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2018, wyświetlenia: 5691<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Doradca Red Bulla – Helmut Marko, stwierdził, że Fernando Alonso robił wszystko co w swojej mocy, by przedstawić jednostkę napędową Hondy w jak najgorszym świetle.

Japoński producent ostatnie trzy lata współpracował z McLarenem, lecz między innymi przez brak jakichkolwiek sukcesów doszło do rozwiązania umowy. Mimo to Honda pozostanie w Formule 1 jako partner silnikowy Toro Rosso, czyli juniorskiej ekipy Red Bulla.

Jak przyznał Helmut Marko, koncern z Tokio już zdołał wykonać pierwsze postępy względem sezonu 2017. „Honda jest bardzo aktywna i już udało jej się coś znaleźć. Być może uda im się osiągnąć poziom Renault z drugą specyfikacją silnika. Honda musiała iść na kompromisy ze względu na podwozie McLarena i nie mogła się rozwijać swobodnie. Z kolei Alonso robił wszystko co w swojej mocy, by ich silnik wyglądał na zły”.

Austriak przyznał też, iż Red Bull opracował zupełnie nowy plan na sezon 2018, wyciągając wnioski po nieudanej pogodni za Mercedesem oraz Ferrari z początku poprzednich zmagań. „Bazując na naszym doświadczeniu z ubiegłego roku, daliśmy naszym inżynierom ostateczny termin. Tym razem nie ma żadnych obaw czy damy radę przygotować się na pierwsze testy”.

Marko dodał, że nie zamierza publicznie określać celów Red Bulla, mimo sygnałów dochodzących z Renault, iż te uporało się z zawodnością swojej jednostki. „Zaskoczymy was. Mamy optymalne wartości, ale robimy to co roku”.

Mimo to doradca Red Bulla ujawnił na koniec, że znów spodziewa się dominacji Mercedesa. „Najgorszy jest ich tryb kwalifikacyjny, ponieważ na większości torów nie da się ich później wyprzedzić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2018  STR: Niezawodność silnika Hondy jest wyższa niż pokazują to statystyki kar
09.11.2018  Verstappen: Nie kłamiemy deklarując chęć walki o tytuły
09.11.2018  Marko: Cel Red Bulla na przyszły rok to walka o tytuły
08.11.2018  Honda powróci w Brazylii do najnowszej specyfikacji silnika
31.10.2018  Marko: Honda będzie 14 koni mechanicznych za rywalami w sezonie 2019
Tagi:
Honda
Marko H.
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 29.01.2018 14:12[!]
Zły Alonso, niedobry, zamiast pchać bolid osobiście to narzekał.
Przeczytajcie to w kontekście "szybszego" Sirotkina.
mr_bean2000, 29.01.2018 14:18[!]
Alonso dywersant, pewnie sam po kryjomu dosypywał cukru do baku.
rno2, 29.01.2018 14:40[!]
Przypomnimy te słowa panu Helmutowi kiedy będzie się w***iał gdy bolidy STR będą jeździły jak bolidy F2...
Aeromis, 29.01.2018 15:35[!]
Czyli podsumowując. McLaren nie szedł na ustępstwa, przez co Honda się nie rozwijała, a Alonso zganiał wszystko na Hondę nie będąc sprawiedliwym. Jest to spójne z głosami z zespołu McLaren - że Honda każdego roku zaczyna jakby od nowa. Słowa Marko tym razem wcale nie brzmią głupio jednakże - nawet bez oddania sprawiedliwości Hondzie Alonso wcale się nie mylił co potwierdził sam Marko:
Cytat :
Być może uda im się osiągnąć poziom Renault z drugą specyfikacją silnika.
Czyli być może w przyszłości Honda nie będzie już najgorsza.
Powstaje jednak pytanie. Skoro Marko zdiagnozował problem (współpraca McLarena i Hondy), to czemu wskazuje na Alonso? Tym samym zachowuje się identycznie jak ALO :)
No, chyba że to wszystko wyłącznie wina McLarena, ale pozostaje jednak opinia byłego szefa Hondy, która jest bardziej wyważony i myślę że mądrzejsza
Cytat Hasegawa :
McLaren to czołowy zespół, a Honda nie była gotowa na współpracę z czołowym zespołem. Takie są fakty
piro, 29.01.2018 17:49[!]
Alonso po prostu nie chciał się bawić w głaskanie po głowach tylko mówił to co myśli. Widocznie nie miał w umowie zapisu zabraniającego takiego zachowania albo kara była bardzo mała. To nie jest tak że sabotował własny silnik bo nie jest idiotą. Mimo wszystko nadal chce osiągać dobre wyniki.
Masio, 29.01.2018 17:50[!]
Nie wiem co Helmut bierze, ale niech lepiej to odstawi...
Mexi, 30.01.2018 07:31[!]
A jak nazwać helmutowe narzekanie na silnik Renault?
teambuktu, 30.01.2018 10:26[!]
@Mexi - helmutyzowanie
Damos, 30.01.2018 12:34[!]
Cytat Aeromis :
Czyli podsumowując. McLaren nie szedł na ustępstwa, przez co Honda się nie rozwijała, a Alonso zganiał wszystko na Hondę nie będąc sprawiedliwym.
A co znaczy "sprawiedliwym"? :) fakt - Honda miała problem z mała sztywnością nadwozia McLarena, które przenosiło duże drgania na silnik. Skutek był taki, że to, co działało na hamowni - nie działało na torze - silnik nie wytrzymywał. McLaren odmówił usztywnienia swojej konstrukcji i Honda musiała ciąć obroty a po roku zaczynać od nowa. Później McLaren zmienił dostawcę... olejów albo paliwa. To znów było po za Hondą i znów zmusiło ich do zmiany konstrukcji.
Całość jednak nie zmienia faktu, ze silnik był słaby i awaryjny :( Tu Alonso jedynie uwypuklał fakty. Nie tworzył własnych.
Aeromis, 30.01.2018 23:24[!]
@Damos
Cytat :
A co znaczy "sprawiedliwym"? :)
Bardzo potrzebne pytanie zadałeś ;) Fakt - powinienem je wziąć w cudzysłów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca