F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Marko: Alonso robił wszystko, by silnik Hondy wyglądał na zły

Doradca Red Bulla zdradził, iż producent musiał iść na zbyt wiele kompromisów z McLarenem.
Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2018, wyświetlenia: 5755<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Doradca Red Bulla – Helmut Marko, stwierdził, że Fernando Alonso robił wszystko co w swojej mocy, by przedstawić jednostkę napędową Hondy w jak najgorszym świetle.

Japoński producent ostatnie trzy lata współpracował z McLarenem, lecz między innymi przez brak jakichkolwiek sukcesów doszło do rozwiązania umowy. Mimo to Honda pozostanie w Formule 1 jako partner silnikowy Toro Rosso, czyli juniorskiej ekipy Red Bulla.

Jak przyznał Helmut Marko, koncern z Tokio już zdołał wykonać pierwsze postępy względem sezonu 2017. „Honda jest bardzo aktywna i już udało jej się coś znaleźć. Być może uda im się osiągnąć poziom Renault z drugą specyfikacją silnika. Honda musiała iść na kompromisy ze względu na podwozie McLarena i nie mogła się rozwijać swobodnie. Z kolei Alonso robił wszystko co w swojej mocy, by ich silnik wyglądał na zły”.

Austriak przyznał też, iż Red Bull opracował zupełnie nowy plan na sezon 2018, wyciągając wnioski po nieudanej pogodni za Mercedesem oraz Ferrari z początku poprzednich zmagań. „Bazując na naszym doświadczeniu z ubiegłego roku, daliśmy naszym inżynierom ostateczny termin. Tym razem nie ma żadnych obaw czy damy radę przygotować się na pierwsze testy”.

Marko dodał, że nie zamierza publicznie określać celów Red Bulla, mimo sygnałów dochodzących z Renault, iż te uporało się z zawodnością swojej jednostki. „Zaskoczymy was. Mamy optymalne wartości, ale robimy to co roku”.

Mimo to doradca Red Bulla ujawnił na koniec, że znów spodziewa się dominacji Mercedesa. „Najgorszy jest ich tryb kwalifikacyjny, ponieważ na większości torów nie da się ich później wyprzedzić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.02.2019  Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki
11.02.2019  Red Bull wciąż nie podjął decyzji w sprawie startów w F1 po sezonie 2020
07.02.2019  Gasly cieszy się z możliwości współpracy z Verstappenem
06.02.2019  Horner: Hamilton i Vettel najbardziej obawiają się Verstappena
05.02.2019  Verstappen: Pierwsze wrażenia z symulatora są pozytywne
Tagi:
Honda
Marko H.
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 29.01.2018 14:12[!]
Zły Alonso, niedobry, zamiast pchać bolid osobiście to narzekał.
Przeczytajcie to w kontekście "szybszego" Sirotkina.
mr_bean2000, 29.01.2018 14:18[!]
Alonso dywersant, pewnie sam po kryjomu dosypywał cukru do baku.
rno2, 29.01.2018 14:40[!]
Przypomnimy te słowa panu Helmutowi kiedy będzie się w***iał gdy bolidy STR będą jeździły jak bolidy F2...
Aeromis, 29.01.2018 15:35[!]
Czyli podsumowując. McLaren nie szedł na ustępstwa, przez co Honda się nie rozwijała, a Alonso zganiał wszystko na Hondę nie będąc sprawiedliwym. Jest to spójne z głosami z zespołu McLaren - że Honda każdego roku zaczyna jakby od nowa. Słowa Marko tym razem wcale nie brzmią głupio jednakże - nawet bez oddania sprawiedliwości Hondzie Alonso wcale się nie mylił co potwierdził sam Marko:
Cytat :
Być może uda im się osiągnąć poziom Renault z drugą specyfikacją silnika.
Czyli być może w przyszłości Honda nie będzie już najgorsza.
Powstaje jednak pytanie. Skoro Marko zdiagnozował problem (współpraca McLarena i Hondy), to czemu wskazuje na Alonso? Tym samym zachowuje się identycznie jak ALO :)
No, chyba że to wszystko wyłącznie wina McLarena, ale pozostaje jednak opinia byłego szefa Hondy, która jest bardziej wyważony i myślę że mądrzejsza
Cytat Hasegawa :
McLaren to czołowy zespół, a Honda nie była gotowa na współpracę z czołowym zespołem. Takie są fakty
piro, 29.01.2018 17:49[!]
Alonso po prostu nie chciał się bawić w głaskanie po głowach tylko mówił to co myśli. Widocznie nie miał w umowie zapisu zabraniającego takiego zachowania albo kara była bardzo mała. To nie jest tak że sabotował własny silnik bo nie jest idiotą. Mimo wszystko nadal chce osiągać dobre wyniki.
Masio, 29.01.2018 17:50[!]
Nie wiem co Helmut bierze, ale niech lepiej to odstawi...
Mexi, 30.01.2018 07:31[!]
A jak nazwać helmutowe narzekanie na silnik Renault?
teambuktu, 30.01.2018 10:26[!]
@Mexi - helmutyzowanie
Damos, 30.01.2018 12:34[!]
Cytat Aeromis :
Czyli podsumowując. McLaren nie szedł na ustępstwa, przez co Honda się nie rozwijała, a Alonso zganiał wszystko na Hondę nie będąc sprawiedliwym.
A co znaczy "sprawiedliwym"? :) fakt - Honda miała problem z mała sztywnością nadwozia McLarena, które przenosiło duże drgania na silnik. Skutek był taki, że to, co działało na hamowni - nie działało na torze - silnik nie wytrzymywał. McLaren odmówił usztywnienia swojej konstrukcji i Honda musiała ciąć obroty a po roku zaczynać od nowa. Później McLaren zmienił dostawcę... olejów albo paliwa. To znów było po za Hondą i znów zmusiło ich do zmiany konstrukcji.
Całość jednak nie zmienia faktu, ze silnik był słaby i awaryjny :( Tu Alonso jedynie uwypuklał fakty. Nie tworzył własnych.
Aeromis, 30.01.2018 23:24[!]
@Damos
Cytat :
A co znaczy "sprawiedliwym"? :)
Bardzo potrzebne pytanie zadałeś ;) Fakt - powinienem je wziąć w cudzysłów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca