F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.02.2018

Sezon 2018: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Kubica jako pierwszy sprawdzi na torze nowy bolid Williamsa

Ricciardo rozpocznie przygotowania do sezonu z Red Bullem

Renault nie przedstawiło we wtorek rzeczywistego bolidu R.S.18

Alonso: Nadchodzą dobre czasy dla McLarena

Galeria: Shakedown Saubera C37

Wolff liczy na szybkie sfinalizowanie rozmów w sprawie umowy Hamiltona

23.02.2018

Robert Kubica weźmie udział w pierwszych testach w Barcelonie

Rowland będzie pełnił funkcję młodego kierowcy Williamsa w sezonie 2018

Boullier: McLaren nie poszedł na kompromisy projektując bolid MCL33

Brown: Nowe malowanie bolidu pokazuje, że McLaren słucha swoich fanów

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Wehrlein i Russell będą w tym roku rezerwowymi kierowcami Mercedesa

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Do 2020 roku McLaren nie będzie miał wpływu na projekt silnika Renault

W dłuższej perspektywie francuski koncern jest jednak otwarty na bliższą współpracę z zespołem.
Nataniel Piórkowski, 8 lutego 2018, wyświetlenia: 1571<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault jest otwarte na sugestie McLarena w sprawie projektu jednostki napędowej, ale nie będzie w stanie wprowadzić ich w życie aż do sezonu 2020.

Jako fabryczny team Hondy McLaren miał istotny wkład w projekt jednostki napędowej – oddelegowywał do fabryki w Sakurze swoich pracowników, a nawet współpracował z japońskim koncernem przy projektowaniu niektórych elektrycznych komponentów silnika.

Dyrektor zarządzający projektu Renault w Formule 1 – Cyril Abiteboul przyznaje jednak, że przynajmniej do 2020 roku McLaren nie otrzyma szansy wpływania na rozwój jednostki napędowej. „To nieco skomplikowana kwestia. Po pierwsze rozwinęliśmy kompletną jednostkę napędową przed rozpoczęciem współpracy z McLarenem. Nie możemy więc mówić tutaj o partnerstwie w stylu Hondy, gdzie Honda była zależna od McLarena. Mamy określone parametry jednostki napędowej”.

„Będziemy stawiać krok po kroku. Chcemy być bardzo pragmatyczni. Na pewno w kontekście 2018, ale nawet 2019 roku, jest już za późno, by McLaren miał jakikolwiek wpływ na silnik. Mówiąc to zachowuję stonowanie. Mamy świadomość, że możemy poprawić nasz produkt, że musimy poprawić nasz produkt i będziemy otwarci na ich sugestie” – kontynuował Francuz.

„Mówimy tu jednak o średnio bądź długoterminowej perspektywie. Musimy zaakceptować, że jest to nowe partnerstwo. Zobaczymy, jak wszystko się rozwinie, ale jeśli współpraca będzie układała się w dobry sposób, będzie przynosiła owoce i pozytywne relacje, to nie będzie powodu, dla którego nie moglibyśmy pójść w niej o krok dalej niż w obecnym cyku przepisów. Moim zdaniem nie może jednak dojść do tego przed 2020 rokiem” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.02.2018  Renault nie przedstawiło we wtorek rzeczywistego bolidu R.S.18
20.02.2018  Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault
20.02.2018  Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18
19.02.2018  Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018
16.02.2018  McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33
Tagi:
McLaren
Renault
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 08.02.2018 17:53[!]
Czy tylko mnie dziwi ten fakt, że zespół fabryczny jakim jest Renault, współpracuje/pomaga jak by nie było swojemu bezpośredniemu rywalowi na torze jakim jest McLaren...??
Gdy McLaren będzie przed Renault, to Francuzi będą im klaskać i cieszyć się z ich wyników ?? .........
krecik705, 08.02.2018 18:30[!]
Byki też mają ich silnik i różnicę widać w nadwoziu. To samo będzie z McLarenem. Propozycje odnośnie silnika dla ich poprawy, a sami też będą ulepszać resztę, by to fabryczny zespół był najlepszy, a nie klienci silnika.
michal132, 08.02.2018 18:43[!]
poczekajmy do chwili kiedy Renault zacznie być na równi z RBR i zobaczymy jakie wtedy dostaną silniki itp
marvin, 09.02.2018 09:14[!]
@enstone
Też mnie to dziwi. Z jednej strony Merc właśnie z powodów konkurecyjnych nie chciał im dostarczać silników (tak jak i Ferrari). Z drugiej, Merc nie widzi problemu, żeby dostarczać klientom swoje jednostki napędowe, chociaż czyni to "bezpiecznie", bo SFI i Williams nie stanowią dla nich zagrożenia :)
Prawdopodobnie Renault wie, że posiadanie 2 zespołów, które będą ze sobą konkurować, może im przynieść jedynie dobry PR. Tak się będzie działo do momentu, kiedy
Cytat michal132 :
Renault zacznie być na równi z RBR

wtedy będą inne mapowania silnika dla Renki, inne dla RBR i McLarena. Merc stosuje tę taktykę od dawna :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca