F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu

Szef Renault będzie działał na rzecz rezygnacji kontrowersyjnych zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 10 lutego 2018, wyświetlenia: 2577<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor zarządzający Renault Sport – Cyril Abiteboul, jest zdeterminowany, aby wprowadzić zmiany w przepisach ograniczających regulaminową pulę silników do trzech na sezon.

Od tego roku każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej. Alokacja pozostałych trzech elementów jednostki napędowej: generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do poziomu dwóch na sezon.

Chociaż Renault jest przekonane, iż w sezonie 2018 zapewni obsługiwanym przez siebie zespołom niezawodną i konkurencyjną jednostkę napędową, Abiteboul ujawnia, że nadal stara się skłonić zainteresowane strony do zmiany zdania w sprawie kontrowersyjnego limitu.

„Wiedzieliśmy w jakim kierunku zmierzają przepisy, więc odpowiednio dostosowaliśmy do nich nasze plany i strategię. Obecnie nie ma żadnych przesłanek wskazujących na to, że nie jesteśmy w stanie trzymać się tych założeń. Nadal jednak uważam, że nie jest to odpowiednie posunięcie dla F1. Podczas nadchodzących rozmów z FIA, FOM i innymi zespołami podjęta zostanie kolejna próba wprowadzenia zmian, bo nie uważam, by dla kogokolwiek limit ten był sensownym rozwiązaniem” – zakomunikował Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
03.01.2019  Ricciardo: Chcę wejść z Renault na kolejny poziom
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
21.12.2018  Abiteboul: Red Bull ukrywa fakty wypowiadając się o silniku Hondy
Tagi:
Abiteboul C.
Renault
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 10.02.2018 13:23[!]
Absolutne szaleństwo.
mich909090, 10.02.2018 15:07[!]
Ten limit spowodował, że Mercedes tej zimy przetestował 100 konfiguracji nowego silnika i z tego wybrał 3 najlepsze pod względem wydajności i niezawodności. To jest potęga.
bartoszcze, 10.02.2018 18:00[!]
Czyli Renault wciąż ma problemy z niezawodnością i Fernando może się obrazić xD

PS Co do zasady zgodzę się z myślą, że ten limit jest za niski, ale producenci wiedzieli o tym wcześniej.
Luq, 10.02.2018 19:05[!]
@bartoszcze - to już nie chodzi o to czy Reno ma problemy czy nie, ale o to, że ograniczenie liczby silników miało się przyczynić do redukcji kosztów. Tymczasem taki właśnie np. Merc wydaje setki milionów pieniędzy przed sezonem i produkuje sto silników, po to żeby w sezonie korzystać z trzech. Oszczędności jak sto piorunów, nie ma co.
bartoszcze, 10.02.2018 19:36[!]
@Luq
Ale Ty się w ten sposób zgodziłeś z moim PS :)

Natomiast niezaprzeczalnie są powody, dla których jedni mocno krytykują obecny limit, a inni mówią "nie pozwolimy na zmianę". I tyle.
Falarek, 10.02.2018 21:45[!]
Czyli aby oszczędzać w sezonie trzeba wydać kupę kasy przed sezonem na testowanie tego "oszczędzania". Parodia tak jak cała obecna lewacka F1
Masio, 11.02.2018 10:48[!]
Jak było 8 silników na sezon, to było dobrze. Ale oczywiście musieli zmniejszyć tą ilość...
ergie, 11.02.2018 10:51[!]
Ale przecież wystarczyłoby uprościć jednostki napędowe... np. likwidując te wszystkie nowowowydumałki związane z odzyskiwaniem energii i wtedy po pierwsze koszta by zmalały, po drugie limit nie byłby taki straszny...
marcelo92, 11.02.2018 11:40[!]
Mi się wydaje, że Ferrari z Mercedesem jeszcze powiekszy przewagę na renault w kwestii silnika. Ferrari chciało zostać przy limicie 3 jednostek, to pewnie włożyli dużo kasy w poprawe niezawodności jednostek i są z tego zadowoleni. Po Renault widać, że ciężko ogarnąć im temat.
mariusz0608, 11.02.2018 15:41[!]
Nie narzekać, nie narzekać.
Wkrótce będzie 1 silnik/3 sezony, bo trzeba ciąć koszty. CIĄĆ!
Zomo, 11.02.2018 22:01[!]
Jak Mercedes ma za duzo pieniedzy to moze sobie wyprodukowac i milion silnikow, uzyc trzech a reszte wywalic na zlom. Nikt im tego nie zabroni. Rownie dobrze Renault moze znalesc sobie bogatego sponsora i szastac pieniedzmi w taki sam sposob.
Wazne jest to ze silnik na tor ma wytrzymac wiecej niz jeden wyscig. Jakby puscic to bez ogranicznen to wszystkie silniki wybuchaly by 100m po przekroczenilu lini mety bo byly by zaprojektowane na jeden wyscig...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca