F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Vettel na czele tabeli przed czasówką w Austin

Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu

Szef Renault będzie działał na rzecz rezygnacji kontrowersyjnych zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 10 lutego 2018, wyświetlenia: 2539<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor zarządzający Renault Sport – Cyril Abiteboul, jest zdeterminowany, aby wprowadzić zmiany w przepisach ograniczających regulaminową pulę silników do trzech na sezon.

Od tego roku każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej. Alokacja pozostałych trzech elementów jednostki napędowej: generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do poziomu dwóch na sezon.

Chociaż Renault jest przekonane, iż w sezonie 2018 zapewni obsługiwanym przez siebie zespołom niezawodną i konkurencyjną jednostkę napędową, Abiteboul ujawnia, że nadal stara się skłonić zainteresowane strony do zmiany zdania w sprawie kontrowersyjnego limitu.

„Wiedzieliśmy w jakim kierunku zmierzają przepisy, więc odpowiednio dostosowaliśmy do nich nasze plany i strategię. Obecnie nie ma żadnych przesłanek wskazujących na to, że nie jesteśmy w stanie trzymać się tych założeń. Nadal jednak uważam, że nie jest to odpowiednie posunięcie dla F1. Podczas nadchodzących rozmów z FIA, FOM i innymi zespołami podjęta zostanie kolejna próba wprowadzenia zmian, bo nie uważam, by dla kogokolwiek limit ten był sensownym rozwiązaniem” – zakomunikował Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.10.2018  Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019
17.10.2018  Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault
05.10.2018  Abiteboul: Red Bull zablokował podpisanie umowy z Sainzem
04.10.2018  Abiteboul: F1 powinna pomyśleć o redukcji masy bolidów
03.10.2018  Abiteboul: Renault nie jest winne obecnej sytuacji Ocona
Tagi:
Abiteboul C.
Renault
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 10.02.2018 13:23[!]
Absolutne szaleństwo.
mich909090, 10.02.2018 15:07[!]
Ten limit spowodował, że Mercedes tej zimy przetestował 100 konfiguracji nowego silnika i z tego wybrał 3 najlepsze pod względem wydajności i niezawodności. To jest potęga.
bartoszcze, 10.02.2018 18:00[!]
Czyli Renault wciąż ma problemy z niezawodnością i Fernando może się obrazić xD

PS Co do zasady zgodzę się z myślą, że ten limit jest za niski, ale producenci wiedzieli o tym wcześniej.
Luq, 10.02.2018 19:05[!]
@bartoszcze - to już nie chodzi o to czy Reno ma problemy czy nie, ale o to, że ograniczenie liczby silników miało się przyczynić do redukcji kosztów. Tymczasem taki właśnie np. Merc wydaje setki milionów pieniędzy przed sezonem i produkuje sto silników, po to żeby w sezonie korzystać z trzech. Oszczędności jak sto piorunów, nie ma co.
bartoszcze, 10.02.2018 19:36[!]
@Luq
Ale Ty się w ten sposób zgodziłeś z moim PS :)

Natomiast niezaprzeczalnie są powody, dla których jedni mocno krytykują obecny limit, a inni mówią "nie pozwolimy na zmianę". I tyle.
Falarek, 10.02.2018 21:45[!]
Czyli aby oszczędzać w sezonie trzeba wydać kupę kasy przed sezonem na testowanie tego "oszczędzania". Parodia tak jak cała obecna lewacka F1
Masio, 11.02.2018 10:48[!]
Jak było 8 silników na sezon, to było dobrze. Ale oczywiście musieli zmniejszyć tą ilość...
ergie, 11.02.2018 10:51[!]
Ale przecież wystarczyłoby uprościć jednostki napędowe... np. likwidując te wszystkie nowowowydumałki związane z odzyskiwaniem energii i wtedy po pierwsze koszta by zmalały, po drugie limit nie byłby taki straszny...
marcelo92, 11.02.2018 11:40[!]
Mi się wydaje, że Ferrari z Mercedesem jeszcze powiekszy przewagę na renault w kwestii silnika. Ferrari chciało zostać przy limicie 3 jednostek, to pewnie włożyli dużo kasy w poprawe niezawodności jednostek i są z tego zadowoleni. Po Renault widać, że ciężko ogarnąć im temat.
mariusz0608, 11.02.2018 15:41[!]
Nie narzekać, nie narzekać.
Wkrótce będzie 1 silnik/3 sezony, bo trzeba ciąć koszty. CIĄĆ!
Zomo, 11.02.2018 22:01[!]
Jak Mercedes ma za duzo pieniedzy to moze sobie wyprodukowac i milion silnikow, uzyc trzech a reszte wywalic na zlom. Nikt im tego nie zabroni. Rownie dobrze Renault moze znalesc sobie bogatego sponsora i szastac pieniedzmi w taki sam sposob.
Wazne jest to ze silnik na tor ma wytrzymac wiecej niz jeden wyscig. Jakby puscic to bez ogranicznen to wszystkie silniki wybuchaly by 100m po przekroczenilu lini mety bo byly by zaprojektowane na jeden wyscig...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca