F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018

Amerykańska ekipa zdecydowała się przywrócić czerwone barwy do malowania.
Mateusz Szymkiewicz, 14 lutego 2018, wyświetlenia: 7163<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Haas dosyć niespodziewanie jako pierwszy w stawce zaprezentował swój bolid na sezon 2018.

Stajnia z Kannapolis przed kilkoma dniami zapowiadała, że model VF-18 po raz pierwszy zostanie pokazany publicznie w dniu rozpoczęcia zimowych przygotowań, czyli 26 lutego w Barcelonie. Mimo to już dzisiaj możemy zobaczyć wygląd najnowszej konstrukcji, której komputerowe rendery zostały opublikowane w mediach społecznościowych Haas F1 Team.

W porównaniu do poprzednika jedyne dostrzegalne zmiany wynikają z nowych przepisów ustanowionych przez FIA. Od tego roku wszystkie zespoły będą musiały obowiązkowo montować do swoich bolidów system Halo, którego zadaniem jest ochrona głowy kierowcy poprzez odbijanie wszelkich elementów zmierzających w tą stronę. Kolejną istotną zmianą jest delegalizacja „płetwy rekina”, przez co pokrywa silnika znów obrała standardowe kształty.

Ponadto Haas zdecydował się powrócić do czerwonych barw w malowaniu, które towarzyszyły ekipie w 2016 roku oraz na początku minionego sezonu. Przed Grand Prix Monako 2017 zespół zastąpił czerwień kolorem białym, w związku z nowymi przepisami o zaakcentowaniu numerów startowych oraz dodaniu trzyliterowych skrótów nazwisk kierowców na bolidach.

„Największym elementem ewolucji bolidu jest pojawienie się Halo” – powiedział Gunther Steiner, szefa Haas F1 Team. „Projektanci musieli ciężko pracować nad zmodyfikowaniem nadwozia, by Halo mogło sprostać wymaganym obciążeniom. Minimalna waga bolidu wzrosła dzięki Halo, a także podniósł się środek ciężkości ze względu na położenie systemu. Mimo to wszyscy jesteśmy w tym samym położeniu”.

„Przepisy między sezonem 2017 a 2018 pozostały dosyć stabilne, więc VF-18 jest ewolucją naszego zeszłorocznego bolidu. W mniejszym stopniu zależało nam na ponownym odkrywaniu, a bardziej na udoskonalaniu. Możecie dostrzec elementy z zeszłego roku na obecnym bolidzie. Nasz model z 2017 roku był całkiem dobry, ale nie zawsze wydobywaliśmy z niego to co najlepsze i zamierzamy to zmienić w sezonie 2018. Przygotowaliśmy nasz bolid tak lekki jak jest to tylko możliwe, by móc zachować więcej balastu. Będziemy w stanie wykonać lepszą pracę, umieszczając odważniki w tym miejscu, w którym będziemy chcieli”.

Haas tak jak w poprzednich latach będzie korzystał z technologii oraz układów napędowych Ferrari, natomiast jego barwy będą dalej reprezentowali Kevin Magnussen i Romain Grosjean, który jako pierwszy poprowadzi model VF-18 na torze wyścigowym.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
14.09.2018  Haas ogłosi wkrótce skład kierowców na sezon 2019
13.09.2018  Steiner: Renault złamało nieformalne porozumienie składając protest po wyścigu
13.09.2018  Haas potwierdzi w Singapurze nową umowę z Magnussenem?
10.09.2018  Steiner: Jeśli nie mogą pokonać cię na torze, to próbują zrobić to przed sądem
Tagi:
Haas

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marvin, 14.02.2018 16:40[!]
Wygląda na bardzo uproszczony bolid. To jest bardziej pokazanie malowania niż rzeczywistego wyglądu bolidu moim zdaniem. Chyba, że Haas nagle stwierdził, że pojedzie 2s szybciej bez tych aerodynamicznych lotek i to finalny projekt ;)
ICEman, 14.02.2018 17:21[!]
ale prezentacja. Pokazali render w 3dmaxie
Falarek, 14.02.2018 17:40[!]
I to na czarnym tle aby brzydactwa Halo nie było widać :)
mr_bean2000, 14.02.2018 18:06[!]
Nie wygląda na szybki, szkoda.
oxiplegatz, 14.02.2018 18:42[!]
Bez halo wyglądałby lepiej, poza tym ubiegłoroczny kolor grafitowy fajniej by wyglądał. Jest też wersja prezentacji w formie krótkiego klipu wideo: https://youtu.be/4bnhHpvoUvo
zabojczywons, 14.02.2018 19:22[!]
@marvin To raczej musi być uproszczenie bo było kilka razy powiedziane nie pamiętam przez kogo, że na halo mają być aero dodatki a tu gładzizna ;)
marcelo92, 14.02.2018 20:02[!]
Tylko te dodatkowe owiewki na Halo to tak naprawde dodatkowe niebezpieczenstwo dla koerowcy podczas wypadku.
Gszegosz, 14.02.2018 22:50[!]
Nie życzę nikomu kraksy pokroju Bianchiego z tym ustrojstwem przed głową.
agentwrogiegoukladu, 15.02.2018 10:40[!]
@Gszegosz u Bianchiego raczej nie miałoby to żadnego wpływu - ani negatywnego, ani pozytywnego
marios76, 15.02.2018 11:53[!]
@Gszegosz A co by to zmienilo??
Mahilda111, 15.02.2018 12:02[!]
Autor chyba miał na myśli, że Halo utrudniłoby medykom dostęp do poszkodowanego ;) Lekarze oceniali stan Bianchiego jeszcze w kokpicie, do którego teraz będzie nieco utrudniony dostęp.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca