F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Williams przedstawił model FW41

Stajnia z Grove zaprezentowała tegoroczny bolid w Londynie.
Mateusz Szymkiewicz, 15 lutego 2018, wyświetlenia: 7784<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół Williams zaprezentował w Londynie swój tegoroczny model – FW41.

Stajnia z Grove zamierza potraktować sezon 2018 jako nowe otwarcie, w związku z pozyskaniem Paddy'ego Lowe'a na stanowisko dyrektora technicznego. Ceniony inżynier, który w przeszłości odpowiadał za sukcesy McLarena oraz Mercedesa, dołączył do ekipy w marcu 2017 roku i jakikolwiek wpływ na projekt bolidu miał dopiero przy okazji prac nad zaprezentowanym dziś modelem.

Jak zapowiadał Lowe, bolid przygotowany z myślą o tegorocznych mistrzostwach nie będzie oderwany od dotychczasowej filozofii projektowania, lecz ma on umożliwić przerwanie spirali coraz słabszych wyników w każdym kolejnym sezonie.

W 2017 roku Williams zajął piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 83 punktów oraz jednego miejsca na podium w Grand Prix Azerbejdżanu. W sezonie 2018 celem jest poprawienie tych osiągnięć, a także zniwelowanie straty do bezpośrednich konkurentów, jak ekipa Force India czy coraz lepiej spisujące się Renault.

Pomóc ma w tym model FW41, który wizualnie diametralnie różni się od swojego poprzednika. Inżynierowie Williamsa zdecydowali się na bardzo agresywny projekt bolidu, który najbardziej różni się mocno rozbudowanymi elementami podłogi, a także szerszym rozstawem osi. Inne modyfikacje to dłuższy nos – mający jednak charakterystyczny kształt dla bolidów brytyjskiej ekipy – a także nowa pokrywa silnika.

„Bolid ma wiele nowych dodatków, większość z nich nie jest tak łatwo dostrzegalna, ale zespół obrał całkowicie nową koncepcję dotyczącą aerodynamiki, co pozwoliło nam na znaczące postępy pod względem osiągów” – powiedział Paddy Lowe. „Wszystkie bolidy Formuły 1 są ewolucją tego co widzieliśmy dotychczas, ale FW41 jest odejściem od wielu kierunków, które były obrane w przeszłości. Mamy nadzieję, że ten bolid pozwoli nam na postępy w osiągach względem sezonu 2017”.

Kolejną istotną zmianą w zespole jest odświeżenie składu kierowców, w którym po raz pierwszy od czterech lat nie znalazł się Felipe Massa. Partnerem Lance'a Strolla będzie Siergiej Sirotkin, który w nadchodzących mistrzostwach zadebiutuje w Formule 1. Rosjanin dołączył do Williamsa po trzech sezonach spędzonych jako tester Saubera oraz Renault, pokonując w walce o posadę Roberta Kubicę, który zastąpi Paula di Restę w roli rezerwowego zawodnika.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2018  George Russell bliski podpisania kontraktu z Williamsem?
15.09.2018  Sirotkin: Kwalifikacje w Singapurze były walką o przetrwanie
13.09.2018  Ocon: Jestem naprawdę rozczarowany niepewną przyszłością w F1
10.09.2018  Williams: Kubica może przejąć wyścigowy fotel Strolla
02.09.2018  Lowe: W przypadku odejścia to Kubica zastąpi Strolla
Tagi:
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 15.02.2018 20:27[!]
Już się zepsuł? A nie sory, najlepszy kierowca w stawce będzie go prowadził. Nie widziałem dzisiaj jeszcze newsa, który zapewnia o umiejętnościach ruska.
Anderis, 15.02.2018 20:33[!]
Wygląda na szybki. ;)
Aeromis, 15.02.2018 20:57[!]
Kierowcy będą przeszczęśliwi mając przed sobą białe Halo odbijające światło.
ergie, 15.02.2018 20:57[!]
ciekawe na ile jest to wersja ostateczna samochodu...
kocpis, 15.02.2018 21:08[!]
Nic nowego
marcelo92, 15.02.2018 23:00[!]
Po co tyle szumu bylo o te pletwe rekina. Dalej jest, ale w przyjemniejszej wizualnie wersji. Wiele tego miejsca reklamowego nie ubylo.
Gszegosz, 16.02.2018 01:16[!]
Schodkowane nosy lub te w kształcie członków czy płetwy rekina i inne tego typu dziwactwa można jeszcze przemilczeć, ale halo jest jak dla mnie nieakceptowalne. Nieestetyczny Inżynieryjny bubel, który może przynieść tylko więcej szkody niż pożytku. Kolejny dowód na to że FIA to banda idiotów.
JuJu_Hound, 16.02.2018 08:16[!]
i z boku mały napis SMP RACING; bolid ładny bo na tym etapie nie wiadomo czy jest szybki jak zawszed podczas prezentacji; halo skupia jednak na sobie uwage i zabiera całe piekno bolidu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca