F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

16.09.2018

Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag

Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze

Hamilton: Zwycięstwo w Singapurze to wielka chwila dla Mercedesa

Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem

Vettel: Nie mieliśmy większych szans na pokonanie Hamiltona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Brytyjczyk podkreśla, że Liberty dąży do wprowadzenia przemyślanych zmian w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 16 lutego 2018, wyświetlenia: 1081<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn przyznał, że w najbliższej przyszłości z Formuły 1 nie zniknie system DRS.

W ostatnim czasie Liberty Media nabyło służący do testów w tunelu aerodynamicznym model bolidu Manora – teamu, który wycofał się ze startów w F1 przed sezonem 2017 – i rozpoczęło własne badania mające na celu wypracowanie rozwiązań, które zwiększą możliwości wyprzedzania.

„W krótkoterminowej perspektywie będziemy nadal korzystać z DRS. Mam nadzieję, że rozwój bolidów pójdzie w takim kierunku, że na pewnym etapie nie będziemy już potrzebowali tego systemu, ale w najbliższej przyszłości do tego nie dojdzie” – powiedział Brawn w rozmowie z Business Life.

Brytyjczyk zaznaczył, że Liberty chce zapewnić, iż każde zmiany przepisów są krokiem we właściwym kierunku. „Zanim poprawimy wyścigi musimy zrozumieć co się dzieje. Możemy oprzeć się wyłącznie na naszym instynkcie, ale to niewystarczające gdy pomyślimy, jak niesamowicie skomplikowane są te bolidy”.

Wielu obserwatorów uważa, że wyprzedzanie stało się trudniejsze wraz z wprowadzeniem do użytku nowej generacji bolidów. Brawn sugeruje, że w kolejnych latach prędkości mogą ulec obniżeniu. „Prędkość odgrywa istotną rolę, a fani chcą oglądać najszybsze bolidy. Jeśli jednak dostrzeżemy możliwość poprawienia wyścigów, to byłbym w stanie pójść na ustępstwo i pewne obniżenie prędkości”.

Brawn odniósł się także do kwestii rozszerzenia kalendarza, wysuwając pomysł ustanowienia modelu ligowego. Były dyrektor techniczny Ferrari wyjaśniał: „Istniałaby lista oczekujących: najlepszych torów i promotorów, którzy chcą znaleźć się w Formule 1. Jeśli któryś z wyścigów nie radziłby sobie zbyt dobrze, moglibyśmy go relegować, a na jego miejsce wprowadzić ten dający gwarancję sukcesu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2018  Brawn: Chcemy, aby kalendarz F1 liczył 24 wyścigi
23.08.2018  Brawn: Zmiany dotyczące silników mogą zostać opóźnione
10.08.2018  Brawn sprzeciwia się skracaniu dystansu wyścigów
31.07.2018  Ross Brawn: Formuła 1 zrobi co w jej mocy by uratować Force India
25.07.2018  Brawn: Niektóre przypadki użycia team orders okazywały się bezcelowe
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 16.02.2018 13:17[!]
Osobiście uważam, że zmiany powinny być wprowadzane w tempie: jeden komponent na dwa lata. Zmiana silnika = dwa lata bez zmian, wprowadzenie DRS = dwa lata bez zmian itd... Takie podejście pozwala stwierdzić czy zmiana jest dobra czy zła. Błędem było wprowadzenie DRS, silników hybrydowych, limitów paliwa, limitów silników, zmiany aero, zmiany opon itd i to w tak krótkim czasie. Potem pozostało narzekanie na dźwięk, wariackie kary na starcie, sztuczność wyścigów... Chaos nie do opanowania. I wtedy wprowadza się korekty przepisów, żeby wyjść z twarzą. Doprowadziło to do sytuacji, w jakiej sport jest teraz.
zobq, 16.02.2018 21:38[!]
Już były bolidy, przy których można było się pokusić o usunięcie drs-a. Bolidy z 2014-2016.
Luis Garcia, 16.02.2018 23:26[!]
Potrzebne jest takie aero, które nie generowałoby tyle "brudnego" powietrza co teraz, i pozwalało tym samym na podążanie jeden za drugim w bardzo bliskich odległościach (takie siedzenie na zderzaku). Wtedy DRS byłby nie potrzebny, bo pojedynki i wyprzedzanie przychodziłyby w sposób naturalny. Pytanie czy możliwe jest to do zrealizowania?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca