F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Japonii

Ericsson pozostanie w Sauberze jako trzeci kierowca

Antonio Giovinazzi będzie kierowcą Saubera w sezonie 2019

Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata

Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

"Dźwięk to energia. [...] Te dwa cele są ze sobą sprzeczne".
Nataniel Piórkowski, 16 lutego 2018, wyświetlenia: 1623<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor zarządzający Renault Sport – Cyril Abiteboul obawia, że dążenia do poprawy dźwięku hybrydowych silników F1 mogą doprowadzić do ograniczenia ich wydajności.

Jednym z kluczowych punktów znajdujących się w propozycjach nowej formuły jednostek napędowych jest poprawa generowanego przez nie hałasu. Abiteboul zwraca jednak uwagę, że realizacja tego celu może pociągnąć za sobą spadek osiągów silników, co stałoby w sprzeczności z ogólną filozofią sportu.

„Musimy uświadomić sobie, że nie uda nam się znaleźć złotego środka. Dźwięk to energia. Jeśli chcemy mocnych jednostek napędowych, cechujących się niskim zużyciem paliwa, musielibyśmy być w stanie wykorzystywać całą dostępną energię. Gdy jednak zaczniemy zamieniać tę energię w dźwięk, to nie osiągniemy dobrych wyników na płaszczyźnie wydajności silnika. Te dwa cele są ze sobą sprzeczne”.

Zdaniem Abiteboula wezwania do przywrócenia głośniejszych silników są wyrazem sentymentu, z jakim fani wciąż spoglądają na poprzednią erę F1. „To problem pokoleniowy. Wkrótce pojawią się pokolenia, jakie nie słyszały silników V10 czy V8, dla których cicha jednostka będzie normą”.

„Problem polega na tym, że obecnie znajdujemy się w luce pokoleniowej i technologicznej. Wszystko jest kwestią czasu. Może Formuła 1 wprowadziła nowe jednostki nieco zbyt wcześnie. Pod tym względem jesteśmy obecnie o krok dalej niż powinniśmy. Trzeba to jednak zaakceptować”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.08.2018  Abiteboul: Renault zrezygnowało z Ocona przez zbyt bliskie relacje z Mercedesem
25.08.2018  Abiteboul: Wypowiedzi Red Bulla o Hondzie traktuję jako żart
19.08.2018  Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa
14.08.2018  Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku
08.08.2018  Abiteboul: Musieliśmy podpisać kontrakt z Ricciardo
Tagi:
Abiteboul C.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
benethor, 16.02.2018 10:34[!]
Oho, już wiedzą że kolejny sezon z rzędu wdupili i znowu będą kilkadziesiąt koni za Ferrari i Mercedesem.
SkC, 16.02.2018 10:35[!]
Gdyby były to normalne silniki a nie kosiarki to byłby dźwięk i moc... Nigdy 1.6 turbo razem z tymi całymi systemami elektrycznymi nie będzie brzmieć jak np. 2.4 V8 czy 3.0 V12.
marcelo92, 16.02.2018 10:41[!]
Coraz bardziej mnie irytuja wypowiedzi tego czlowieka.
zobq, 16.02.2018 11:22[!]
Nie rozumiem oburzenia. Przy obecnych przepisach dotyczących silników z trójki: głośny dźwięk, wysoka moc, wysoka sprawność można wybrać tylko 2 cechy. Może nowe przepisy, dzięki uproszczeniu systemów odzysku energii silnika, pozwolą na głośniejsze silniki, ale ich sprawność będzie niższa od obecnych.
mr_bean2000, 16.02.2018 11:23[!]
@SkC Co to znaczy normalny silnik? Bałbym się podejść do kosiarki mającej 700 KM.
bartoszcze, 16.02.2018 12:20[!]
@mr_bean2000
Po prostu ludzie boją się nowoczesnych silników, coś jak dawniej bali się samochodów bo byli przyzwyczajeni do zaprzęgów konnych.
SkC, 16.02.2018 16:28[!]
Normalny czyli taki, który swoją moc bierze z pojemności i ilości cylindrów a nie z turbin i systemów elektrycznych. Silniki w nowoczesnych samochodach są i może największym osiągnięciem w dziejach motoryzacji ale większość z nich nie jest dla maniaka motoryzacji powodem do radości. Ostatni bastion prawdziwych silników z krwi i kości to samochody z USA, które nie kierują się debilnymi unijnymi restrykcjami, (no i pojedyńcze silniki z Europy i Japonii, np V10 Lamborghini, v12 ferrari czy v8 w Lexusie). Porównując V8 z E39 lub v10 z E60 do nowego silnika w F10 czy w najnowszym M5 co byście wybrali? Jak ktoś będzie rozpływał się nad nowym silnikiem M5 to znaczy, że kieruje się nie sercem, emocjami tylko podnieca się technologicznymi nowinkami.
mr_bean2000, 16.02.2018 17:07[!]
@SkC Też mam sentyment do tych starych, dużych i prostych silników. Pod względem dźwięku nic nowego im nie dorówna, ale takie mamy czasy. Świat się rozwija i idzie do przodu w każdej dziedzinie, także motoryzacji. W F1 z jednej strony ludzie chcieliby właśnie silników typu V10 o wielkich mocach i pojemnościach, a z drugiej żeby F1 była pionierem nowoczesnych technologii. Nie da się tego zbytnio pogodzić.
marcelo92, 16.02.2018 19:05[!]
Ja uważam, że rozmowa o współczesnej motoryzacji sprowadza sie do tego, że nowe silniki nie są tak wytrzymałe jak stare silniki. Dlatego jest takie ciągłe narzekanie na te nowe konstrukcje. Osobiście uważam, że producentom po prostu juz nie chce sie produkowac niezawodnych samochodów. Jakby chcieli to pewnie doładowany silnik by zrobili, który wytrzymuje wielkie przebiegi. Ale mamy unię, normy emisji spalin i takie tam. Ktoś zna kogoś kto ma w miare nowego passata z przebiegiem ponad 200 tyś i mu sie nie psuje? Ja nie znam.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca