F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Francuski koncern celuje w tym sezonie w zbliżenie się do ścisłej czołówki serii Grand Prix.
Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2018, wyświetlenia: 6358<< | lista | T- | T+ | >>

Renault Sport oficjalnie zaprezentowało bolid R.S.18.

Francuski team rozpoczyna swój trzeci sezon od czasu powrotu do Formuły 1 w 2016 roku. Na przestrzeni ostatnich miesięcy szefostwo zespołu dokonywało inwestycji w fabrykę w Enstone i realizowało agresywną strategię wzmocnień kadrowych. Kluczową postacią pozyskaną przez Renault jest Marcin Budkowski, który od początku kwietnia obejmie funkcję dyrektora wykonawczego.

Model R.S.18 przyciąga uwagę klasycznymi żółto-czarnymi barwami Renault. Ze względu na stabilność przepisów bolid stanowi naturalną ewolucję ubiegłorocznej konstrukcji, która finałowych wyścigach pozwoliła zespołowi na wywalczenie szóstego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.

Fabryka w Viry-Chatillon ciężko pracowała zimą nad poprawą niezawodności i osiągów jednostki napędowej. Przeprowadzane na hamowni testy mają wykazywać, że inżynierom udało się uporać z największymi bolączkami, przygotowując konkurencyjny silnik, z którego będą także korzystać teamy Red Bulla i McLarena. Dzięki konkurencyjnemu składowi kierowców: Nico Hulkenbergowi oraz Carlosowi Sainzowi, francuski koncern ma nadzieję na dokonanie kolejnych postępów w realizacji długoterminowego planu, na którego końcu jest włączenie się do walki o mistrzowskie tytuły.

„2017 był rokiem progresu. Sezon 2018 będzie pod tym względem dokładnie taki sam – to kolejny okres na dokonanie postępów, kolejna faza budowania zespołu. Pod koniec mistrzostw chcemy powiedzieć, że etap rozwoju jest już za nami. Realizujemy trzyletni plan na lata 2016-2018. Kolejną fazą będzie zaatakowanie zespołów ze ścisłej czołówki. Musimy przyjąć do wiadomości, że nie możemy być perfekcyjni pod każdym względem. Na wszystko potrzeba czasu. Chcemy jednak udowadniać, że znajdujemy się na właściwych torach” – powiedział dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul.

W rozmowie z magazynem Autosport Francuz został zapytany o cele swojej stajni na sezon 2018. „Pod względem ogólnych możliwości na przestrzeni kolejnych mistrzostw powinniśmy być w stanie zbliżyć się do poziomu Red Bulla i McLarena. Oczywiście to dwa mocne zespoły, dysponujące stabilną strukturą, dobrze zorganizowane, dobrze finansowane. Nasz team wciąż się rozwija, dbamy o jego wzrost. Proces budowania naszej własnej trwa. Uważam, że przed sezonem 2019 nie będziemy w stanie całkowicie zredukować straty do Red Bulla i McLarena, ale na pewno chciałbym, aby na przestrzeni tego roku występująca między nami różnica uległa znaczącemu zmniejszeniu”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
THC-303, 21.02.2018 10:06[!]
Odwalił takie Baku, w którym Massa przed awarią jechał wyżej i taki pierwszy rząd na Monzie, z którego skończył sekundę przed Massą startującym ze środka stawki. No brawo.
bartoszcze, 21.02.2018 10:10[!]
@marcelo92
Przecież Baku to właśnie kwestia szczęścia Strolla, bo RAI, MAS i VER odpadli z powodu defektów, HAM miał problemy z zagłówkiem, VET dostał karę a Force Indie się pokłóciły...
Stroll robił bardzo dobre wyniki na mokrym, to fakt, ale Hulk ma PP na mokrym.
marcelo92, 21.02.2018 10:20[!]
No własnie, kwestia szcześcia. Hulk bezsensownie się rozbił w tym szalonym wyścigu. Ogólnie ciekawie sie zapowiada rywalizacja kierowców w Renault.
marios76, 21.02.2018 10:24[!]
@bartoszcze Jak mozna porownywac zwyciestwo Panisa z Monako 96 i Kubicy z 2008??? Nie mieszaj dzieciom w glowach bo mialem to szczescie oba wyscigi ogladac od poczatku do konca. Mozesz Kubicy nie lubic, ale porownywac jego wyniki do wyscigu w ktorym line mety przekroczyly CZTERY bolidy, to trzeba nie miec wiedzy (a masz) albo miec jakies fobie, kompleksy, uprzedzenia (i tu nie wiem, bo po takim poscie rece opadaja...)
Magnussen, Stroll, Kwiatt, Kubica, i wielu wielu innych sprobowalo szampana w pierwszym czy drugim roku startow. Hulkenberg jest w polowie stawki i albo ma pecha, potrafi popelnic blad jadac wysoko z szansa, albo ma awarie, albo... Ile lat juz ma tego pecha? On tej karty nie odwroci juz chyba nigdy.

Porownanie do Alesiego nietrafione- fakt- Francuz mial malo zwyciestw (@bartoszcze- i to podobne do Kubicy, jednak na podium byl bodaj 30razy. Nie dysponujac w zadnym sezonie mistrzowskim bolidem!
Tetracampeon, 21.02.2018 10:50[!]
Cytat marios76 :
zwyciestwo Panisa z Monako 96


Cała masa awarii i wypadków w tym deszczowym wyścigu i stąd taki wynik. Niestety nie było mi dane oglądać tego wyścigu. A tak BTW, to czwarty Frentzen wycofał się na przedostatnim okrążeniu, widząc, że nie ma szans na podium.

Cytat marios76 :
Kubicy z 2008


To była piękna chwila i piękne zwycięstwo Roberta. Doskonale pamiętam ten wyścig, jak słuchałem Mazurka Dąbrowskiego, widząc Roberta na najwyższym stopniu podium, to się wzruszyłem. Pomogła mu pamiętna kolizja w alei serwisowej.
bartoszcze, 21.02.2018 11:04[!]
@marios76
Przykro mi, że masz problemy egzystencjalne, które powodują, że nie ogarniasz podstawowych rzeczy.
Panis miał oczywiste i gigantyczne szczęście, że z 14 miejsca wygrał słabym bolidem.
Kubica miał trzeci bolid i wygrał w dużej mierze dzięki temu, że dwaj najgroźniejsi rywale w kuriozalny sposób wyeliminowali się w pitlane - bez podobnego zdarzenia wygrać mu się nie udało, bo zwykle tego szczęścia nie miał (Chiny 2007, Monaco 2008).
marcelo92, 21.02.2018 11:39[!]
Czemu mówicie cały czas o tej wygranej Kubicy w Kanadzie. przeciez on dojeżdzał na podium bardzo wiele razy bez udziału sczęscia i bez bolidu pozwalającego na to. Dojeżdzał bo był po prostu ponadprzeciętny. Hulk taki nie jest i na tym mozna zakończyc temat. Zreszta ta liczba wyścigow bez podium to aż wstyd.
rocque, 21.02.2018 12:08[!]
Cytat bolekse :
Jak Alesi.

Jak Amon ;)
http://sokolimoki...hris-amon-1943-2016/
Cytat marcelo92 :
Taki Kubica wielokrotnie robil wyniki ponad możliwości bolidu. Czy o Hulku mozna powiedziec to samo ? No nie za bardzo.

Jak patrzy się tylko na pozycję na mecie to faktycznie - nie można.
Cytat marcelo92 :
Czemu mówicie cały czas o tej wygranej Kubicy w Kanadzie. przeciez on dojeżdzał na podium bardzo wiele razy bez udziału sczęscia i bez bolidu pozwalającego na to.

Pierwsze podium: defekt Alonso. Ostatnie podium: popełnił błąd i wyprzedzili go Vettel i Button, którzy chwilę później się zderzyli. Dalej nie chce mi się liczyć...
Jak Kubica nie miał bolidu na podia to przelicz sobie starożytną punktację z 2008 na obecną albo weź wynik z 2010 i porównaj z ilością punktów Pereza z 2016 (najbardziej konkurencyjny bolid, którym jeździł Hulkenberg) - już nie wspominając o ilości wyścigów w tych latach.
bartoszcze, 21.02.2018 12:10[!]
@marcelo92
Ale nie stawiamy znaku równości między Hulkiem a Kubicą.
Kubica wyciskał z auta podia, brakło mu szczęścia na więcej niż 1 zwycięstwo (także przez to, że w określonym czasie miał dostępne tylko takie a nie inne opcje).
Hulk wyciska ile potrafi z aut słabszych niż te którymi zwykle jeździł Kubica, ale nie ma szczęścia do szans takich jakie mieli zespołowi partnerzy (ani szczęścia do złapania lepszego bolidu).
marcelo92, 21.02.2018 12:37[!]
To wróćmy do Baku i podium Strolla. On w pewnym momencie jechał w okolicy Hulka. Z tym, że z Hulka wyszła przeciętnosć i rozbił bolid jak dzieciak w takim szalonym wyścigu. Jakby nie rozbił to by miał wielkie szanse na podium. Popatrzmy z jakiego miejsca wygrał Ricardo. Ale Hulk nie pomogł szczesciu bo wolał rozbic bolid na bandzie. Te liczenie jego startów bez podium nie wzieło sie z kosmosu. Jak Renault nie zrobi mocnego bolidu, to licznik będzie bił dalej.
bartoszcze, 21.02.2018 12:54[!]
@marcelo92
Nie porównuj Hulka do Ricciardo, bo w 2017 samochody czołowych trzech zespołów miały ogromną przewagę nad resztą.
Oczywiście zasługą Strolla jest, że nie popełnił błędu i dojechał do mety bez problemów, ale szczęściu zawdzięcza, że dało to podium (BTW tuż przed metą wyprzedził go Bottas, a na następnym okrążeniu pewnie by to podium stracił).
marcelo92, 21.02.2018 13:01[!]
Nic nie rozumiesz co pisze. W tym wyścigu wystarczylo unikac klopotów aby dojechać wysoko. Szybkosc bolidu nie była za bardzo istotna. Co i tak nie przeszkodziło Hulkowi się rozbić.
bartoszcze, 21.02.2018 13:11[!]
@marcelo92
Napisałeś:
Cytat :
Popatrzmy z jakiego miejsca wygrał Ricardo.

Więc wyjaśniłem Ci, że Ricciardo dysponował bolidem o klasę lepszym i od Strolla, i od Hulkenberga, i dlatego dogonił i przeskoczył Strolla, podobnie jak Bottas (sprawdź sobie jak daleko był z tyłu), a Hamiltonowi i Vettelowi niewiele zabrakło.
monako, 24.02.2018 20:10[!]
@icenon, no są. Bo to są dwa różne zdjęcia... Stąd różnica w kolorze i skrzydłach... i bolidach - to nie są te same bolidy, w tej samej specyfikacji. Bo to nie są te same zdjęcia, w sensie ich pochodzenia...
Tłumaczyłem tylko skąd wynika różnica wy geniusze ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca