F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Tegoroczna konstrukcja ma pozwolić ekipie włączyć się do walki o tytuły od początku zmagań.
Mateusz Szymkiewicz, 19 lutego 2018, wyświetlenia: 7130<< | lista | T- | T+ | >>

Ekipa Red Bull Racing odsłoniła za pośrednictwem internetu swój najnowszy bolid oznaczony kodem RB14.

Stajnia z Milton Keynes po obiecującej końcówce sezonu 2017, w tym roku przystąpi do zimowych przygotowań z dużym optymizmem. Ekipa na przestrzeni minionych zmagań trzykrotnie świętowała tryumfy, raz z Danielem Ricciardo podczas Grand Prix Azerbejdżanu, a także dwukrotnie z Maksem Verstappenem w Malezji oraz Meksyku.

Tryumfy Holendra są o tyle szczególne, iż poprawiony bolid RB13 prezentował w tych wyścigach bardzo konkurencyjne osiągi na tle czołowych konstrukcji Mercedesa oraz Ferrari. Z tego powodu Red Bull liczy na podtrzymanie tempa rozwoju i walkę o najwyższe cele już od Grand Prix Australii.

Największą bolączką zespołu była jednostka napędowa Renault, która jest dostarczana Red Bullowi pod szyldem TAG Heuer. Z jej powodu kierowcy nie ukończyli wielu wyścigów i niewykluczone, że bolid RB14 jest ostatnim, w którym znalazł się pakiet francuskiego producenta. Od tego roku juniorska stajnia Toro Rosso będzie współpracować z Hondą i w sytuacji, gdyby układ napędowy japońskiego koncernu prezentował się konkurencyjnie na tle Renault, wówczas może zapaść decyzja o przerwaniu dwunastoletniego partnerstwa.

Model RB14 podobnie jak konstrukcja Haasa nie różni się wieloma szczegółami względem poprzednika. Standardowo bolid jest wyposażony w system Halo, a także został pozbawiony „płetwy rekina” czy T-wing, co wymusiły nowe przepisy ustanowione przez FIA. Największą zmianą jest malowanie, lecz ono podobnie jak w 2015 roku jest przejściowe i właściwy schemat oraz kolorystykę mamy poznać w Barcelonie. Egzemplarz, który został przedstawiony na zdjęciach, został pokryty grafitowym kolorem z niebieskimi dodatkami. Całość dopełniają liczne logotypy Aston Martina, który od tego roku będzie pełnił funkcję tytularnego sponsora austriackiej ekipy.

Tak jak w dwóch poprzednich sezonach kierowcami Red Bull Racing będą Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen. W kontekście Australijczyka tegoroczne zmagania mogą być kluczowe dla Red Bulla, ponieważ do tej pory nie związał się on nową umową, a w przypadku niskiej konkurencyjności modelu RB14, może zdecydować się na trzecią w karierze zmianę barw.

Ricciardo będzie jednak pierwszym kierowcą, który poprowadzi najnowszy bolid ekipy. Zaprezentowana konstrukcja weźmie dziś udział w dniu filmowym na obiekcie Silverstone, gdzie będzie mogła pokonać dystans stu kilometrów na specjalnych oponach przygotowanych przez Pirelli.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
15.09.2018  Renault pracuje nad poprawą mapowania w silnikach Red Bulla
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 19.02.2018 10:05[!]
cudeńko :D aż strach pomyśleć co pokaże Mercedes, Ferrari, McL :D

wielkość bocznych wlotów powietrza jest niewiarygodnie mała :O
Kamikadze2000, 19.02.2018 10:54[!]
Chciałbym, aby wreszcie RBR wrócił do łask. Wystarczy już tych tłustych lat Mercowi. Pora na RBR :D
Tetracampeon, 19.02.2018 11:01[!]
Ale się zmienił bolid Red Bulla. Wygląda na bardzo szybki.

@Kamikadze2000
A ja chciałbym równej walki Red Bulla z Mercedesem. Możesz mówić co chcesz o Mercu, ale ja jestem pewien, że Srebrne Strzały łatwo prowadzenia nie oddadzą.
michu1316, 19.02.2018 11:05[!]
Wygląda mega agresywnie. Szkoda tylko, że nie zostaną przy tym malowaniu :/ bo jest ono po prostu genialne.. oderwane od ciągłej równowagi i symetrii.
kovalf122, 19.02.2018 12:07[!]
Red Bull ma lepsze przejściowe malowania niż McLaren podstawowe :)
qqryq, 19.02.2018 13:06[!]
@kovalf122 jakby to miało jakikolwiek wpływ na wyniki to McLarena mogą pomalować na jasnokoperkowy brąz.
enstone, 19.02.2018 13:38[!]
Ochydny siur na przodzie.
krecik705, 19.02.2018 15:50[!]
Boczne sekcje faktycznie wyglądają interesująco. Te otwory są naprawdę małe, ale też że dalej są wąskie. To mogą być okolice kolektorów wylotowych silnika. Trzeba się będzie temu przyjrzeć przy okazji nowego Renault.
shaq, 19.02.2018 17:47[!]
Czy jestem jedyny któremu to malowanie się nie podoba?
m.j.m, 19.02.2018 17:55[!]
Nie nie jesteś. Mi osobiście też nie bardzo to się podoba.
mich909090, 19.02.2018 18:31[!]
Mercedes będzie miał pewnie znowu najładniejszy nos. Oni nie stosują siusiaka :D
michal132, 19.02.2018 19:06[!]
Mercedes to rozwali wszystkich ale silnikiem
agentwrogiegoukladu, 19.02.2018 23:03[!]
Fajne, militarne klimaty. Brakuje tylko gąsienic, lufy i wyrzutni rakiet nad głową kierowcy, ale i tak widać, że stara się być groźny.
Aeromis, 19.02.2018 23:11[!]
@agentwrogiegoukladu
Ma Halo = to pancernik. Nie to co poprzednie - krążowniki.
polek, 19.02.2018 23:18[!]
Chyba mamy już za sobą okres brzydkich bolidów o dziwnych proporcjach. Tegoroczne wyglądają super, tylko trochę z nimi coś nie halo. ;) Ale nawet halo wpisuje się w te projekty, przynajmniej na tych starannie dobranych, odpicowanych zdjęciach.
derwisz, 20.02.2018 21:43[!]
Jasne jest, że na nałożenie czekają barwy żółte i czerwone. Po dodaniu tych kolorów bolid może sporo stracić ze swojego bojowego wyglądu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca