F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sauber przedstawił bolid C37 w barwach Alfy Romeo

Szwajcarski zespół inauguruje nowy rozdział w swojej historii startów w Formule 1.
Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2018, wyświetlenia: 5471<< | lista | T- | T+ | >>

Sauber przedstawił we wtorek swój tegoroczny bolid – C37.

Wraz z pozyskaniem sponsoringu tytularnego Alfy Romeo zmianie uległo malowanie konstrukcji – nawiązuje ono teraz do czerwono-białych barw włoskiego koncernu. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami nowy bolid jest wyposażony w system halo i nie ma tak zwanej płetwy rekina.

Na mocy porozumienia z lipca ubiegłego roku szwajcarski team będzie w tym roku korzystał z aktualnej specyfikacji silników Ferrari. Wcześniejsza umowa, wynegocjowana jeszcze w okresie gdy zespołem kierowała Monisha Kaltenborn, zakładała współpracę z Hondą. Kontrakt ten został zerwany krótko po tym, jak nowym szefem ekipy z Hinwil został były dyrektor wyścigowy Renault Sport – Frederic Vasseur.

Dzięki umowie z Alfą Romeo szansę debiutu w Formule 1 otrzymał urzędujący mistrz F2 – Charles Leclerc, który będzie w tym roku partnerował bardziej doswiadczonemu Marcusowi Ericssonowi.

„Pojawienie się sponsora tytularnego to nie tylko korzystny rozwój wydarzeń, ale także szansa na dokonanie wielkiego postępu. To ekscytujący, ale bardzo wymagający okres” – powiedział Vasseur. „Dość późno odjęliśmy decyzję o rezygnacji z silników Hondy i pozostaniu przy jednostkach Ferrari – doszło do tego pod koniec lipca. Musieliśmy nieco opóźnić prace nad nowym bolidem, ale wszystko miało swój cel. Już wtedy mieliśmy bowiem rozpoczęte prace nad konfiguracją odpowiadającą wymaganiom jednostek Hondy. Trzeba było zmienić podejście i wprowadzić szereg modyfikacji, ale takie jest życie”.

„Mamy teraz przynajmniej długoterminowe porozumienie z Ferrari. Opóźnienie rzędu kilku tygodni nie jest wielkim problemem. Teraz pojawiają się jednak nowe wyzwania – musimy wzmocnić każdy z działów i kontynuować proces pozyskiwania nowych pracowników. Przyszedł czas, by skupiać się na kolejnych latach, a nie myśleć o tym, co wydarzyło się w ostatnich tygodniach” – dodał Francuz.

Do grona sponsorów Saubera dołączyły cztery firmy: Richard Mille, Carrera, Kappa i Claro.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid
05.12.2018  Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019
03.12.2018  Ericsson: Sauber przez dwa i pół roku walczył o przetrwanie
27.11.2018  Raikkonen podekscytowany powrotem do Saubera
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kocpis, 20.02.2018 12:45[!]
Szkoda że tak mało czerwonego
djescape, 20.02.2018 13:09[!]
Szkoda że bolidy muszą iść w kierunku tych "nosaczy", te dziury z przodu wyglądają przynajmniej dla mnie brzydko. Widocznie musi to przynosić wymierne korzyści w osiągach. Z ciekawszych rzeczy zainteresowała mnie ta dodatkowa górna owiewka przy halo.
Falarek, 20.02.2018 13:43[!]
Taką owiewkę na Halo testował już w tamtym sezonie McLaren
djescape, 20.02.2018 13:59[!]
@Falarek racja, aczkolwiek ta od McLarena wydawała się dużo bardziej rozbudowana. Ciekawe czy czołowe zespoły pójdą tym śladem i w ten sposób wykorzystają halo. U RBR system ten wyglądał na strasznie masywny no i pozbawiony był takich elementów. Ciekawe jest też również że póki co każdy z zaprezentowanych bolidów miał bardzo różnorodne sekcje boczne bolidu. No może w końcu bolidy będą się różnić czymś więcej niż tylko kolorem :).
Simi, 20.02.2018 14:39[!]
Sauberowskie halo wygląda dużo lepiej niż to w bolidzie Red Bulla.
zbig52, 20.02.2018 17:47[!]
Nie wiem czy zauważyliście ,że na kierownicy przy zielonej lampce czy przycisku jest przycisk do nalewania piwa EB.
michal132, 20.02.2018 18:49[!]
nie ma przewodów chłodzenia hamulców z przodu i z tyłu
mariok77, 20.02.2018 20:33[!]
@zbig52
A po lewej stronie na tej samej wysokości jest opcja dodania SOCku ;)
@Simi
Nie tylko halo, dziurki w nosie też IMO ładniejsze
maroo, 22.02.2018 21:31[!]
Pięknie :). Chyba najładniejsze malowanie w tegorocznej stawce. Szkoda że Alfa na tą chwilę nie wnosi nic swojego ale może kiedyś... choć nie może za mocno konkurować z Ferrari. Powrót legendy można powiedzieć, mnie cieszy niesamowicie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca