F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami Scuderia zmodyfikowała malowanie.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2018, wyświetlenia: 7519<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari przedstawiło bolid SF71H, dzięki któremu chce w tym roku postawić ostatni, najważniejszy krok w powrocie do walki o mistrzostwo świata Formuły 1.

Stajnia z Maranello rozpoczynała miniony sezon jako pretendent do tytułów – ostatecznie nie sprostała jednak tempu rozwoju narzuconemu przez Mercedesa, a w końcówce kampanii doświadczyła usterek technicznych, jakie uniemożliwiły Sebastianowi Vettelowi walkę o pozycję lidera klasyfikacji generalnej.

Oprócz poprawy niezawodności pakietu celem włoskich inżynierów pracujących pod nadzorem Matii Binotto było także zapewnienie wyraźnych zysków na płaszczyźnie aerodynamicznej.

Zimą zespół pracował również nad udoskonaleniem jednostki napędowej. Ferrari rozpocznie sezon z silnikiem będącym ewolucją ubiegłorocznego modelu. Celem inżynierów było wydłużenie jego żywotności bez jednoczesnego spadku osiągów względem poziomu z ostatniego sezonu. Zaplanowane jest już także wprowadzenie w trakcie kampanii nowej głowicy silnika.

Jak przyznał Binotto SF71H stanowi ewolucję swojego poprzednika. Wydłużono nieco rozstaw osi, agresywniej wyprofilowano powierzchnie boczne i podjęto próbę bardziej kompaktowego upakowania wnętrza bolidu. Na systemie Halo umieszczono dozwolony przepisami element aerodynamiczny. Zastosowano także interesujące rozwiązanie w obszarze lusterek, na których umieszczono wloty powietrza.

Ferrari zdecydowało się również na modyfikację malowania bolidu, zwiększając głębię czerwieni i redukując białe elementy poszycia karoserii, na których w ostatnich latach eksponowano znaki Santandera. Usunięto także duży logotyp Scuderii z osłony silnika, a z boku dodano subtelne szare wstawki.

Odnosząc się do szans Ferrari w sezonie 2018 urzędujący wicemistrz świata – Sebastian Vettel stwierdził: „W przepisach nie dochodzi do żadnych większych zmian. Wydaje mi się, że mamy dobrą i solidną platformę, nad którą możemy pracować na początku roku. Mam nadzieję, że będziemy kontynuować ten proces. Musimy postawić ostatni krok. Gdy spojrzymy w przeszłość widać jednak, że ostatni krok jest tym najtrudniejszym. Już od kilku miesięcy pracujemy nad kolejnym sezonem. Staramy się poprawić tempo bolidu, zwiększyć moc jednostki napędowej. Zobaczymy, na co nam to pozwoli”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2018  Vettel: Nie mogłem znaleźć optymalnego rytmu
09.06.2018  Ricciardo: Ciężko będzie pokonać Mercedesa
08.06.2018  Hamilton obawia się skutków opóźnienia debiutu nowego silnika Mercedesa
31.05.2018  Makinen: Chciałbym zobaczyć Raikkonena w Ferrari w następnym sezonie
31.05.2018  Red Bull kwestionuje legalność DRS w bolidzie Ferrari
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 22.02.2018 15:27[!]
W końcu ładne Halo. Bardzo fajny kolor. Większy rozstaw osi, ciekawe wloty powietrza do chlodnic. Ale i tak wszystko się rozbije o moc silnika.
Tetracampeon, 22.02.2018 15:41[!]
Jeżeli okaże się, że Włosi skutecznie odrobili pracę domową, to Sebastian Vettel z optymizmem będzie mógł patrzeć na widniejący na jego samochodzie numer 5. I z każdym kolejnym wyścigiem będzie mu się przypominało, że jest coraz bliżej swojego piątego tytułu Mistrza Świata. Jednak z racji faktu, że przepisy zmieniają się tylko kosmetycznie, to mam nadzieję, że Mercedes utrzyma swoją przewagę technologiczną, i znakomicie jeżdżący Lewis Hamilton znów będzie głównym faworytem do mistrzostwa.
MairJ23, 22.02.2018 15:45[!]
wyglada na najszybszy ze wszystkich co pokazali :) (czyli generalnie mi sie najbardziej podoba - choc Renault tez ma dobry, szybki bolid)
kovalf122, 22.02.2018 15:55[!]
Malutko białego i karmazynowa czerwień - trochę powrót do lat 2007-2009.
piwo, 22.02.2018 15:59[!]
no podciecia z tylu wygladaja mega. czyzby najbardziej waska buda ze wszystkich? gola plyta podlogowa wyglada kosmicznie przy tak waskim nadwoziu. listwa gurneya na halo?
Falarek, 22.02.2018 16:11[!]
Jakieś wloty powietrza w lusterkach ?
Pauree, 22.02.2018 17:25[!]
Jak dla mnie - OKROPNY. Jestem fanem Ferrari, ale to wygląda obrzydliwie. Jest to o tyle dziwne, że ja uwielbiam czerwony kolor. Z białym było chyba jednak lepiej...
Szadi, 22.02.2018 18:03[!]
Podoba mi się, tylko czemu zostawili tyle miejsca na pokrywie silnika. Chciałbym zobaczyć w tym miejscu logo Ferrari.
Mniej białego to zmiana w dobrą stronę.
krzysiek000, 22.02.2018 18:24[!]
Po cichu liczyłem na powrót kodu kreskowego na ich bolidzie :<
Sasilton, 22.02.2018 19:52[!]
Cytat krzysiek000 :
Po cichu liczyłem na powrót kodu kreskowego na ich bolidzie :<

Nie mogą.
kuba, 22.02.2018 23:18[!]
Krążyły plotki ze wraz z nową umową z Philip Morris na poszyciu Ferrari pojawią się logotypy IQOS czyli elektronicznego papierosa Marlboro. Może stąd tyle wolnego miejsca. Mnie jednak bardzo podoba się goła pokrywa. Dla mnie w ogóle Ferrari mogłoby być całe czerwone tylko ze znaczkiem Ferrari i numerem startowym :P Jedynie Shell bym dopuścił. Mimo to do tej pory Ferrari podoba mi się najbardziej ze wszystkich zaprezentowanych bolidów.
Aquos, 22.02.2018 23:43[!]
To tylko wrażenie, czy ma węższe tylne skrzydło? Regulamin przecież nie zmieniał się w tej kwestii (chyba, że mi to umknęło).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca