F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami Scuderia zmodyfikowała malowanie.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2018, wyświetlenia: 7724<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari przedstawiło bolid SF71H, dzięki któremu chce w tym roku postawić ostatni, najważniejszy krok w powrocie do walki o mistrzostwo świata Formuły 1.

Stajnia z Maranello rozpoczynała miniony sezon jako pretendent do tytułów – ostatecznie nie sprostała jednak tempu rozwoju narzuconemu przez Mercedesa, a w końcówce kampanii doświadczyła usterek technicznych, jakie uniemożliwiły Sebastianowi Vettelowi walkę o pozycję lidera klasyfikacji generalnej.

Oprócz poprawy niezawodności pakietu celem włoskich inżynierów pracujących pod nadzorem Matii Binotto było także zapewnienie wyraźnych zysków na płaszczyźnie aerodynamicznej.

Zimą zespół pracował również nad udoskonaleniem jednostki napędowej. Ferrari rozpocznie sezon z silnikiem będącym ewolucją ubiegłorocznego modelu. Celem inżynierów było wydłużenie jego żywotności bez jednoczesnego spadku osiągów względem poziomu z ostatniego sezonu. Zaplanowane jest już także wprowadzenie w trakcie kampanii nowej głowicy silnika.

Jak przyznał Binotto SF71H stanowi ewolucję swojego poprzednika. Wydłużono nieco rozstaw osi, agresywniej wyprofilowano powierzchnie boczne i podjęto próbę bardziej kompaktowego upakowania wnętrza bolidu. Na systemie Halo umieszczono dozwolony przepisami element aerodynamiczny. Zastosowano także interesujące rozwiązanie w obszarze lusterek, na których umieszczono wloty powietrza.

Ferrari zdecydowało się również na modyfikację malowania bolidu, zwiększając głębię czerwieni i redukując białe elementy poszycia karoserii, na których w ostatnich latach eksponowano znaki Santandera. Usunięto także duży logotyp Scuderii z osłony silnika, a z boku dodano subtelne szare wstawki.

Odnosząc się do szans Ferrari w sezonie 2018 urzędujący wicemistrz świata – Sebastian Vettel stwierdził: „W przepisach nie dochodzi do żadnych większych zmian. Wydaje mi się, że mamy dobrą i solidną platformę, nad którą możemy pracować na początku roku. Mam nadzieję, że będziemy kontynuować ten proces. Musimy postawić ostatni krok. Gdy spojrzymy w przeszłość widać jednak, że ostatni krok jest tym najtrudniejszym. Już od kilku miesięcy pracujemy nad kolejnym sezonem. Staramy się poprawić tempo bolidu, zwiększyć moc jednostki napędowej. Zobaczymy, na co nam to pozwoli”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
04.12.2018  Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie
03.12.2018  Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 22.02.2018 15:27[!]
W końcu ładne Halo. Bardzo fajny kolor. Większy rozstaw osi, ciekawe wloty powietrza do chlodnic. Ale i tak wszystko się rozbije o moc silnika.
Tetracampeon, 22.02.2018 15:41[!]
Jeżeli okaże się, że Włosi skutecznie odrobili pracę domową, to Sebastian Vettel z optymizmem będzie mógł patrzeć na widniejący na jego samochodzie numer 5. I z każdym kolejnym wyścigiem będzie mu się przypominało, że jest coraz bliżej swojego piątego tytułu Mistrza Świata. Jednak z racji faktu, że przepisy zmieniają się tylko kosmetycznie, to mam nadzieję, że Mercedes utrzyma swoją przewagę technologiczną, i znakomicie jeżdżący Lewis Hamilton znów będzie głównym faworytem do mistrzostwa.
MairJ23, 22.02.2018 15:45[!]
wyglada na najszybszy ze wszystkich co pokazali :) (czyli generalnie mi sie najbardziej podoba - choc Renault tez ma dobry, szybki bolid)
kovalf122, 22.02.2018 15:55[!]
Malutko białego i karmazynowa czerwień - trochę powrót do lat 2007-2009.
piwo, 22.02.2018 15:59[!]
no podciecia z tylu wygladaja mega. czyzby najbardziej waska buda ze wszystkich? gola plyta podlogowa wyglada kosmicznie przy tak waskim nadwoziu. listwa gurneya na halo?
Falarek, 22.02.2018 16:11[!]
Jakieś wloty powietrza w lusterkach ?
Pauree, 22.02.2018 17:25[!]
Jak dla mnie - OKROPNY. Jestem fanem Ferrari, ale to wygląda obrzydliwie. Jest to o tyle dziwne, że ja uwielbiam czerwony kolor. Z białym było chyba jednak lepiej...
Szadi, 22.02.2018 18:03[!]
Podoba mi się, tylko czemu zostawili tyle miejsca na pokrywie silnika. Chciałbym zobaczyć w tym miejscu logo Ferrari.
Mniej białego to zmiana w dobrą stronę.
krzysiek000, 22.02.2018 18:24[!]
Po cichu liczyłem na powrót kodu kreskowego na ich bolidzie :<
Sasilton, 22.02.2018 19:52[!]
Cytat krzysiek000 :
Po cichu liczyłem na powrót kodu kreskowego na ich bolidzie :<

Nie mogą.
kuba, 22.02.2018 23:18[!]
Krążyły plotki ze wraz z nową umową z Philip Morris na poszyciu Ferrari pojawią się logotypy IQOS czyli elektronicznego papierosa Marlboro. Może stąd tyle wolnego miejsca. Mnie jednak bardzo podoba się goła pokrywa. Dla mnie w ogóle Ferrari mogłoby być całe czerwone tylko ze znaczkiem Ferrari i numerem startowym :P Jedynie Shell bym dopuścił. Mimo to do tej pory Ferrari podoba mi się najbardziej ze wszystkich zaprezentowanych bolidów.
Aquos, 22.02.2018 23:43[!]
To tylko wrażenie, czy ma węższe tylne skrzydło? Regulamin przecież nie zmieniał się w tej kwestii (chyba, że mi to umknęło).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca