F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Nowa konstrukcja stajni z Brackley przykuwa uwagę rozbudowanymi rozwiązaniami aero.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2018, wyświetlenia: 5845<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mercedes oficjalnie zaprezentował w czwartek po południu bolid W09 EQ Power+, dzięki któremu chce walczyć o obronę mistrzowskich tytułów.

Pierwsze zdjęcia W09 zostały opublikowane w mediach już przed południem, gdy garaż stajni z Brackley opuszczał Valtteri Bottas. O godzinie 13:10 polskiego czasu w garażu toru Silverstone odbyła się ceremonia przedstawienia konstrukcji, w której uczestniczyli kierowcy i szef teamu.

Podobnie jak przed rokiem bolid Mercedesa odznacza się długim rozstawem osi. Srebrne Strzały są jak dotąd jedynym zespołem, który nie zastosował szerokiego nosa bolidu, obstając przy swojej koncepcji z poprzednich sezonów. Uwagę przykuwają sekcje boczne, w tym rozbudowane i bardzo złożone deflektory oraz dość małe wloty powietrza. Pod tylnym skrzydłem umieszczony jest niewielki T-wing, którego użycia w tym miejscu nie zakazują przepisy techniczne. Konstrukcja W09 jest wyposażona w system ochrony kokpitu – pomalowany jest on jednak nie na kolor srebrny, a czarny.

Na Silverstone doszło również do spotkania z dziennikarzami szefa działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolffa. Zapytany o najgroźniejszych rywali swojego zespołu, Austriak odparł: „Gdyby rok temu zadano mi takie pytanie, to odpowiedziałbym wtedy, że Red Bull. Okazało się jednak, że było to Ferrari”.

„Odrzucanie zagrożenia ze strony kolejnych rywali – w dodatku przed rozpoczęciem sezonu – to bardzo niebezpieczna praktyka. Ferrari jest bardzo mocne, Red Bull jest bardzo mocny. Ciekawi mnie, jak poradzi sobie w tym roku McLaren z silnikami Renault, jak dużych uda się im dokonać postępów. Także Williams zaprezentował nową, dość radykalną koncepcję” – dodał.

„Próbowaliśmy być wierni naszej filozofii projektowej i rozwijać nowy bolid w oparciu o solidną bazę. Mamy nadzieję, że udało nam się utrzymać wszystkie mocne strony ubiegłorocznej "diwy". Wszyscy lubimy diwy, ale czasem trudno jest je zrozumieć – właśnie nad tym najmocniej pracowaliśmy. Staraliśmy się zachować szybkość, a jednocześnie poprawić właściwości jezdne. Przepisy nie uległy zbyt wielkim zmianom, więc nie dostrzeżecie wielkich różnic. Najbardziej rzucają się w oczy modyfikacje na płaszczyźnie aerodynamiki i to jak ciasno upakowany jest bolid” – wyjaśniał Wolff.

Po południu szansę pokonania pierwszych kilometrów za sterami W09 otrzyma Lewis Hamilton.

Embed from Getty Images
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
10.12.2018  Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1
07.12.2018  Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika
25.11.2018  Bottas straci inżyniera wyścigowego przed sezonem 2019
24.11.2018  Wolff dementuje plotki o kontrakcie Ocona na starty w Mercedesie w 2020 roku
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 22.02.2018 13:12[!]
to co znajduje się pod nosem bolidu to jest kosmos :d
derwisz, 23.02.2018 11:12[!]
wygląda na pierońsko szybki ;)
Tetracampeon, 23.02.2018 17:15[!]
Trudno będzie pokonać czterokrotnego Mistrza Świata Konstruktorów, tym bardziej jeśli zespół utrzyma imponującą niezawodność mechaniczną, jaką pokazał w 2017 roku. Przy ograniczeniu ilości silników do trzech w sezonie na każdy samochód ta niezawodność może być kluczem do sukcesu jeśli kierowcy nie zawiodą(raczej nie zawiodą).
dww, 23.02.2018 21:27[!]
Gdyby przydzielano puchary za "szybki wygląd", to Mercedes mógłby od razu brać I miejsce i nawet nie wyjeżdżać na tor :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca