F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Japonii

Ericsson pozostanie w Sauberze jako trzeci kierowca

Antonio Giovinazzi będzie kierowcą Saubera w sezonie 2019

Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata

Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Nowa konstrukcja stajni z Brackley przykuwa uwagę rozbudowanymi rozwiązaniami aero.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2018, wyświetlenia: 5762<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mercedes oficjalnie zaprezentował w czwartek po południu bolid W09 EQ Power+, dzięki któremu chce walczyć o obronę mistrzowskich tytułów.

Pierwsze zdjęcia W09 zostały opublikowane w mediach już przed południem, gdy garaż stajni z Brackley opuszczał Valtteri Bottas. O godzinie 13:10 polskiego czasu w garażu toru Silverstone odbyła się ceremonia przedstawienia konstrukcji, w której uczestniczyli kierowcy i szef teamu.

Podobnie jak przed rokiem bolid Mercedesa odznacza się długim rozstawem osi. Srebrne Strzały są jak dotąd jedynym zespołem, który nie zastosował szerokiego nosa bolidu, obstając przy swojej koncepcji z poprzednich sezonów. Uwagę przykuwają sekcje boczne, w tym rozbudowane i bardzo złożone deflektory oraz dość małe wloty powietrza. Pod tylnym skrzydłem umieszczony jest niewielki T-wing, którego użycia w tym miejscu nie zakazują przepisy techniczne. Konstrukcja W09 jest wyposażona w system ochrony kokpitu – pomalowany jest on jednak nie na kolor srebrny, a czarny.

Na Silverstone doszło również do spotkania z dziennikarzami szefa działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolffa. Zapytany o najgroźniejszych rywali swojego zespołu, Austriak odparł: „Gdyby rok temu zadano mi takie pytanie, to odpowiedziałbym wtedy, że Red Bull. Okazało się jednak, że było to Ferrari”.

„Odrzucanie zagrożenia ze strony kolejnych rywali – w dodatku przed rozpoczęciem sezonu – to bardzo niebezpieczna praktyka. Ferrari jest bardzo mocne, Red Bull jest bardzo mocny. Ciekawi mnie, jak poradzi sobie w tym roku McLaren z silnikami Renault, jak dużych uda się im dokonać postępów. Także Williams zaprezentował nową, dość radykalną koncepcję” – dodał.

„Próbowaliśmy być wierni naszej filozofii projektowej i rozwijać nowy bolid w oparciu o solidną bazę. Mamy nadzieję, że udało nam się utrzymać wszystkie mocne strony ubiegłorocznej "diwy". Wszyscy lubimy diwy, ale czasem trudno jest je zrozumieć – właśnie nad tym najmocniej pracowaliśmy. Staraliśmy się zachować szybkość, a jednocześnie poprawić właściwości jezdne. Przepisy nie uległy zbyt wielkim zmianom, więc nie dostrzeżecie wielkich różnic. Najbardziej rzucają się w oczy modyfikacje na płaszczyźnie aerodynamiki i to jak ciasno upakowany jest bolid” – wyjaśniał Wolff.

Po południu szansę pokonania pierwszych kilometrów za sterami W09 otrzyma Lewis Hamilton.

Embed from Getty Images
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi
21.09.2018  Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon
19.09.2018  Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli
16.09.2018  Hamilton: Zwycięstwo w Singapurze to wielka chwila dla Mercedesa
15.09.2018  Horner: Wolff może użyć książeczki czekowej, aby pomóc Oconowi
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 22.02.2018 13:12[!]
to co znajduje się pod nosem bolidu to jest kosmos :d
derwisz, 23.02.2018 11:12[!]
wygląda na pierońsko szybki ;)
Tetracampeon, 23.02.2018 17:15[!]
Trudno będzie pokonać czterokrotnego Mistrza Świata Konstruktorów, tym bardziej jeśli zespół utrzyma imponującą niezawodność mechaniczną, jaką pokazał w 2017 roku. Przy ograniczeniu ilości silników do trzech w sezonie na każdy samochód ta niezawodność może być kluczem do sukcesu jeśli kierowcy nie zawiodą(raczej nie zawiodą).
dww, 23.02.2018 21:27[!]
Gdyby przydzielano puchary za "szybki wygląd", to Mercedes mógłby od razu brać I miejsce i nawet nie wyjeżdżać na tor :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca