F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.06.2018

FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na Red Bull Ringu

Hamilton: Sędziowie potraktowali Vettela zbyt łagodnie

Alonso: Mam nadzieję, że niska forma McLarena była wypadkiem przy pracy

Wolff: Silniki Mercedesa, Ferrari i Renault zapewniają zbliżone osiągi

F1 może zrezygnować z wykorzystywania szykany na prostej Mistral

GP Francji: weekend w obiektywie

GP Francji: opony użyte w wyścigu

24.06.2018

Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

Zespół rozpoczyna współpracę z Renault i liczy na powrót do czołówki.
Nataniel Piórkowski, 23 lutego 2018, wyświetlenia: 6715<< | lista | T- | T+ | >>

McLaren zaprezentował w piątek swój tegoroczny bolid – MCL33.

Po trzech latach rozczarowującej współpracy z Hondą team z Woking podjął decyzję o nawiązaniu partnerstwa silnikowego z Renault. Dzięki zmianie dostawcy jednostek napędowych władzom zespołu udało się przekonać do przedłużenia kontraktu dwukrotnego mistrza świata – Fernando Alonso, który w tym sezonie ponownie będzie partnerował Stoffelowi Vandoorne'owi.

Zimą uwaga mediów koncentrowała się także na malowaniu bolidu. Pierwsze sugestie o możliwym powrocie do koloru papaya orange pojawiły się po występie Alonso w Indy 500 za kierownicą pomarańczowej konstrukcji Dallary wystawionej przez ekipę Andretti Autosport. Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown sugerował później w rozmowach z mediami, że zespół rozważa zmianę schematu kolorystycznego, jednak jego ostateczny kształt będzie zależał od opinii sponsorów.

Od kilku tygodni brytyjska ekipa publikowała w sieci materiały sugerujące ponowne zastosowanie w tym roku tradycyjnych barw. W czwartek do internetu wyciekły zdjęcia obrazujące pomarańczowy bolid McLarena w trakcie przeładunku na lotnisku. W piątek wprowadzenie nowych barw zostało potwierdzone wraz z prezentacją MCL33, jaka odbyła się przed shakednowne'em na Circuito de Navarra.

Cel na nowy sezon: marsz w górę stawki

Szefostwo McLarena niejednokrotnie potwierdzało, że musiało podjąć trudną decyzję o rozstaniu z Hondą, aby ochronić wizerunek zespołu i zachęcić do współpracy nowych sponsorów.

Zespół celuje w dokonanie znacznych postępów w klasyfikacji konstruktorów także z uwagi na idące za tym zwiększenie nagrody finansowej wypłacanej przez właściciela praw komercyjnych.

„Powinniśmy być zespołem, który dokona największego przeskoku w stawce. Nie możemy się już doczekać nadchodzącego sezonu” – powiedział dyrektor techniczny McLarena, Peter Prodromou, prognozując formę zespołu w trakcie nowej kampanii. „Trzy ostatnie lata były dla nas bardzo trudne, bo tak naprawdę nie mieliśmy zespołu, który mógłby służyć nam za punkt odniesienia. To bardzo pozytywne, że teraz możemy oceniać nasze postępy dla tle dwóch najwyższej klasy teamów [Renault i Red Bulla]”.

Brown dodał, że ma pełne zaufanie do działań podejmowanych przez Renault, które pracowało nad poprawą niezawodności swych silników. „Nie ma żadnego dzwonka alarmowego. Renault jest bardzo zadowolone z tego, co osiągnęło pod względem mocy i niezawodności. Uważają, że uporali się z problemami technicznymi. Wiem, że toczy się debata na temat tego, który silnik jest pierwszy, który drugi, a który trzeci. Sądzę, że w rzeczywistości wszyscy trzej producenci są całkiem blisko siebie. Jesteśmy podekscytowani i czujemy, że Renault chciało wejść z nami we współpracę i zapewni nam taką samą specyfikację jednostki, z jakiej będą korzystać fabryczna ekipa i Red Bull”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.06.2018  Alonso: Mam nadzieję, że niska forma McLarena była wypadkiem przy pracy
24.06.2018  Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1
24.06.2018  Alonso robi "wszystko co możliwe" w obliczu "katastrofy" McLarena
21.06.2018  Ricciardo: Perspektywa startów dla Renault i McLarena jest zachęcająca
21.06.2018  Motorsport.com: Ferrari jest zdecydowane na zatrudnienie Leclerca
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 23.02.2018 17:09[!]
Po trzech latach ogromnych rozczarowań Hondą i zmianie silnikowego partnera, mam nadzieję, że zasłużony dla F1 zespół Mclarena będzie regularnie walczył o wysoko punktowane miejsca. Co prawda podium w klasyfikacji konstruktorów(nie mówiąc już o mistrzostwie) jest nierealne, ale nie zdziwi mnie czwarte miejsce na koniec sezonu.
Peyer, 23.02.2018 17:28[!]
Dla osób, które zastanawiają się skąd ten niebieski odpowiedzią niech będą dwa modele McLarena - M19 i M8. Jest to ewidentne nawiązanie do malowania zastosowanego na tych pojazdach.
Bolid Alonso w czasie Indy 500 też miał wstawki grantowego - na przednim skrzydle i na numerze startowym.
rocque, 23.02.2018 23:57[!]
Najpierw zobaczyć ten fantastyczny widok z przodu, a potem przełączyć na pokrywę silnika.
Dramat...
Dobrze wspomniano na forum: trzeba było całość pomalować na papaya-niebieski. Zupełnie niepotrzebne te czarne elementy.
Rozwiązanie tych dwóch kwestii moim zdaniem mogłoby zaowocować najlepszym malowaniem w stawce.

Kiedyś padło pytanie o pełną nazwę zespołu w kontekście sponsora tytularnego - Brown odpowiedział, że zespół będzie nazywał się McLaren, żeby promować własną markę. Markę, którą eksponują na jednej czapce i w postaci małego loga na kombinezonie... Jakby zapytać laika o rozpoznanie zespołu na podstawie bolidu, to pewnie połapałby się u każdego producenta (i Red Bulla) z wyjątkiem McLarena.
Jeszcze wyszedłby komuś Chandon GP ;)
Odszukałem nawet newsa. Jedno małe zastrzeżenie: nie "promować", a "chronić".
http://www.f1wm.p...p/news_id-42040.html
nickolas, 24.02.2018 11:26[!]
normalnie same baby na tym forum - nie pasuje wam kolor do torebki czy paznokci???

wygląda czysto i dobrze - niech jeździ lepiej (jak ten brzydki mac 2017;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca