F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

Zespół rozpoczyna współpracę z Renault i liczy na powrót do czołówki.
Nataniel Piórkowski, 23 lutego 2018, wyświetlenia: 6982<< | lista | T- | T+ | >>

McLaren zaprezentował w piątek swój tegoroczny bolid – MCL33.

Po trzech latach rozczarowującej współpracy z Hondą team z Woking podjął decyzję o nawiązaniu partnerstwa silnikowego z Renault. Dzięki zmianie dostawcy jednostek napędowych władzom zespołu udało się przekonać do przedłużenia kontraktu dwukrotnego mistrza świata – Fernando Alonso, który w tym sezonie ponownie będzie partnerował Stoffelowi Vandoorne'owi.

Zimą uwaga mediów koncentrowała się także na malowaniu bolidu. Pierwsze sugestie o możliwym powrocie do koloru papaya orange pojawiły się po występie Alonso w Indy 500 za kierownicą pomarańczowej konstrukcji Dallary wystawionej przez ekipę Andretti Autosport. Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown sugerował później w rozmowach z mediami, że zespół rozważa zmianę schematu kolorystycznego, jednak jego ostateczny kształt będzie zależał od opinii sponsorów.

Od kilku tygodni brytyjska ekipa publikowała w sieci materiały sugerujące ponowne zastosowanie w tym roku tradycyjnych barw. W czwartek do internetu wyciekły zdjęcia obrazujące pomarańczowy bolid McLarena w trakcie przeładunku na lotnisku. W piątek wprowadzenie nowych barw zostało potwierdzone wraz z prezentacją MCL33, jaka odbyła się przed shakednowne'em na Circuito de Navarra.

Cel na nowy sezon: marsz w górę stawki

Szefostwo McLarena niejednokrotnie potwierdzało, że musiało podjąć trudną decyzję o rozstaniu z Hondą, aby ochronić wizerunek zespołu i zachęcić do współpracy nowych sponsorów.

Zespół celuje w dokonanie znacznych postępów w klasyfikacji konstruktorów także z uwagi na idące za tym zwiększenie nagrody finansowej wypłacanej przez właściciela praw komercyjnych.

„Powinniśmy być zespołem, który dokona największego przeskoku w stawce. Nie możemy się już doczekać nadchodzącego sezonu” – powiedział dyrektor techniczny McLarena, Peter Prodromou, prognozując formę zespołu w trakcie nowej kampanii. „Trzy ostatnie lata były dla nas bardzo trudne, bo tak naprawdę nie mieliśmy zespołu, który mógłby służyć nam za punkt odniesienia. To bardzo pozytywne, że teraz możemy oceniać nasze postępy dla tle dwóch najwyższej klasy teamów [Renault i Red Bulla]”.

Brown dodał, że ma pełne zaufanie do działań podejmowanych przez Renault, które pracowało nad poprawą niezawodności swych silników. „Nie ma żadnego dzwonka alarmowego. Renault jest bardzo zadowolone z tego, co osiągnęło pod względem mocy i niezawodności. Uważają, że uporali się z problemami technicznymi. Wiem, że toczy się debata na temat tego, który silnik jest pierwszy, który drugi, a który trzeci. Sądzę, że w rzeczywistości wszyscy trzej producenci są całkiem blisko siebie. Jesteśmy podekscytowani i czujemy, że Renault chciało wejść z nami we współpracę i zapewni nam taką samą specyfikację jednostki, z jakiej będą korzystać fabryczna ekipa i Red Bull”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
16.09.2018  Alonso: Powtórzenie wyniku z Singapuru będzie bardzo ciężkie
14.09.2018  Vandoorne: Nie otrzymałem wyjaśnień od McLarena
12.09.2018  Alonso: Priorytetem McLarena powinna być poprawa niezawodności
11.09.2018  Perez: To McLaren był zainteresowany moim powrotem
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 23.02.2018 17:09[!]
Po trzech latach ogromnych rozczarowań Hondą i zmianie silnikowego partnera, mam nadzieję, że zasłużony dla F1 zespół Mclarena będzie regularnie walczył o wysoko punktowane miejsca. Co prawda podium w klasyfikacji konstruktorów(nie mówiąc już o mistrzostwie) jest nierealne, ale nie zdziwi mnie czwarte miejsce na koniec sezonu.
Peyer, 23.02.2018 17:28[!]
Dla osób, które zastanawiają się skąd ten niebieski odpowiedzią niech będą dwa modele McLarena - M19 i M8. Jest to ewidentne nawiązanie do malowania zastosowanego na tych pojazdach.
Bolid Alonso w czasie Indy 500 też miał wstawki grantowego - na przednim skrzydle i na numerze startowym.
rocque, 23.02.2018 23:57[!]
Najpierw zobaczyć ten fantastyczny widok z przodu, a potem przełączyć na pokrywę silnika.
Dramat...
Dobrze wspomniano na forum: trzeba było całość pomalować na papaya-niebieski. Zupełnie niepotrzebne te czarne elementy.
Rozwiązanie tych dwóch kwestii moim zdaniem mogłoby zaowocować najlepszym malowaniem w stawce.

Kiedyś padło pytanie o pełną nazwę zespołu w kontekście sponsora tytularnego - Brown odpowiedział, że zespół będzie nazywał się McLaren, żeby promować własną markę. Markę, którą eksponują na jednej czapce i w postaci małego loga na kombinezonie... Jakby zapytać laika o rozpoznanie zespołu na podstawie bolidu, to pewnie połapałby się u każdego producenta (i Red Bulla) z wyjątkiem McLarena.
Jeszcze wyszedłby komuś Chandon GP ;)
Odszukałem nawet newsa. Jedno małe zastrzeżenie: nie "promować", a "chronić".
http://www.f1wm.p...p/news_id-42040.html
nickolas, 24.02.2018 11:26[!]
normalnie same baby na tym forum - nie pasuje wam kolor do torebki czy paznokci???

wygląda czysto i dobrze - niech jeździ lepiej (jak ten brzydki mac 2017;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca