F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

16.09.2018

Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag

Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze

Hamilton: Zwycięstwo w Singapurze to wielka chwila dla Mercedesa

Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem

Vettel: Nie mieliśmy większych szans na pokonanie Hamiltona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hartley: McLaren popełnił błąd rezygnując ze współpracy z Hondą

Na temat japońskiego producenta wypowiedzieli się również Franz Tost i Zak Brown.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2018, wyświetlenia: 2684<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Brendon Hartley uważa, że McLaren popełnił błąd rezygnując z dalszej współpracy z Hondą.

Przed sezonem 2018 stajnia z Woking zdecydowała się przedwcześnie rozwiązać kontrakt z japońskim producentem i związać z Renault. Powodem były niskie osiągi dostarczanego pakietu, a także jego wysoki poziom zawodności.

Mimo to ekipa Toro Rosso, która w tym roku podjęła się współpracy z Hondą, zaliczyła wczoraj bezproblemowy dzień, ustanawiając trzeci najwyższy przebieg w całej stawce. Jak przyznał Brendon Hartley, który wczoraj pracował nad bolidem STR13, McLaren mógł podjąć swoją decyzję zbyt pochopnie. „Uważam, że popełnili błąd. Silnik ma bardzo dobre właściwości jezdne, a ja dysponowałem większą mocą niż rok temu” – powiedział Nowozelandczyk.

W równie pozytywnym nastroju po pierwszym dniu współpracy z Hondą jest szef Toro Rosso – Franz Tost. „Honda rozwijała się pod koniec zeszłego roku i utrzymali ten trend. Mamy dużo planów z Hondą, zarówno krótkoterminowych jak i długoterminowych. Zawsze powtarzam, że pierwsze trzy pozycje w mistrzostwach są zajęte, lecz w walce o czwarte miejsce wszystko jest możliwe. Jesteśmy zadowoleni z postępów pod względem niezawodności oraz osiągów. Współpraca z Hondą otwiera nam dostęp do dużych zasobów i już z tego korzystamy”.

Z kolei dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown, na wieść, iż Franz Tost spodziewa się spokojnego sezonu w wykonaniu Toro Rosso i Hondy, odpowiedział: „Nie uważam, by znajdował się tutaj jakikolwiek zespół, który nie będzie miał problemów. Patrząc wstecz, bezproblemowy rok jest praktycznie niemożliwy. Życzymy Hondzie i Toro Rosso wszystkiego najlepszego, ale my koncentrujemy się na własnym programie. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z naszych postępów”.

FIA w najbliższym czasie zamierza sprecyzować przepisy, aby klienckie ekipy otrzymywały dokładnie tę samą specyfikację układu napędowego co fabryczne zespoły. Brown zapytany o tę kwestię, dodał: „Zawsze byliśmy spokojni o Renault, które zapewnia swoim klientom równość. To nigdy nie było zmartwieniem, ale jestem zadowolony, że FIA chce to wyklarować” – zakończył Amerykanin.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.09.2018  Hartley: Wiem, że muszę zdobyć więcej punktów
17.08.2018  Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość
08.07.2018  Hartley otrzymał nowy silnik spalinowy i MGU-K
07.07.2018  Hartley nie weźmie udziału w kwalifikacjach na Silverstone
01.07.2018  Hartley wystartuje z ostatniego pola do Grand Prix Austrii
Tagi:
Hartley B.
Tost F.
Brown Z.
Honda
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
benethor, 27.02.2018 09:25[!]
zaczekajmy do sezonu, panie Hartley.
marion6660, 27.02.2018 10:11[!]
Ekspert mistrz kierownicy Hartley.
Masio, 27.02.2018 11:05[!]
Jedna jaskółka wiosny nie czyni. W trakcie szronu okaże się, czy rzeczywiście jest tak dobrze...
rno2, 27.02.2018 11:27[!]
@marion6660
W przeciwieństwie do Ciebie Harltey ma wiedzę na ten temat, żeby się wypowiadać.
Aeromis, 27.02.2018 12:36[!]
@rno2
A niby jaką to tajemną wiedzę ma Hartley? Jaką wiedzę ma o bolidzie McLaren i w dodatku ich współpracy z Hondą żeby mówić że popełnili błąd? Nie żartuj, widzieliśmy tę tajemna wiedze przez 3 lata. Hartley stwierdził że miał więcej mocy, ale czasy u wszystkich w tym roku w porównaniu z pierwszymi testami rok wcześniej też są o wiele lepsze. Jakby juz tak pochopnie wysnuwać wnioski jak to robi Hartley to pragnę przypomnieć że STR w zeszłym roku pokonało McLarena w WCC a w pierwszym dniu testowym są za nimi, tylko ... czemu to ma służyć? ;)
rno2, 27.02.2018 13:32[!]
@Aeromis
Cytat :
„Uważam, że popełnili błąd. Silnik ma bardzo dobre właściwości jezdne, a ja dysponowałem większą mocą niż rok temu” – powiedział Nowozelandczyk.

Hartley jeździł ubiegłorocznym bolidem STR z silnikiem Renault, teraz jeździ nowym bolidem STR z nowym silnikiem Hondy i widzi (czuje) różnicę na plus.

Po prostu nie rozumiem sensu publikowania takich komentarzy jak ten @marion6660, gdzie podważa się słowa osoby bezpośrednio powiązanej z tematem.
sneer, 27.02.2018 13:35[!]
Hartley mówi co mu każą. Jak będzie naprawdę - zobaczymy.
Aeromis, 27.02.2018 14:04[!]
@rno2
A jak powiązany z McLarenem jest Hartley? ;) Dlatego komentarz @marion6660 uznaję nie za prawdę objawioną, ale za adekwatny do wypowiedzi Brendona.
RY2N, 27.02.2018 15:21[!]
Hartley może mówić ze swojego punktu widzenia a nie z punktu widzenia McLarena, tzn. że on wolałby żeby McLaren dalej jeżdził nas Hondzie a Toro Rosso np. na Renault :-)
marion6660, 27.02.2018 17:13[!]
Rozumiem jakby to powiedział Hamilton, Kubica, Alonso a nie gość co jeździ w F1 tylko rok. Przejechał kilkadziesiat kółek i już takie rzeczy opowiada. Alonso też podobnie mówi o bolidzie McLaren-a. Jak na razie STR jest dobrą sekundę za Mclaren-em pomimo drobnych kłopotów z bolidem nie silnikiem oraz małą ilością przejechanych kółek.
Wcale nie przeczę że wiedzę ma większą ode mnie na ten temat i inne bo ja mam zerową.
Tor wszystko zweryfikuje za miesiąc kto jest w błędzie.
Enpasant, 28.02.2018 06:27[!]
Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji ostatnio u Anglików nie jest za dobrze. Nie zdziwiłbym się gdyby podobnie okazało się w przypadku McLarena i Hondy.
Indy, 28.02.2018 08:51[!]
Tytuł powinien brzmieć:

"Kierowca powiązany z Hondą: McLaren popełnił błąd rezygnując z współpracy z firmą, z którą jestem w tym roku powiązany i wypada mi mówić o niej dobrze."

Może wtedy ktoś więcej niż jeden jedyny sneer by zauważył, że to pr-owa paplanina.
rno2, 28.02.2018 10:40[!]
Cytat marion6660 :
Rozumiem jakby to powiedział Hamilton, Kubica, Alonso a nie gość co jeździ w F1 tylko rok.

Ale akurat Hartley miał okazję jeździć bolidem z silnikiem Renault w specyfikacji 2017, a teraz ma okazję jazdy bolidem z silnikiem Hondy w specyfikacji 2018 i jak sam mówi, ta druga jednostka jest mocniejsza od pierwszej.

A niby czemu to Hamilton czy Kubica mieliby wydawać osądy w tej sprawie? Żaden z nich nie widział nawet na oczy silnika Hondy...

Poza tym osobiście również mam wątpliwości czy odejście od Hondy to była najlepsza decyzja dla McLarena. Oczywiście w perspektywie krótkoterminowej zapewne tak, ale biorąc silniki od Renault McLaren godzi się na bycie klientem, który nie powalczy o tytuły. Póki co Renault traktuje swoich klientów bardzo po koleżeńsku, bo sami jako zespół są w fazie budowy, ale od kolejnego sezonu chcą się na serio włączyć do walki o tytuły.

Ironią losu będzie jeśli Honda faktycznie zbliżyła się do czołówki. W ten sposób Red Bull uzyska partnera technologicznego, a McLaren zostanie z ręką w nocniku...
marios76, 01.03.2018 07:27[!]
@rno2 To niestety pijarowska paplanina Hartleya. Każdy chwali swój zespół- ok, trzeba doceniać współpracę itd. Ale niestety gościa F1 raczej przeciętnie interesowało, jeżeli wie lepiej nniż McLaren. Punkty to pokażą, bo przez ostatnie sezony kierowcy McLarena (nie byle jacy!), zdobywali mniej punktów niż Toro Rosso! Jeżeli McLaren wyjdzie w tym roku przed zzespół z Faenzy, to jego wypowiedź okaże się wręcz śmieszna. To jest akurat banalnie proste do zweryfikowania i niepodważalne, bez względu na subiektywne odczucia, przy prowadzeniu bolidu z takim czy innym silnikiem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca