F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Red Bull ma czas do maja, aby określić swojego dostawcę

Stajnia z Milton Keynes będzie wybierać między jednostkami Renault a Hondy.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2018, wyświetlenia: 1474<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Renault – Cyril Abiteboul, zdradził, iż Red Bull musi określić swojego dostawcę jednostek najpóźniej w maju tego roku.

Austriacki koncern zdołał zapewnić sobie współpracę na wyłączność z Hondą, która od tego roku zaopatruje w układy napędowe juniorską ekipę Toro Rosso. Stajnia z Faenzy ma pełnić funkcję poligonu doświadczalnego dla Red Bull Racing, które dysponuje ważną umową z Renault na dostawy silników do końca tego roku, a kwestię przyszłego partnera uważa za otwartą.

Jak przyznał niedawno doradca Red Bulla – Helmut Marko, wiążące decyzje zapadną w trakcie letniej przerwy, lecz Cyril Abiteboul z Renault ujawnił, iż Czterokrotni Mistrzowie Świata dostali termin do 15 maja w celu określenia swoich planów. To właśnie wtedy każda z ekip musi dostarczyć FIA informacje o swoim partnerze silnikowym w następnym sezonie.

„Nie zamierzamy czekać wiecznie” – powiedział Francuz. „Wiem do czego odnosi się Christian [Horner], mówiąc, że mają opcje. Ma absolutną rację. Tak jak on czytam kontrakty i wiem jakie mamy zobowiązania wobec tego sportu. Pewna rzecz jest jasna, Red Bull Racing ma termin, do którego muszą określić swoją przyszłość. Jest to w regulaminie technicznym. Wierzę, że do końca maja musi być jasne, kto będzie współpracował z jakim zespołem. Jeśli chodzi o nas, to będzie ostateczny termin”.

Abiteboul dodał, że do tej daty Red Bull będzie musiał się określić, aniżeli dysponować gotowym kontraktem z Renault w sprawie dalszych dostaw jednostek. „Zakładam, że to będzie podstawa dla jakichkolwiek dyskusji. Wciąż jest szereg konkretnych usług, jakie chcą dostać. Czy chcą dysponować własnym dostawcą paliw, własną specyfikacją testów na hamowni, i tak dalej, i tak dalej. Fakt, że regulamin określa dokładną datę, nie powstrzyma nas przed dostosowaniem usług lub aspektów komercyjnych między naszymi firmami”.

W sytuacji, gdyby Red Bull zdecydował się przejść na jednostki Hondy, wówczas Renault dysponowałoby jednym klientem w postaci McLarena. 40-latek zapytany o finansowy aspekt takiego stanu rzeczy, odpowiedział: „Zawsze powtarzaliśmy, że bycie dostawcą silników jest bardzo kiepskim biznesem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
06.12.2018  Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1
05.12.2018  Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Renault
Honda
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 27.02.2018 15:50[!]
Przecież wiadomo do czego Renault zmierza. Zespół fabryczny rośnie w siłę to konkurencje trzeba likwidować
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca