F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.09.2018

Komisja miasta Miami zagłosuje w sprawie odroczenia negocjacji z F1

Honda będzie eksperymentować ze swym silnikiem

Salo: Szkoda, że Ericsson straci wyścigowy fotel w Sauberze

25.09.2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Japonii

Ericsson pozostanie w Sauberze jako trzeci kierowca

Antonio Giovinazzi będzie kierowcą Saubera w sezonie 2019

Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata

Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault może przyjmować kary za strategiczne wymiany silników

Zespół nie zamierza ograniczać mocy jednostki dążąc do wydłużenia jej cyklu żywotności.
Nataniel Piórkowski, 27 lutego 2018, wyświetlenia: 2343<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef projektu Renault Sport w F1 – Cyril Abiteboul przyznał, że jego team bierze pod uwagę zastosowanie w tym sezonie taktycznych kar cofnięcia na starcie, aby zmaksymalizować osiągi jednostki napędowej.

Francuz zaznaczył, że pomimo ograniczenia regulaminowej puli silników do trzech na sezon, Renault nie zamierza ograniczać osiągów dbając tym samym o bezproblemowe przejechanie siedmiu weekendów Grand Prix. Team z Enstone woli regularnie wykorzystywać większą moc, akceptując, iż może się to wiązać z karami cofnięcia na starcie. Z drugiej jednak strony wymiany elementów jednostki napędowej zapewnią dodatkowe szanse do wprowadzania poprawek.

„Na tym etapie nie chcę mówić zbyt wiele. Znajdujemy się na samym początku tego sezonu” – powiedział Abiteboul. „Wiedzieliśmy jednak, jakie będą zmiany w przepisach. Wiedzieliśmy, co musimy zrobić. Wciąż otwartą pozostaje kwestia najlepszego sposobu na przejście tej kampanii. Nie zakładamy, że chcemy ograniczać potencjał jednostki napędowej dbając o niezawodność i przebieg”.

„Uważnie przyglądamy się ewolucji przepisów w zakresie kar cofnięcia na starcie. Ponieważ sprawa ta stała się nieco bardziej elastyczna, nieco mniej bolesna, uwzględnimy ją w procesie budowania planu na tegoroczny sezon. Mowa tu o produkcji silników i możliwych karach, jeśli zostaniemy zmuszeni do ich przyjęcia bądź też uznamy, że dają nam one taktyczną przewagę” – dodał.

Francuz spodziewa się, że silnik Renault rozpocznie sezon z podobnymi osiągami jak pod koniec sezonu 2017, ale stopniowo będzie wchodził na coraz bardziej konkurencyjny poziom. „Pierwszy cel na start sezonu to niezawodność, bo dzięki niej będziemy mogli wykorzystać pełen potencjał silnika. Jest to coś, czego nie byliśmy w stanie osiągnąć przed rokiem. Silnik powinien spisywać się lepiej. Jego możliwości będą porównywalne z tymi, jakimi dysponowaliśmy pod koniec minionego sezonu, gdy korzystaliśmy z pełnego potencjału. Nie miało to miejsca zbyt często, może poza Abu Zabi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
Tagi:
Renault
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 27.02.2018 18:49[!]
Chyba nie mówią tutaj o GP meksyku gdzie 3 z 6 jednostek nie przetrwały wyścigu :D W prawdzie Max wygrał ale to taktyka taka sama jaką honda miała podczas Indy. Wizerunkowo to wygląda słabo gdy odpada połowa samochodów z twoim silnikiem.
michal132, 27.02.2018 18:55[!]
RBR zaraz sie zacznie pluć jak się okaże że Renault korzysta z większej mocy :D
Pavlos Le Paul, 27.02.2018 19:11[!]
Czyli już wiadomo, że renault nie będzie jakoś dobre w niezawodności.
michal132, 27.02.2018 19:19[!]
@Pavlos Le Paul

silnik na hamowni pokonał więcej kilometrów niż od początku ery V6
bartoszcze, 27.02.2018 19:23[!]
Dodatkowo zmiana regulaminu de facto zmniejszyła te kary i skorzystanie z dodatkowych elementów jest bardziej opłacalne.
benethor, 27.02.2018 19:23[!]
@michal132 Honda na hamowni nie miała problemów z awariami
michal132, 27.02.2018 19:26[!]
@benethor

owszem ale Honda testuje jeden cylinder :D
piro, 27.02.2018 19:27[!]
RB nie zostawi na nich suchej nitki gdyby ich bolid okazał się dobry na miarę mistrzostwa ale przez awarię je stracili :D Nawet gdyby nie mieli najlepszego bolidu to mają najlepszy duet kierowców w stawce i przy niskiej awaryjności mogą zgarnąć majstra przynajmniej wśród konstruktorów.
Pauree, 27.02.2018 19:40[!]
Cytat Pavlos Le Paul :
Czyli już wiadomo, że renault nie będzie jakoś dobre w niezawodności.

Prawdopodobnie będą. Będą bardzo często wymieniać jednostki, więc będzie mniejsza szansa na awarie ;) Wolą mieć mocny silnik na cały wyścig, niż go ograniczać i nie mieć szansy na nawiązywanie walki z czołówką. Dobra taktyka na dobrą sprawę, choć wiemy jak to jest startować z dalszych miejsc...

A gdyby zaczął tak robić każdy zespół, może FIA poszłaby po rozum do głowy i zniosła ten przepis o 3 silnikach na sezon, bo to jest, delikatnie mówiąc, żałosne.
windulek, 27.02.2018 21:07[!]
@up ......

A Merc przejedzie sezon na 2 silnikach i powie: "po cholerę na 3 ?" :} m:P
kibic sribic, 28.02.2018 01:43[!]
@up Na dwóch i to tylko dlatego, że pierwszy padł w trakcie Q3 w Abu Zabi :P
bartoszcze, 28.02.2018 10:31[!]
@Pauree
Prawilnie przypominam, że to nie FIA decyduje o ilości silników.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca