F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: FIA musi mieć lepsze narzędzia do monitorowania spalania oleju

Francuz odniósł się także do zarzutów o nierówne traktowanie zespołów klienckich.
Nataniel Piórkowski, 2 marca 2018, wyświetlenia: 4191<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault ma nadzieję, że FIA zintensyfikuje wysiłki zmierzające do zapewnienia, iż producenci nie będą wykorzystywać spalania oleju do poprawy osiągów swoich silników.

Francuski koncern aktywnie działa na rzecz wprowadzenia maksymalnie rygorystycznych obostrzeń w tym zakresie. Cyril Abiteboul przyznaje jednak, że chociaż organ zarządzający wyeliminował najbardziej oczywiste luki w przepisach, to musi dysponować odpowiednimi mechanizmami kontrolnymi.

„Wiele zrobiono w stosunku do luk w przepisach, ale kontynuujemy współpracę z FIA aby zapewnić, że mają narzędzia do odpowiedniego monitorowania tej kwestii. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o stworzenie dobrych przepisów, ale także o kontrolowanie ich przestrzegania. Jestem przekonany, że regulamin jest jasny, ale nie wiem, czy FIA ma możliwości skutecznego monitorowania tego obszaru” – powiedział Francuz.

Zimą jeden z zespołów klienckich miał zarzucić Renault nierówne traktowanie w procesie dostaw silników. „To zmartwienie klienckich zespołów i mają ku temu dobry powód. Jesteśmy zdania, że ekipy powinny być traktowane równo i jako dostawca silników robimy to od 40 lat. Musimy jednak zaakceptować, że zawsze będą drobne różnice. Na przykład Red Bull ma swojego partnera [Exxon Mobil], więc używa innego paliwa i oleju. Nie zmuszaliśmy ich jednak do tego. Mogli skorzystać z produktów naszego partnera”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.10.2018  Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019
17.10.2018  Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault
05.10.2018  Abiteboul: Red Bull zablokował podpisanie umowy z Sainzem
04.10.2018  Abiteboul: F1 powinna pomyśleć o redukcji masy bolidów
03.10.2018  Abiteboul: Renault nie jest winne obecnej sytuacji Ocona
Tagi:
Abiteboul C.
Przepisy
FIA
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marvin, 02.03.2018 10:21[!]
Jedną kwestią jest paliwo i olej, a drugą mapowanie silnika. Tym drugim wiadomo, że Mercedes manipuluje od dawna.
DBR, 02.03.2018 10:28[!]
Skoro to wiadomo dlaczego zatem Mercedes nie został zdyskwalifikowany? Bo może to "wiadomo" a nie wiadomo? ;-) Podobnie było np. z elastycznym przednim skrzydłem w RBR - "Wszyscy widzieli" a jednak testy delegatów technicznych nic nie wykazywały.
piro, 02.03.2018 11:52[!]
@DBR
Ponieważ mapowanie silnika jest zgodne z regulaminem FIA. To że merc nie daje tego mapowania zespołom klienckim to już ich sprawa. Nie robią nic nielegalnego, może jest to wątpliwej moralności ale tego już nie wyegzekwujesz.
DBR, 02.03.2018 12:14[!]
Odróżniam dopuszczalne przepisem mapowanie od zarzutu manipulacji napisanego powyżej.
Sasilton, 02.03.2018 12:45[!]
Przecież Williams i force India też mają ten tryb, tylko że oni stosują go już w Q2, więc w Q3 nie widać takiej różnicy.
marcelo92, 02.03.2018 12:48[!]
Przeciez Ferrari z Mercedesem odpala ten dodatkowy tryb tylko w Q3. Zawsze smiac mi sie chcialo, jak w Q2 Red Bull byl na rowni z Ferrari albo przed, komentatorzy sie podniecali jaka to bedzie walka o PP, a w Q3 Mercedes z Ferrari grali w swojej lidze.
mariusz0608, 02.03.2018 16:46[!]
Niech się w Renówce ogarną, bo dają do zrozumienia, że nie wiedzą jak się to robi.
Biegają po mediach razem z tym pajacem od oranżadek marketingowych i płaczą na cały świat, jak przekwitające cioty.
Max. zużycie oleju zostało w zeszłym roku ograniczone do 0,9 l/100 km. V8 spalały go do 3 l/100 i był problem ?
Silniki spalają ~30 kg paliwa na setkę i jaki problem jest jak spalą litr więcej oleju, a nawet litr na okrążeniu kwalifikacyjnym ? Nosz kuwra ćma, jaki ?
Niech sobie nawet beczki z olejem holują.
A ten gada:, cyt.:"...kontynuujemy współpracę z FIA aby zapewnić..." i takie tam inne ble, ble, ble typu; pie***lili ją pod liliją, a kukułki lecą...
Nie ogarniają tematu i robią za konfidentów.
Jakie to żałosne.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca