F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2018

Ricciardo: Spadek formy Renault nie robi na mnie wrażenia

Alonso: Jestem zadowolony, że Hamilton może dorównać Fangio

Hamilton: Schumacher na sto procent znajdzie się w przyszłości w F1

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku

Coca-Cola została nowym sponsorem McLarena

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019

Bottas: Liczę na lepsze opony Pirelli w sezonie 2019

La Gazzetta dello Sport: Vettel może odejść z Ferrari po sezonie 2019

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Dodatkowo obroty nowych silników mają zostać zwiększone z 15 do 18 tysięcy na minutę.
Nataniel Piórkowski, 18 kwietnia 2018, wyświetlenia: 3801<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od 2021 roku mają zostać zniesione najbardziej kontrowersyjne ograniczenia dotyczące jednostek napędowych wykorzystywanych w Formule 1.

Podczas wtorkowego spotkania Grupy Strategicznej FIA potwierdziła propozycję nowej specyfikacji silnika F1. Po sezonie 2020 w sporcie nadal mają być wykorzystywane jednostki V6 turbo 1,6l. Nie znajdzie się w nich jednak generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H).

Według informacji pozyskanych przez portal RaceFans podczas spotkania przedstawiono nieoficjalnie także dwa inne istotne postulaty. Pierwszy dotyczy zwiększenia liczby obrotów z poziomu 15 tysięcy do 18 tysięcy na minutę. Zaproponowano także całkowite zniesienie limitu przepływu paliwa, który w obecnych przepisach jest ustanowiony na 100 kilogramów na godzinę.

W efekcie z dużym prawdopodobieństwem dojdzie do znaczącego zwiększenia masy bolidów na starcie wyścigów. Te mogą ważyć nawet 960 kilogramów, chyba że do tego czasu zgłoszony i zaakceptowany zostanie pomysł powrotu do tankowania w trakcie rywalizacji, z którego zrezygnowano po sezonie 2009.

Zdając sobie sprawę z niezadowolenia fanów władze Formuły 1 zamierzają także przeanalizować ograniczenia dotyczące regulaminowej puli poszczególnych komponentów jednostki napędowej oraz kwestię kar związanych z ich wymianami. Wśród innych celów znajdują się redukcja kosztów zakupu jednostek napędowych przez zespoły klienckie oraz wyrównanie osiągów.

FIA pragnie sfinalizować nowe przepisy silnikowe do końca przyszłego miesiąca.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2018  Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
15.10.2018  Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd
12.10.2018  Bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe oświetlenie od 2019 roku
12.10.2018  Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1
Tagi:
Przepisy
FIA
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
danilo, 18.04.2018 13:24[!]
Bardzo mi się podoba pomysł ze zwiększeniem obrotów. :)
piwo, 18.04.2018 13:31[!]
nie bardzo rozumiem wzrost wagi autobusow ze wzgledu na zwiekszona ilosc powietrza. to ze ilosc zuzywanego paliwa sie zwiekszy choc to tez nei koniecznie (moze silniki beda wytrzymywac wyzszy afr) nie oznacza ze trzeba zwiekszac wage bolidow. zwiekszy sie zbiornik paliwa kosztem wywalenia mug oraz pewnie gdzie indziejt ez da sie ograniczyc wage. co roku udaje sie odchudzac wszystko i kwestia by przepisy nie psuly tego nakladajac minimalna wage. niech zlikwiduja wogole zapis wagi minimalnej i zacznie sie piekny wyscig zbrojen kto zrobi lzejszy a co za tym idzie szybszy bolid.
mik, 18.04.2018 14:36[!]
@piwo
To raczej proste. Teraz waga min. to 733kg z kierowca, bez paliwa i to zostaje.
Zmieni sie tylko waga na starcie. Teraz jest 838kg. Jesli zdejma ograniczenie paliwa to zdejma limit osiagow. Szczerze watpie, ze tak zrobia bo wtedy moc silnikow poszybowala by w kosmos. Jesli jednak by go zniesli lub zwiekszyli to zuzycie paliwa, a tym samym waga paliwa na starcie wzrosnie. Poza tym, rezygnuja z MGU+H wiec sprawnosc zestawu jeszcze spadnie.
Tak swoja droga to szkoda MGU+H, wydaje mi sie, ze to daje niezly zysk sprawnosci i mozna by przelozyc na auta drogowe. Jest tu ktos po silnikach z mechanicznego na polibudzie? Liczyl to ktos?
dulk, 18.04.2018 15:45[!]
wg mnie samochody drogowe prędzej przejdą w 100% na aku niz jakieś sensowne MGU+H w nich zainstalują
zresztą ciekawe jakie by ono było?
dobra turbina w drogowym samochodzie to dodatkowy koszt 1-2-3 tys euro - a mamy dzieki temu chyba więcej niż tylko oszczędność paliwa i jakiś stosunkowo pewnie nieduży wzrost mocy

960 kg to jakaś waga z kosmosu - dołożą drugą osobę w bolidzie? "nawigatora"? :)
bartoszcze, 18.04.2018 16:06[!]
Cytat mik :
szkoda MGU+H, wydaje mi sie, ze to daje niezly zysk sprawnosci

Pół roku temu podawali, że Mercedes doszedł do sprawności 50%.
W samochodzie sportowym AMG Project One mają dzięki architekturze jednostki opartej na F1 osiągać sprawność 41%.
dulk, 18.04.2018 16:12[!]
jak zastosują aku i silnik elektryczny to sprawność im od razu skoczy do 99% :)

wg mnie MGU-H to jest epizod i ślepy zaułek na drodze motoryzacji
za kilka lat będzie się można pośmiać jak to można było za dodatkowe 15baniek mieć silnik w F1 który oszczędza 10litrów paliwa w wyścigu
Pawcioco, 18.04.2018 17:33[!]
Jedyną sensowną opcją po zniesieniu limitu przepływu paliwa jest właśnie tankowanie. Nie mogę sobie wyobrazić 1t bolidu, skoro już teraz kierowcy narzekają że kieruje się nim jak autobusem. Jeszcze 10 lat temu bolidy ważyły 2x mniej.
bartoszcze, 18.04.2018 17:42[!]
Cytat Pawcioco :
Jeszcze 10 lat temu bolidy ważyły 2x mniej

Minimalna waga bolidu z kierowcą w 2008: 605 kg (plus paliwo do ok. 80 kg jednorazowo).
Minimalna waga bolidu z kierowcą w 2018: 733 kg (plus paliwo max 105 kg).
Pawcioco, 18.04.2018 18:59[!]
@bartoszcze Nie chodziło mi o to że teraz ważą 2 razy więcej, tylko jak usuną ten limit. Być może źle się wyraziłem.
dulk, 18.04.2018 19:02[!]
bolidy przytyły przez MGU-H dodatkowe 50-60kg - więc teraz chyba się to odzyska?
kutanos, 18.04.2018 20:39[!]
Ja bym chciał aby zrezygnowano z desek klozetowych nad głowami.
viertolcia, 19.04.2018 12:50[!]
@dulk MGU-H waży około 5-7kg, nie wiem skąd wziąłeś to 50kg, może chodziło o cały system hybrydowy? ale po 2020 zarówno baterie jak i turbo zostaje, wiec usuniecie mgu-h to tak naprawde tylko usunięcie silnika elektrycznego który napędzał/odzyskiwał wał turosprężarki, pod względem wagi naprawdę mały zysk.

Cały problem z mgu-h polega na:
a) intergacji z systemem hybrydowym (czyli żeby odzywskiwał odpowiednia ilość energii w odpowiednim czasie)
b) mechanicznej konstrukcji (oboroty rzędu 100-120k rpm, bardzo trudne warunki termiczne)
A jak coś jest trudne do zrobienia to idzie na to mnóstwo pieniędzy. Zgadzam się jednak z przedmówcami, ze przy obecnym tempie rozwoju w pełni elektrycznych samochodów mgu-h jest za skomplikowane/drogie i daje za małe korzyści zeby trafiło do drogowych samochodów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca