F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.10.2018

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Stroll i Sainz otrzymali punkty karne

Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

GP USA: wyniki wyścigu

Verstappen wystartuje do GP Stanów Zjednoczonych z osiemnastego pola

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault grozi wycofaniem oferty na dostawy silników dla Red Bulla

Francuski koncern przekonuje, że nie może czekać na decyzję zespołu do GP Austrii.
Nataniel Piórkowski, 12 czerwca 2018, wyświetlenia: 3651<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Cyril Abiteboul podkreślił, że jeśli Red Bull nie dokona wyboru dostawcy silników na sezon 2019 przed nadchodzącym Grand Prix Francji, Renault będzie zmuszone wycofać swoją ofertę.

Podczas GP Kanady team z Milton Keynes sprawdził nową specyfikację jednostki Renault R.E.18. Juniorska ekipa – Toro Rosso, otrzymała z kolei do dyspozycji zmodyfikowany silnik Hondy.

Na podstawie zebranych danych Red Bull Racing miał dokonać wyboru dostawcy silników na sezon 2019. Przedstawiciele zespołu podkreślają jednak, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta dopiero przed startem wyścigowego weekendu w Austrii.

Abiteboul przyznał, że nie rozumie kolejnych opóźnień. „Domyślam się, że mają już wszystkie informacje jakich potrzebują. Nie rozumiem dlaczego zamierzają po raz kolejny opóźniać podjęcie decyzji”.

„Zgodnie z przepisami termin deklaracji minął 15 maja. Zgodziliśmy się na jego lekkie wydłużenie, mając na względzie 12 lat dobrej współpracy. W pewnym momencie jednak oferta jaką złożyliśmy, oferta jakiej domagał się Red Bull, stanie się nieaktualna. Chcieli poczekać do Montrealu, aby ocenić nowe specyfikacje silników Renault i Hondy. Mają wszystkie informacje. Nie widzę powodu, który tłumaczyłby dalsze opóźnienia” – wyjaśniał dyrektor zarządzający projektu Renault Sport w Formule 1, argumentując swoje stanowisko względami logistycznymi.

Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, dał jednak jasno do zrozumienia, że Red Bull dokona wyboru dostawcy silników po wyścigu we Francji. Poproszony o komentarz do słów Abiteboula, były kierowca F1 odparł: „Nie dostanie odpowiedzi. Wszystko wyjaśni się w Austrii. Będziemy wtedy dysponować faktami. Chcemy być dobrze przygotowani, by podjąć właściwą decyzję”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA
21.10.2018  Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault
19.10.2018  Sainz: Tempo kwalifikacyjne Hondy jest zmartwieniem dla Renault
19.10.2018  Verstappen: Zapowiedzi postępów Renault to stara śpiewka
18.10.2018  Ricciardo: Spadek formy Renault nie robi na mnie wrażenia
Tagi:
Renault
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 12.06.2018 10:56[!]
Ciekawe czy oboje dotrzymają słowa :) Jeżeli tak to RB będzie w przyszłym sezonie z Hondą :)
marios76, 12.06.2018 10:58[!]
To bylo 12 lat DOBREJ współpracy? ;) Dobra sie skonczyle rok po serii tytułów, potem sie zaczelo biadolenie, narzekanie i troche fajnych wynikow pod szyldem zegarkow a nie Renault. Cyrylu krotko- bierzecie do GPFrancji albo zostancie z Honda. A nie jakies podchody. Bedziecie czekac do Monzy, a potem powiedza ze biora silniki... na rok :)
Aeromis, 12.06.2018 11:07[!]
@marios76
Cyril jest grzeczny, bo podejrzewam, że widzi że McLaren sobie nie radzi więc nie może być dla nich wyznacznikiem formy, a o tym mówili przed sezonem. Renault raczej nie tego się spodziewało i chyba dziś oni potrzebują RBR bardziej niż się spodziewali.
marios76, 12.06.2018 11:18[!]
@Aeromis Tak, ale ich polityka i działania na pewno nie sa nastawione na ciagle gonienie kroliczka. W koncu tego RB musza przede wszystkim wyprzedzic, zeby myslec o tytule. Masz racje, ale moga sie pozbyc mocnego (glownegl ) przeciwnika (moze byc odwrotnie- Honda bedzie jakims cudem lepsza) ale ten kij ma dwa konce. Obecnie i tak nie mamy pewnosci jak wypadaja silniki w porownaniu ze soba. Na chwile obecna Ferrari jest nieco przed Mercedesem, za nimi z troche wieksza roznica jest Renault i pewnie podobna roznica stawia na 4miejscu Hondę.
dulk, 12.06.2018 13:03[!]
śmieszny szantaz
RedBull ma zaplacic 20 baniek za ich silniki i ktos uwierzy że Renault z tego zrezygnuje samo
dodatkowo wzmacniając konkurencyjną Hondę extra 20 bańkami na rozwój
wiec ta juz zupelnie moze dogonic Renault
nie mówiąc o tym że RB moze z hondą jakoś kombinowac z dostosowaniem tylko swojego fabrycznego silnika do jakiegos genialnego pomysłu który da wiecej niz ewentualny deficyt mocy
piro, 12.06.2018 14:31[!]
@dulk McLaren już próbował dostosowywać silnik Hondy do swojego nadwozia i nic im z tego nie wyszło. Przecież silnik hondy wyglądał inaczej (umiejscowienie i wielkość elementów) niż konkurencja. Zmienili to dopiero w zeszłym roku.
dulk, 12.06.2018 15:14[!]
tu nie chodzi o duże zmiany - ot po prostu np. zrobić silnik o kształcie który pozwoli np przepuścić jakiś dukt aero który będzie "robił magię" - z Hondą jest to możliwe a z reanult nie (choćby dlatego że renault by poznało sekret który RB chciałby ukryć)

a po wynikach ToroRosso można uznać że McLarren ma (i miał) bardzo słaby pakiet aero - przeciez oni teraz w zasadzie są na poziomie TR ze "słabą hondą" i juniorami na pokładzie
których doświadczenie nawet Vandorn powinien zawstydzić (aczkolwiek w kwestii wyników Gaslego jest odwrotnie)

ja na miejscu hondy bym spiął poślady na maxa by pozyskać RB - bo wtedy w przyszłym roku zepchną renault z podium i w pewnym sensie odzyskają twarz

a Renault i McL o walce o top 3 bedzie mógł myśleć jak będą wydawać tyle co zespoły z top 3 - wiec Renault odmawiając RB sami się degradują

renault w sumie nie wiem co chce osągnąć - straszą RB że zrezygnują z ich 20 baniek i zrobią słabszy silnik dla siebie i McL ?
macieiii, 12.06.2018 19:32[!]
Renault moze zrezygnowac z pieniedzy za silniki, co przylszej wspolpracy jest niezbedne, na mocy wykluczeniu rywala. Oni dyktuja warunki i nawet jak Rbr bedzie zaintereaowane to moga im wypomniec ten xo sie dzieje w tej chwili i rozwiazac umowe.
piro, 12.06.2018 21:09[!]
@dulk Akurat McLaren miał dobry pakiet aero ale trochę za późno zaczęli przerabiać bolid na silnik Renault który jak napisałem ma inny kształt. Porównaj sobie bolid McLarena z zeszłego roku a tegoroczny. Szczególnie okolice silnika a zauważysz że tegoroczny bolid sporo "przytył". Na tym oczywiście ucierpiał cały pakiet. Już w zeszłym roku zastanawiałem się jak oni to zrobią z tak późnym ogłoszeniem dostawcy.
kumien, 12.06.2018 22:41[!]
^^
Może dlatego Hondy eksplodowały? Upakowali silnik tak ciasno, że nie wytrzymywał wyścigu. W testach przedsezonowych również mieli problem z przegrzewaniem się silnika. Ostatni GP to awaria wydechu, czyli znowu wina McLarena.
Nie wierzę, że Honda magicznie z silnika, który pada prawie co weekend zrobiła nagle niezawodną jednostkę. Wygląda, że relacja McLaren-Honda nie była tak czarno-biała jak wyglądała na początku.
dulk, 13.06.2018 00:23[!]
moze i McL mial aero niezłe choć nie było widac tego zbytnio na torze
a jak widzimy po tym roku i ToroRosso to ta honda przy takim super aero powinna dawac lepsze wyniki
w tym roku aero gorsze bo silnik późno
ale ToroRosso tez mialo malo czasu a to mniejszy team od McL i jakos w sumie mają chyba bolid lepszy mimo tego słabego silnika hondy - moze to jego inne/lepsze upakowanie daje taką korzyść TR - dla RB to moze byc jeszcze wieksza korzysc jak team Neweya wymysli cos extra
Zomo, 13.06.2018 01:29[!]
Cytat dulk :
to mniejszy team od McL


Czy rozwoj Toro Rosso jest zupelnie niezalezny od RedBulla (finansowo, technologicznie, kadrowo)? Nie chodzi mi to czy Newey wymysla im bolid ale raczej czy korzystaja z tego co zadzialalo w Red Bullu, czy maja dostep do ich danych czy musza wszystko strugac sami ?
the flying finn, 13.06.2018 09:08[!]
Renault z racji tego że prowadzi zespół fabryczny nie ma już interesu sportowego we współpracy z RBR. A finansowy, mam nadzieję, zrekompensują sobie inaczej. RBR zasłużył na to żeby Renault rozstało się z nimi. Oni ciężko pracowali na to od lat.
Mam nadzieję, że Abiteboul poprowadzi sprawę twardo. Poza tym z zespołem RBR-Honda układ sił byłby znacznie ciekawszy... Ciekawe co by z tego wyszło.
dulk, 13.06.2018 23:08[!]
cos ta ciezka praca renault nie przekłada sie na efekty
w takim tempie to w przyszłym roku ich nawet honda przegoni o ile już tego nie zrobiła
nie ma sie co dziwic ze helmut ma hardą postawę - po prostu honda dobrze rokuje i sam ma problem co wybrac
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca