F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (16:15)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bottas: Wiedziałem, że stracę prowadzenie na rzecz Vettela

Fin przyznaje, że z perspektywy czasu lepszą decyzją byłby zjazd po świeże opony.
Nataniel Piórkowski, 9 lipca 2018, wyświetlenia: 2399<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przyznał, że wiedział, iż kwestią czasu jest utracenie przez niego prowadzenia w Grand Prix Wielkiej Brytanii na rzecz Sebastiana Vettela.

Bottas został liderem wyścigu o GP Wielkiej Brytanii po tym, jak pozostał na torze na zużytych oponach podczas pierwszej neutralizacji. Podobną taktykę zastosował Lewis Hamilton. Kierowcy Ferrari zjechali po nowe opony, dzięki czemu w końcówce zawodów dysponowali znacznie lepszym tempem.

Fin podkreśla, że szybko uświadomił sobie, iż nie ma żadnych szans na obronę prowadzenia. „To była tylko kwestia czasu. Oczywiście czułem wtedy rozczarowanie, ale później okrążenie po okrążeniu widziałem, jak zachowywały się opony, jaką niską miałem przyczepność. Nie mogłem nic z tym zrobić”.

„Mówienie o tym, co by się stało gdyby na torze nie doszło do neutralizacji to tylko spekulacje. Tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa czułem, że dysponuję mocnym tempem w porównaniu do Ferrari. Zbliżałem się do Sebastiana i pamiętałem, że pod koniec pierwszego stintu mieliśmy nad nim przewagę. Drugi przejazd miał być w założeniu bardzo długi” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko zostając na torze. Próbowaliśmy wygrać ten wyścig. Gdy walka toczy się pomiędzy dwoma szybkimi bolidami wyprzedzanie na torze jest bardzo trudne. Gdyby w tamtym momencie zespół zapytał się mnie o to, czy chcę spróbować powalczyć o zwycięstwo, czy zadowolić się drugim miejscem, to na pewno wybrałbym walkę o najwyższy stopień podium. Teraz jednak widać, że lepiej było zjechać na wymianę opon. Takie są fakty” – podsumował kierowca Mercedesa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.01.2019  Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora
08.01.2019  Hamilton: Nie chcę powtórki poleceń zespołowych z Soczi
24.12.2018  Bottas przyznał, że mocno przeżył odpadnięcie z wyścigu w Baku
11.12.2018  Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally
01.12.2018  Bottas: Każdy wyścig w sezonie 2019 potraktuję jakby miał być ostatnim
Tagi:
Bottas V.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Matthias, 09.07.2018 12:13[!]
Gdyby Hamilton był wczoraj w bolidzie Bottasa to chyba by się zaczął zastanawiać czy może jednak nie podpisać tego nowego kontraktu, zakładając, że strateg zespołu zostaje.
dulk, 09.07.2018 12:18[!]
Hamilton nie dałby się wyprzedzić - dlatego Bottas jest nr 2
JuJu_Hound, 09.07.2018 12:19[!]
Takie gdybanie jest g warte
pluto, 09.07.2018 12:21[!]
@dulk nie bądź taki pewny. W Austrii też miał problemy z oponami i się dał Vettelowi
rno2, 09.07.2018 12:23[!]
@dulk
Prędzej czy później i tak Vettel by go wyprzedził.
Można Bottasa krytykować za brak agresji w Bahrajnie, ale na Silverstone nie miał nic do gadania...
dulk, 09.07.2018 12:27[!]
jak 5 okrążeń później to by było po wyścigu
fakt że Bottas bronił się jak na niego agresywnie ale on nie jest zbyt dobry w obronie
i fakt można gdybać
ale HAM miał tempo VETa więc z pustym torem z przodu VET by go po prostu nie doszedł
rocque, 09.07.2018 14:29[!]
Hamilton w czystym powietrzu jechał zauważalnie szybciej od Bottasa i był w stanie utrzymać swoje opony w lepszej kondycji, z kolei pod koniec pierwszego stintu Vettel miał spadek tempa...
Bez neutralizacji można było spodziewać się walki VET-BOT o zwycięstwo (jeśli obaj próbowaliby dojechać na jedną zmianę opon albo sam Bottas). Mercedes ściągając Bottasa ponownie może uratowałby mu miejsce na podium, ale raczej nie dopadłby Vettela, któremu już wystarczyłoby opon do końca wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca