F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.07.2018

Raikkonen: Polecenie zespołu było nieprecyzyjne

Gasly: Nie spodziewałem się otrzymania opon deszczowych

Mateschitz: Red Bull oraz Honda celują w sam szczyt

Kubica zdementował plotki łączące go z Haasem

22.07.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Lewis Hamilton nie straci zwycięstwa w GP Niemiec

Hamilton został wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom GP Niemiec

Mercedes tłumaczy polecenie zespołowe wydane Bottasowi

Vettel: To był mały błąd o wielkich konsekwencjach

GP Niemiec: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Niemiec

GP Niemiec: najszybsze okrążenia wyścigu

Pierre Gasly wystartuje z końca stawki do Grand Prix Niemiec

Mercedes zwiększy swoje zaangażowanie w Williamsa?

Padok F1 zaskoczony nagłym odejściem Sergio Marchionne z Ferrari

McLaren potwierdza zainteresowanie Carlosem Sainzem

Ocon może przejść do Renault na sezon 2019?

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Producenci nie chcą zmian w sytuacji gdy wejściem do F1 nie są zainteresowane nowe koncerny.
Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2018, wyświetlenia: 3277<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Rozmowy na temat przepisów silnikowych na sezon 2021 znajdują się w zawieszeniu po tym, jak obecni producenci zgłosili zastrzeżenia względem pakietu regulacji przedstawionych przez Liberty Media i FIA.

Głównym celem władz Formuły 1 jest wprowadzenie uproszczonych przepisów oraz rezygnacja z generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej.

Od jesieni ubiegłego roku trwają rozmowy na temat nowej specyfikacji jednostek napędowych. Obecni producenci niejednokrotnie wyrażali jednak swój sprzeciw wobec planów rezygnacji z MGU-H. Pomimo różnic FIA liczyła na wypracowanie finalnej wersji regulacji przed końcem czerwca.

Podczas spotkania Grupy Strategicznej producenci mieli opowiedzieć się za utrzymaniem obecnego pakietu, włączając w to MGU-H. Jednym z głównych argumentów wysuwanych przez koncerny jest fakt, iż jak dotąd żaden nowy podmiot nie wyraził zainteresowania dołączeniem do F1 od 2021 roku.

W rozmowach na temat zmian w regulaminie bierze udział Porsche. Koncern Volkswagena nie podjął jednak jeszcze oficjalnej decyzji w sprawie projektu F1. Po części ma to wpływ z konsekwencjami afery związanej z fałszowaniem wyników pomiaru emisji szkodliwych substancji z układu wydechowego.

Dodatkowo w ostatnim czasie Red Bull ogłosił nawiązanie partnerstwa z Hondą. Stajnia z Milton Keynes umocniła swoją pozycję zapewniając sobie status fabrycznego zespołu japońskiego koncernu, co znacząco obniżyło prawdopodobieństwo zaangażowania się w Formułę 1 Aston Martina.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff wyjaśniał: „Wciąż odbywa się wiele dyskusji. Według ostatniej prezentacji silnik wymagałby przeprojektowania. Panuje ogólne zrozumienie postulatów takich jak poprawa dźwięku. Istotne znaczenie ma także dyskusja na temat zużycia paliwa”.

„Przeprojektowywanie silnika w sytuacji gdy do sportu nie wchodzi żaden nowy gracz nie ma jednak większego sensu. Jeśli ktoś chciałby zaangażować się w F1 w taki sam sposób, jak uczyniła to nasza czwórka [Mercedes, Ferrari, Renault i Honda], przejść przez wzloty i upadki, poniesione wydatki i inwestycje, to w porządku – możemy przedyskutować kwestie regulacji. Jeśli jednak nikt nie wyraża takiego zainteresowania, to cała ta dyskusja ma raczej charakter czysto akademicki”.

Szef Red Bulla – Christian Horner dodał, że Honda chce pozostawienia MGU-H, a jego zespół popiera to stanowisko. „Ostatecznie organ zarządzający i właściciel praw komercyjnych muszą zrobić to, co ich zdaniem leży w najlepszym interesie sportu. Wygląda na to, że żaden nowy producent nie jest zainteresowany F1, więc wybór naprawdę zależy od FIA i Liberty, czego chcą?”

Dyrektor zarządzający projektu Renault Sport w Formule 1 – Cyril Abiteboul podkreślił, że jego koncern nie chce być zmuszony do angażowania się w nowy kosztowny wyścig zbrojeń. Francuz zaznaczył, że sport powinien „zawsze dawać pierwszeństwo stabilności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2018  Zespoły pozytywnie nastawione do zakazu używania koców grzewczych
18.07.2018  Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
07.07.2018  Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Ferrari
Renault
Red Bull
Honda
Wolff T.
Horner C.
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 11.07.2018 16:33[!]
@dulk Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy. Druzyny pilkarskie potrafia wydac 100 milionow na jednego pilkarza i mu jeszcze płacić? To nie jest chore?
robertunio, 11.07.2018 18:59[!]
F1 zawsze była sportem elitarnym, skoro już wprowadzili MGU-H to rezygnacja byłaby krokiem wstecz.
dulk, 12.07.2018 19:11[!]
MGU-H było krokiem wstecz, jego usunięcie będzie krokiem do przodu,
F1 nie potrzebuje skomplikowanych agregatów tylko silników o dużej mocy, naprawdę to podniecanie się że 3 silniki za 25baniek mają tylko 1000km mnie śmieszy, 1500km to by było coś

Cytat marios76 :
Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy.

tylko teraz to jest tak jak by zakupu topowego piłkarza mogły dokonać tylko 2 drużyny, i służy tylko temu by dalej pozostały na topie
marios76, 13.07.2018 10:38[!]
@dulk Tak i teraz na silnik pol miliarda sa w stanie wydac tylko dwie ekipy... a chcialbys, zeby PSG wyporzyczalo Neymara za pare milionów do ... kto go zapragnie np. na Lige Mistrzow? A za pozostale 225 ktore zaplacili, niech gra w lidze francuskiej? :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca