F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Producenci nie chcą zmian w sytuacji gdy wejściem do F1 nie są zainteresowane nowe koncerny.
Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2018, wyświetlenia: 3394<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Rozmowy na temat przepisów silnikowych na sezon 2021 znajdują się w zawieszeniu po tym, jak obecni producenci zgłosili zastrzeżenia względem pakietu regulacji przedstawionych przez Liberty Media i FIA.

Głównym celem władz Formuły 1 jest wprowadzenie uproszczonych przepisów oraz rezygnacja z generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej.

Od jesieni ubiegłego roku trwają rozmowy na temat nowej specyfikacji jednostek napędowych. Obecni producenci niejednokrotnie wyrażali jednak swój sprzeciw wobec planów rezygnacji z MGU-H. Pomimo różnic FIA liczyła na wypracowanie finalnej wersji regulacji przed końcem czerwca.

Podczas spotkania Grupy Strategicznej producenci mieli opowiedzieć się za utrzymaniem obecnego pakietu, włączając w to MGU-H. Jednym z głównych argumentów wysuwanych przez koncerny jest fakt, iż jak dotąd żaden nowy podmiot nie wyraził zainteresowania dołączeniem do F1 od 2021 roku.

W rozmowach na temat zmian w regulaminie bierze udział Porsche. Koncern Volkswagena nie podjął jednak jeszcze oficjalnej decyzji w sprawie projektu F1. Po części ma to wpływ z konsekwencjami afery związanej z fałszowaniem wyników pomiaru emisji szkodliwych substancji z układu wydechowego.

Dodatkowo w ostatnim czasie Red Bull ogłosił nawiązanie partnerstwa z Hondą. Stajnia z Milton Keynes umocniła swoją pozycję zapewniając sobie status fabrycznego zespołu japońskiego koncernu, co znacząco obniżyło prawdopodobieństwo zaangażowania się w Formułę 1 Aston Martina.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff wyjaśniał: „Wciąż odbywa się wiele dyskusji. Według ostatniej prezentacji silnik wymagałby przeprojektowania. Panuje ogólne zrozumienie postulatów takich jak poprawa dźwięku. Istotne znaczenie ma także dyskusja na temat zużycia paliwa”.

„Przeprojektowywanie silnika w sytuacji gdy do sportu nie wchodzi żaden nowy gracz nie ma jednak większego sensu. Jeśli ktoś chciałby zaangażować się w F1 w taki sam sposób, jak uczyniła to nasza czwórka [Mercedes, Ferrari, Renault i Honda], przejść przez wzloty i upadki, poniesione wydatki i inwestycje, to w porządku – możemy przedyskutować kwestie regulacji. Jeśli jednak nikt nie wyraża takiego zainteresowania, to cała ta dyskusja ma raczej charakter czysto akademicki”.

Szef Red Bulla – Christian Horner dodał, że Honda chce pozostawienia MGU-H, a jego zespół popiera to stanowisko. „Ostatecznie organ zarządzający i właściciel praw komercyjnych muszą zrobić to, co ich zdaniem leży w najlepszym interesie sportu. Wygląda na to, że żaden nowy producent nie jest zainteresowany F1, więc wybór naprawdę zależy od FIA i Liberty, czego chcą?”

Dyrektor zarządzający projektu Renault Sport w Formule 1 – Cyril Abiteboul podkreślił, że jego koncern nie chce być zmuszony do angażowania się w nowy kosztowny wyścig zbrojeń. Francuz zaznaczył, że sport powinien „zawsze dawać pierwszeństwo stabilności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
14.09.2018  F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Ferrari
Renault
Red Bull
Honda
Wolff T.
Horner C.
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 11.07.2018 16:33[!]
@dulk Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy. Druzyny pilkarskie potrafia wydac 100 milionow na jednego pilkarza i mu jeszcze płacić? To nie jest chore?
robertunio, 11.07.2018 18:59[!]
F1 zawsze była sportem elitarnym, skoro już wprowadzili MGU-H to rezygnacja byłaby krokiem wstecz.
dulk, 12.07.2018 19:11[!]
MGU-H było krokiem wstecz, jego usunięcie będzie krokiem do przodu,
F1 nie potrzebuje skomplikowanych agregatów tylko silników o dużej mocy, naprawdę to podniecanie się że 3 silniki za 25baniek mają tylko 1000km mnie śmieszy, 1500km to by było coś

Cytat marios76 :
Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy.

tylko teraz to jest tak jak by zakupu topowego piłkarza mogły dokonać tylko 2 drużyny, i służy tylko temu by dalej pozostały na topie
marios76, 13.07.2018 10:38[!]
@dulk Tak i teraz na silnik pol miliarda sa w stanie wydac tylko dwie ekipy... a chcialbys, zeby PSG wyporzyczalo Neymara za pare milionów do ... kto go zapragnie np. na Lige Mistrzow? A za pozostale 225 ktore zaplacili, niech gra w lidze francuskiej? :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca