F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Saward: Kubica dysponuje wsparciem na poziomie 10 milionów dolarów

Dziennikarz uważa, że Williams może zdecydować się na skład Kubica-Russell.
Mateusz Szymkiewicz, 10 października 2018, wyświetlenia: 7747<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dziennikarz Joe Saward informuje, że Robert Kubica może mieć duże szanse na wywalczenie posady w Williamsie na sezon 2019.

Polak pełni w tym roku funkcję trzeciego kierowcy stajni z Grove i aktualnie stara się o powrót w roli etatowego zawodnika. Według informacji Auto Motor und Sport sprzed kilku dni, Kubica miał uzbierać duże wsparcie finansowe, dzięki któremu realnie liczy się w walce o kokpit na przyszłoroczne zmagania.

Według Joe Sawarda, 33-latek miał skompletować budżet na poziomie okołu 10 milionów dolarów, a Williams może postawić na zupełnie dwóch nowych kierowców. Brytyjczyk informuje, że z powodu sankcji nałożonych na rosyjskie przedsiębiorstwa po aneksji Krymu, mogą pojawić się problemy z transferem środków od sponsorów związanych z Siergiejem Sirotkinem. 23-latek miał podjąć się rozmów z Toro Rosso w kwestii startów od 2019 roku ze względu na niepewną przyszłość w Williamsie.

Zdaniem Sawarda, stajnia z Grove może zatrudnić w przyszłym sezonie Kubicę oraz protegowanego Mercedesa – George'a Russella. Ekipa dysponowałaby wówczas wsparciem sponsorów Polaka, dużymi zniżkami niemieckiego producenta na układy napędowe oraz odszkodowaniem od Lance'a Strolla, który ma przejść do Force India mimo ważnej umowy z Williamsem.

W ostatnim czasie z brytyjską ekipą łączony jest aktualny reprezentant Force India – Esteban Ocon, lecz Saward informuje, że Mercedes chce umieścić Russella w Williamsie na kilka lat, a także zamierza uniknąć rywalizacji 20-latka z Francuzem w ramach jednego zespołu. W tej sytuacji Ocon miałby spędzić sezon 2019 jako trzeci kierowca Mercedesa.

Sytuacja na rynku może wyklarować się podczas Grand Prix Meksyku, kiedy spodziewane jest potwierdzenie składu Force India na sezon 2019. Stajnia z Silverstone ma wówczas ogłosić przedłużenie umowy z Sergio Perezem oraz pozyskanie Lance'a Strolla, którego ojciec został właścicielem ekipy. Według motorsport-total.com, Lawrence Stroll miał zaproponować Robertowi Kubicy funkcję trzeciego zawodnika, chcąc, by ten wspierał rozwój bolidu w symulatorze, na testach oraz być może w trakcie piątkowych treningów. Kwestia dołączenia Polaka do Force India może być w dużej mierze zależna od niego samego, ponieważ jak podkreśla niemiecki portal, 33-latek w razie braku posady będzie rozważał dalsze zaangażowanie w F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.12.2018  Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy
12.12.2018  Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
08.12.2018  Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso
07.12.2018  Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej
Tagi:
Kubica R.
Russell G.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 11.10.2018 10:51[!]
@pluto No wiesz, kiedys bylo inaczej ale Niki Lauda nie zdobył w 1984 żadnego PP a został mistrzem świata.
Mansell zawsze wypowiada sie w ten sposob o aktualnej erze, dodajac trochę kierowcom ze swoich czasow. Tak naprawde bez wzgledu na udział kierowcy w prowadzeniu auta czy to lata 90 czy obecne musisz sie odnalezc w okreslonych warunkach w wyscigu. Moim zdaniem Stroll jest solidny w wyscigach ale brakuje mu doswiadczenia i szybkosci w kwalach ale to mozna poprawic.
Posadzili Sirotkina obok Strolla. Kanadyjczyk jest lepszy, owszem bardziej doswiadczony, ale Sergey jest po prostu słabym kierowcą. Słaby bolid mu nie pomaga ale jego strata w wyscigach do samego Strolla pokazuje problem.
rno2, 11.10.2018 10:52[!]
Cytat pluto :
jakby wsadzic do bolidu kierowcę spoza F1 ,który nigdy nie jeździł w F1 to po kilkunastu okr byłby na poziomie Strolla

No bez jaj... Szanujmy się, to nie onet.

Weź pod uwagę, że tegoroczny bolid Williamsa to szrot z poważnymi wadami konstrukcyjnymi. Kierowcy muszą się starać utrzymać ten nieprzewidywalny w zachowaniu szajs na torze, a nie wyciskać z niego ostatnie soki, jak Hamilton czy Vettel, którzy jadą bolidami niemal przyklejonymi do asfaltu.
bartoszcze, 11.10.2018 11:05[!]
Cytat Zomo :
W 2017 emerytowany Masa nazbieral im ponad 80 punktow

W 2017 debiutujący cienias Stroll nazbierał im 40 punktów, o 3 mniej od partnera-emeryta.
pluto, 11.10.2018 12:03[!]
@rno2 Loterer a nawet taki DiResta wrócił po kilku latach i w Q przegrał ze Strollem minimalnie
rno2, 11.10.2018 12:31[!]
@pluto
No jeśli ponad 0,7 sekundy to jest minimalna różnica, to ok.
Ale i tak był to dobry wynik di Resty biorąc pod uwagę jego brak znajomości bolidu.

Nie uważam Strolla za jakiegoś asa kierownicy, ale twierdzenie, że ktokolwiek z niższej serii zajmuje jego miejsce i po kilku okrążeniach przebija jego czasy jest niepoważne.
Haifisch7734, 11.10.2018 13:41[!]
Strollowi mimo wszystko zdarzają się przebłyski. Owszem, jego podium w Baku dosyć szczęśliwe, bo gdyby nie Vettel i jego stuknięcie, Hamilton i jego zagłówek, kolizja Pereza i Ocona, awarie Massy, Raikkonena i Verstappena, to byłby sporo niżej. Ale np jego czwarte pole startowe na deszczowej Monzy w 2017 było dosyć imponujące (nie liczę tu faktu przesunięcia go w górę o 2 pozycje wskutek kar innych kierowców). Nie raz też pokazał dobre starty, gdy potrafił zdobyć kilka pozycji.

Niestety, w tym sezonie szczególnie dostaje się zarówno Strollowi jak i Sirotkinowi, bo po tym, jak Sirotkin wygryzł Kubicę pieniędzmi, a nie umiejętnościami, wypomina im się każdy słaby wynik, który w ich przypadku jest przede wszystkim spowodowany fatalnym samochodem, a nie brakami w umiejętnościach. Nie mówię, że to są dobrzy kierowcy, ale w lepszym samochodzie mogliby radzić sobie lepiej niż w tym tegorocznym badziewiu.
marios76, 11.10.2018 15:24[!]
@JuJu_Hound Stroll nie jest najgorszy, jest lepszy od Sirotkina.
Williams systematycznie pozbywa sie tych lepszych: Bottas- Massa, Massa- Stroll, Stroll- Sirotkin... to albk przyjdzie kllejny slaby pay driver, albo jakas rewolucja zmian i odbicie od dna? Kazda seria sie kiedys konczy. Tylko nie wiem czy tez ta czarna dla Williamsa? :/
derwisz, 11.10.2018 16:10[!]
Duet S-S miałby lepiej sobie radzić w lepszym bolidzie? A co ma bolid do umiejętności? Popatrzcie na Alonso, on w KAŻDYM bolidzie pokazuje swoja klasę, zdeklasował partnera praktycznie do zera. Wracając do wspomnianej obsady Williamsa: patrząc na jakość ich występów i na popełniane błedy w sztuce obaj ci kierowcy jawią mi się jako przeciętniacy a może nawet jedni z najsłabszych w stawce. Gdyby pozwolono Kubicy pościgać się z nimi to nawet w tym barachle jakim okazał się tegoroczny Williams Robert pokazałby im miejsce w szeregu.
Rasputin, 11.10.2018 20:59[!]
@derwisz głos rozsądku.
Jasne auto Williamsa to dramat ale mam wrażenie że gdyby dano lepszych kierowców niż po prostu słaby Sirotkin i rozpuszczony Stroll którego się nie da lubić byłoby trochę lepiej.
Zwłaszcza co do drugiego boli mnie fakt (jak każdego) że to beztalencie zabiera miejsce Oconowi.
Mam nadzieję że długo w F1 nie pojeździ.
@Haifisch7734 to nie były przebłyski "talentu" Strolla tylko samochodu Williamsa na danym torze który był optymalny pod silnik Mercedesa.
dejacek, 11.10.2018 21:31[!]
ja myślę że jeżeli Williams wybrałby Kubicę to przyszłoroczny bolid mógłby być znacznie lepszy od tegorocznego. Przecież doświadczenie kierowcy może pomóc już na etapie projektowania i testowania prototypu a nie tylko w regulacji przed wyścigiem. Testy zimowe są właśnie po to żeby dopracować różne rozwiązania i dopracować przewidywalny bolid. Cóż, wszyscy chcemy zobaczyć Roberta w Albert Park, może w 2019 nam się uda
bartoszcze, 11.10.2018 21:38[!]
Cytat dejacek :
doświadczenie kierowcy może pomóc już na etapie projektowania i testowania prototypu

Czego najlepszym przykładem jest FW41.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca