F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen z najlepszym czasem w 1. treningu przed GP Brazylii

Trzej najszybsi kierowcy z trzech czołowych zespołów zmieścili się w 0,1s.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2018, wyświetlenia: 3079<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Brazylii. Za Holendrem, w obrębie 0,1s, uplasowali się Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Pierwszy z alei serwisowej wyjechał Daniel Ricciardo, w którego bolidzie znalazła się nowa turbosprężarka. Bardziej dostrzegalne nowości dało się także dostrzec w bolidach Ferrari. W obu zamontowana została nowa podłoga, wyposażona w większą liczbę owiewek mających za zadanie poprawić charakterystykę aerodynamiczną i właściwości jezdne. W Mercedesie trwały z kolei testy porównawcze rozwiązań w obszarze tylnego skrzydła. Bottas miał w swoim W09 pakiet zapewniający wysoki docisk, a Hamilton niski.

Po dwudziestu minutach, gdy większość kierowców ukończyła okrążenia instalacyjne, zdała zespołom wstępne raporty i przeszła do szybkich przejazdów, na czele tabeli znajdował się Ricciardo. Drugi był Raikkonen, a trzeci Norris, który zastępował w trakcie FP1 Fernando Alonso. Porównując międzyczasy w sektorach Ferrari górowało w szybkim pierwszym i trzecim, natomiast Red Bulle – bez niespodzianki – dysponowały przewagą w krętej środkowej sekcji.

Bliżej końca pierwszych 30 minut zajęć Raikkonenowi udało się awansować na pozycję lidera tabeli, ale jego przewaga nad Ricciardo wynosiła mniej niż jedną dziesiętną część sekundy.

Mercedesy rozpoczęły rzeczywistą pracę na torze od mocnego akcentu. Bottas wskoczył na pierwsze miejsce z rezultatem 1:09,939s. Chwilę po tym Vettel poprawił swój czas i znalazł się na drugiej pozycji z niewielką stratą do Fina. Wtedy to jednak Verstappen ukończył swoje szybkie kółko podniósł poprzeczkę do poziomu 1:09,506s. Jak się okazało – na krótko. Hamilton przebił wynik Holendra ustanawiając wynik 1:09,423s. Większość zawodników z czołówki pracowała na supermiękkich oponach. W środku i na tyłach stawki można było dostrzec większe wariacje programu i miękką mieszankę.

Pomimo ustanowienia bardzo konkurencyjnego czasu Hamilton zgłaszał zespołowi dużą podsterowność. Tym razem problemów nie doświadczali reprezentanci Haasa, plasujący się na siódmej i ósmej pozycji. Doły klasyfikacji okupowali Nicholas Latifi (współpracujący z Force India), Siergiej Sirotkin oraz Stoffel Vandoorne. Tuż po upływie półmetku zajęć Mercedes zasugerował, że w bolidzie Bottasa mogło dojść do wycieku oleju. Sesja nie układała się dla Magnussena, który musiał zrezygnować z realizacji wyznaczonego programu z powodu zniszczenia ostatniego przeznaczonego na sesję kompletu supermiękkich opon.

Krótko po upływie godziny Verstappen odzyskał pierwsze miejsce, wykręcając rezultat, będący o 0,096s lepszy od tego, jakim popisał się Hamilton. Nowy rekord sesji wynosił 1:09,011s. Postępów dokonał także Raikkonen. Mistrz świata z 2007 roku przesunął się na trzecią pozycję tracąc 0,5s do liderów. Co ciekawe w Ferrari Fina znajdowały się nie supermiękkie, a miękkie Pirelli PZero. Dla stajni z Maranello mógł być to dobry prognostyk przed dalszą częścią wyścigowego weekendu. Kolejną ciekawostką był fakt, iż wzorem ubiegłych weekendów Ferrari powróciło w trakcie sesji do starszej wersji podłogi.

Mniej więcej dwadzieścia minut przed końcem FP1 Vettel awansował pomiędzy Verstappena i Hamiltona, dzięki okrążeniu przejechanemu na supermiękkim ogumieniu. Tym samym trzej kierowcy z trzech topowych zespołów mieścili się w 0,1s. Z kolei Mercedes mógł gratulować sobie sprawnej naprawy bolidu Bottasa, który powrócił do pracy na torze. Ostatnie minuty upływały spokojnie. Lando Norris wyjechał szeroko poza tor w pierwszym zakręcie. Brytyjczyk był zaskoczony zachowaniem swojego bolidu i dopytywał swojego inżyniera o przyczynę nagle pojawiającej się nadsterowności. 19-latek miał powody do zadowolenia. Kończył trening na szesnastym miejscu, z 0,4s przewagi nad Vandoorne'em.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:09,011--16
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:09,0600,0490,04920
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:09,1070,0960,04728
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:09,3950,3840,28823
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:09,5730,5620,17828
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:09,6790,6680,10623
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,9220,9110,24328
8.20Kevin MagnussenHaas VF-181:10,2361,2250,31415
9.16Charles LeclercSauber C371:10,3461,3350,11028
10.31Esteban OconForce India VJM111:10,3611,3500,01534
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:10,6621,6510,30134
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:10,6791,6680,01734
13.36Antonio GiovinazziSauber C371:10,6851,6740,00629
14.18Lance StrollWilliams FW411:10,7991,7880,11430
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:10,9341,9230,13530
16.47Lando NorrisMcLaren MCL331:11,0132,0020,07928
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:11,0372,0260,02430
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:11,1762,1650,13932
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:11,4522,4410,27623
20.34Nicholas LatifiForce India VJM111:11,4932,4820,04134
107% najlepszego czasu: 1:13,842


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Stan nawierzchni: sucha
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
11.11.2018  Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem
11.11.2018  GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu
11.11.2018  GP Brazylii: wyniki wyścigu
10.11.2018  GP Brazylii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca