F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen z najlepszym czasem w 1. treningu przed GP Brazylii

Trzej najszybsi kierowcy z trzech czołowych zespołów zmieścili się w 0,1s.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2018, wyświetlenia: 3643<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Brazylii. Za Holendrem, w obrębie 0,1s, uplasowali się Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Pierwszy z alei serwisowej wyjechał Daniel Ricciardo, w którego bolidzie znalazła się nowa turbosprężarka. Bardziej dostrzegalne nowości dało się także dostrzec w bolidach Ferrari. W obu zamontowana została nowa podłoga, wyposażona w większą liczbę owiewek mających za zadanie poprawić charakterystykę aerodynamiczną i właściwości jezdne. W Mercedesie trwały z kolei testy porównawcze rozwiązań w obszarze tylnego skrzydła. Bottas miał w swoim W09 pakiet zapewniający wysoki docisk, a Hamilton niski.

Po dwudziestu minutach, gdy większość kierowców ukończyła okrążenia instalacyjne, zdała zespołom wstępne raporty i przeszła do szybkich przejazdów, na czele tabeli znajdował się Ricciardo. Drugi był Raikkonen, a trzeci Norris, który zastępował w trakcie FP1 Fernando Alonso. Porównując międzyczasy w sektorach Ferrari górowało w szybkim pierwszym i trzecim, natomiast Red Bulle – bez niespodzianki – dysponowały przewagą w krętej środkowej sekcji.

Bliżej końca pierwszych 30 minut zajęć Raikkonenowi udało się awansować na pozycję lidera tabeli, ale jego przewaga nad Ricciardo wynosiła mniej niż jedną dziesiętną część sekundy.

Mercedesy rozpoczęły rzeczywistą pracę na torze od mocnego akcentu. Bottas wskoczył na pierwsze miejsce z rezultatem 1:09,939s. Chwilę po tym Vettel poprawił swój czas i znalazł się na drugiej pozycji z niewielką stratą do Fina. Wtedy to jednak Verstappen ukończył swoje szybkie kółko podniósł poprzeczkę do poziomu 1:09,506s. Jak się okazało – na krótko. Hamilton przebił wynik Holendra ustanawiając wynik 1:09,423s. Większość zawodników z czołówki pracowała na supermiękkich oponach. W środku i na tyłach stawki można było dostrzec większe wariacje programu i miękką mieszankę.

Pomimo ustanowienia bardzo konkurencyjnego czasu Hamilton zgłaszał zespołowi dużą podsterowność. Tym razem problemów nie doświadczali reprezentanci Haasa, plasujący się na siódmej i ósmej pozycji. Doły klasyfikacji okupowali Nicholas Latifi (współpracujący z Force India), Siergiej Sirotkin oraz Stoffel Vandoorne. Tuż po upływie półmetku zajęć Mercedes zasugerował, że w bolidzie Bottasa mogło dojść do wycieku oleju. Sesja nie układała się dla Magnussena, który musiał zrezygnować z realizacji wyznaczonego programu z powodu zniszczenia ostatniego przeznaczonego na sesję kompletu supermiękkich opon.

Krótko po upływie godziny Verstappen odzyskał pierwsze miejsce, wykręcając rezultat, będący o 0,096s lepszy od tego, jakim popisał się Hamilton. Nowy rekord sesji wynosił 1:09,011s. Postępów dokonał także Raikkonen. Mistrz świata z 2007 roku przesunął się na trzecią pozycję tracąc 0,5s do liderów. Co ciekawe w Ferrari Fina znajdowały się nie supermiękkie, a miękkie Pirelli PZero. Dla stajni z Maranello mógł być to dobry prognostyk przed dalszą częścią wyścigowego weekendu. Kolejną ciekawostką był fakt, iż wzorem ubiegłych weekendów Ferrari powróciło w trakcie sesji do starszej wersji podłogi.

Mniej więcej dwadzieścia minut przed końcem FP1 Vettel awansował pomiędzy Verstappena i Hamiltona, dzięki okrążeniu przejechanemu na supermiękkim ogumieniu. Tym samym trzej kierowcy z trzech topowych zespołów mieścili się w 0,1s. Z kolei Mercedes mógł gratulować sobie sprawnej naprawy bolidu Bottasa, który powrócił do pracy na torze. Ostatnie minuty upływały spokojnie. Lando Norris wyjechał szeroko poza tor w pierwszym zakręcie. Brytyjczyk był zaskoczony zachowaniem swojego bolidu i dopytywał swojego inżyniera o przyczynę nagle pojawiającej się nadsterowności. 19-latek miał powody do zadowolenia. Kończył trening na szesnastym miejscu, z 0,4s przewagi nad Vandoorne'em.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:09,011--16
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:09,0600,0490,04920
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:09,1070,0960,04728
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:09,3950,3840,28823
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:09,5730,5620,17828
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:09,6790,6680,10623
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,9220,9110,24328
8.20Kevin MagnussenHaas VF-181:10,2361,2250,31415
9.16Charles LeclercSauber C371:10,3461,3350,11028
10.31Esteban OconForce India VJM111:10,3611,3500,01534
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:10,6621,6510,30134
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:10,6791,6680,01734
13.36Antonio GiovinazziSauber C371:10,6851,6740,00629
14.18Lance StrollWilliams FW411:10,7991,7880,11430
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:10,9341,9230,13530
16.47Lando NorrisMcLaren MCL331:11,0132,0020,07928
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:11,0372,0260,02430
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:11,1762,1650,13932
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:11,4522,4410,27623
20.34Nicholas LatifiForce India VJM111:11,4932,4820,04134
107% najlepszego czasu: 1:13,842


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Stan nawierzchni: sucha
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca