F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bottas przed Hamiltonem w drugim treningu na Interlagos

Czołową piątkę uzupełnili Vettel, Ricciardo i Raikkonen.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2018, wyświetlenia: 3735<< | lista | T- | T+ | >>

Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w drugim piątkowym treningu na torze Interlagos. Fin uzyskał minimalnie lepszy czas od zespołowego kolegi z Mercedesa – Lewisa Hamiltona.

Po pięciu minutach na czele tabeli widniało nazwisko Kimiego Raikkonena, który uzyskał swój czas na pośrednich oponach. W garażu przebywał Max Verstappen. Mechanicy Red Bulla próbowali usunąć usterkę układu olejowego. Niedługo po starcie sesji Nico Hulkenberg rozbił swój bolid na podjeździe w kierunku prostej startowej, za zakrętem Juncao. Niemiec momentalnie stracił panowanie nad kierownicą w wyniku zahaczenia kołami o trawiaste pobocze znajdujące się za szeroką tarką.

Poważnym uszkodzeniom uległ prawy bok R.S.18. Uprzątnięcie wraku wymagało przerwania sesji. Czerwone flagi powiewały nad torem przez około dziesięć minut. O 15:15 zajęcia zostały wznowione. W tym momencie na czele plasował się Sebastian Vettel przed Bottasem i Ricciardo.

Reprezentatywnego okrążenia przed przerwaniem akcji na torze nie przejechał Lewis Hamilton. Vettel powrócił do pracy z lekkim opóźnieniem. Mechanicy musieli sprawdzić część zawieszenia, która uległa obluzowaniu i ocierała o podłogę SF71H. Gdy Hamilton pokonał szybkie kółko wskoczył na drugą pozycję, ze stratą 0,097s do wicelidera klasyfikacji generalnej.

W tym czasie Raikkonen rozpoczynał symulację kwalifikacji na supermiękkich oponach. Fin nie pokonał idealnego okrążenia, ale odebrał pierwszą pozycję zespołowemu koledze. Wkrótce jednak na pierwszym miejscu widniało nazwisko Hamiltona, który zszedł do poziomu 1:09,245s.

Czasy ulegały stopniowej poprawie. Po 30 minutach Vettel złamał barierę 1m09s, wykręcając czas lepszy o 0,3s od kierowcy Mercedesa. Nie była to ostatnia zmiana na pozycji lidera. Tym do samego końca zajęć pozostał już Bottas. Finowi udało się pokonać pętlę toru Interlagos w czasie 1:08,8s. Zespołowy kolega Hamiltona znalazł idealne miejsce na torze i pokonał czyste kółko.

Pod nieobecność na torze Verstappena Ricciardo pracował za dwóch. Szybkie kółko na supermiękkich oponach dało Australijczykowi trzecią lokatę. Bolid Red Bulla ponownie doskonale radził sobie w drugim sektorze, ale odstawał tempem w pierwszym i trzecim, na długich prostych. Hamilton zakończył szybkie kółko, ale wystarczyło mu ono jedynie na drugie miejsce. Strata do Bottasa zamknęła się w 0,003s.

Najlepiej spośród pozostałych zespołów radził sobie Haas. Podobnie jak o poranku Magnussen i Grosjean plasowali się w czołowej dziesiątce. Mocne tempo potwierdzał także Charles Leclerc – rozdzielał on kierowców stajni z Kannapolis znajdując się na dziewiątym miejscu. Gdy większość zespołów powoli przechodziła do dłuższych przejazdów, garaż Red Bulla opuścił Verstappen. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Meksyku rozpoczął pracę od uzyskania siódmego czasu. Na kolejnym 21-latek mógł dokonać dużych postępów, ale został przyblokowany przez Lance'a Strolla i trafił na piąte miejsce.

Niezbyt optymistycznie o bolidzie wypowiadał się Hamilton. Coś tu nie gra – mówił przez radio. W odpowiedzi usłyszał od inżyniera, że czasy okrążeń wyglądają w porządku. Poważniejsze problemy pojawiły się w bolidzie Vandoorne'a. Belg został ściągnięty przez McLarena do alei serwisowej.

Na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki sesję kończyli kierowcy Force India: Ocon i Perez. Vandoorne po raz kolejny odstawał tempem od Fernando Alonso, ale tym razem nie zamykał tabeli. Pomijając Hulkenberga najgorszym wynikiem legitymował się Brendon Hartley. Drugi z zawodników Toro Rosso – Pierre Gasly, był dwunasty. Coraz większe powody do niepokoju mogło mieć Renault. Carlos Sainz okupował czternaste miejsce, przed Marcusem Ericssonem i Siergiejem Sirotkinem.

W trakcie długich przejazdów zarówno Vettel jak i Hamilton wyrażali niezadowolenie z pracy ogumienia. Vettel informował o ziarnieniu tylnych opon wykonanych z supermiękkiej mieszanki, ale utrzymywał stabilne tempo. Hamilton był bardziej sfrustrowany. Donosił zespołowi o tym, iż praktycznie stracił tylne opony. W informacji zwrotnej Mercedes potwierdził tylko, że nadal nie znaleźli rozwiązania problemów.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:08,846--48
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:08,8490,0030,00343
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:08,9190,0730,07042
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:09,1640,3180,24544
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:09,3390,4930,17528
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:09,4120,5660,07342
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,7690,9230,35744
8.16Charles LeclercSauber C371:09,9431,0970,17444
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:10,0071,1610,06439
10.31Esteban OconForce India VJM111:10,1591,3130,15245
11.11Sergio PerezForce India VJM111:10,3201,4740,16123
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:10,3301,4840,01044
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:10,3321,4860,00236
14.55Carlos SainzRenault R.S.181:10,4581,6120,12648
15.9Marcus EricssonSauber C371:10,5321,6860,07444
16.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:10,5691,7230,03746
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:10,5961,7500,02726
18.18Lance StrollWilliams FW411:10,6621,8160,06644
19.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:10,7341,8880,07246
20.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:11,6742,8280,9406
107% najlepszego czasu: 1:13,665


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Stan nawierzchni: sucha
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca