F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli: Jesteśmy pewni wyeliminowania problemów z blisteringiem

Powstające na oponach pęcherze sprawiały kierowcom sporo problemów w sezonie 2018.
Nataniel Piórkowski, 8 stycznia 2019, wyświetlenia: 1438<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pirelli jest przekonane, że uporało się z blisteringiem, który dokuczał kierowcom w sezonie 2018.

Walcząc z powstawaniem pęcherzy włoska firma zdecydowała się nawet na skorzystanie ze zmodyfikowanych opon o cieńszym bieżniku na torach w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii. Wiadomo już, że ogumienie o podobnej specyfikacji będzie używane we wszystkich wyścigach nadchodzącej kampanii.

Analizując informacje zebrane podczas testów w Abu Zabi, dyrektor działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, powiedział: „Na tym torze w pewnych warunkach różnice są nieco maskowane. Sądzę, że na innych obiektach kierowcy poczują większą zmianę. Redukcja grubości bieżnika to jeden ze środków zaradczych, jakie zdecydowaliśmy się wdrożyć w nowych oponach. Skorzystanie z tego typu ogumienia w Barcelonie, na Paul Ricard i Silverstone doprowadziło do znaczącej redukcji pęcherzy”.

„W Barcelonie mogliśmy dokonać bezpośredniego porównania, bo dysponowaliśmy danymi z zimowych testów. Na Silverstone zorganizowaliśmy tylko zajęcia rozwojowe. Zestawiliśmy informacje dotyczące standardowych opon i tych z cieńszym bieżnikiem i było jasne, że standardowa opona będzie zdecydowanie bardziej podatna na blistering. Uważam, że jednoznaczne potwierdzenie różnic, jakie przyniosą nowe opony, dokona się na torach generujących wyższy poziom energii. Podczas wyścigu w Abu Zabi nie mieliśmy problemu z pęcherzami, więc porównanie opon jest trudniejsze”.

Po testach niektórzy kierowcy zwracali uwagę, iż nie poczuli szczególnych różnic pomiędzy starą i nową generacją ogumienia. Isola zaznacza jednak, że jego firma postawiła na ewolucyjny kierunek: „Nowe opony nie są rewolucyjne. Nie doszło do tak dużych zmian, jak miało to miejsce przed sezonem 2017”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
29.11.2018  Isola: Zaakceptujmy jeden pit stop i pozwólmy kierowcom mocniej naciskać
27.11.2018  Vettel: Nowe ogumienie nie różni się zbytnio od tego z sezonu 2018
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
Tagi:
Pirelli
Isola M.

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca