F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari potwierdziło awans Binotto na stanowisko szefa zespołu

Stanowisko stracił Maurizio Arrivabene.
Nataniel Piórkowski, 7 stycznia 2019, wyświetlenia: 4558<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari wydało komunikat w którym poinformowało o mianowaniu Mattii Binotto na stanowisko szefa swego zespołu Formuły 1. Doświadczony inżynier zajmie miejsce Maurizio Arrivabene.

Decyzja o zmianach personalnych w najwyższej szczeblem kadrze zarządzającej został podjęta przez prezesa Ferrari – Johna Elkanna. Arrivabene stracił stanowisko w związku z niewykorzystaniem przez Scuderię szansy walki o tytuły mistrzowskie, jaką dawał sezon 2018 i konkurencyjny bolid SF71H.

Według włoskich mediów kierownictwo Ferrari było niezadowolone z pracy Arrivabene, który miał problem z odpowiednim zarządzaniem zespołem. Przypominane są liczne błędy strategiczne, otwarta krytyka podległego personelu oraz niechęć do korzystania z poleceń zespołowych.

Wraz z początkiem 2019 roku Ferrari ogłosiło, że nowym szefem Scuderii zostanie Mattia Binotto, który od 2016 roku pełni funkcję dyrektora technicznego zespołu.

Binotto dołączył do stajni z Maranello w 1995 roku jako inżynier odpowiadający za silniki w trakcie testów. Pomiędzy sezonami 1997 i 2003 pełnił bliźniaczą funkcję w ekipie wyścigowej. Następnie przez kilka lat dzielił obowiązki pomiędzy stanowiska inżyniera do spraw silników oraz głównego inżyniera, w 2009 roku został mianowany na stanowisko dyrektora do spraw silnika i KERS.

W 2014 roku awansował na stanowisko dyrektora operacyjnego działu jednostek napędowych. Po odejściu Jamesa Allisona w 2016 roku Binotto została powierzona piecza nad działem technicznym Ferrari.

W komunikacie Ferrari czytamy: „Po czterech latach niestrudzonego zaangażowania i poświęcenia, Maurizio Arrivabene odchodzi z zespołu. Decyzja została podjęta wspólnie z kierownictwem firmy, po długich dyskusjach na temat długoterminowych, osobistych interesów Maurizio a także samego zespołu. Ferrari chciałoby podziękować Maurizio za jego cenny wkład w rosnącą konkurencyjność zespołu na przestrzeni ostatnich kilku lat. Życzymy mu wszystkiego co najlepsze”.

„Ze skutkiem natychmiastowym funkcję szefa zespołu przejmuje Mattia Binotto. Wszystkie obszary techniczne będą nadal podlegać bezpośrednio Matii” – zaznaczono w oświadczeniu prasowym.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari
Binotto M.
Arrivabene M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
beret, 07.01.2019 18:36[!]
To co nie dzialalo zostalo wymienione na nowe czesci z korzyscia dla zespolu.
Zespol bedzie profesjonalnie zarzadzany z mysla o zwyciestwach lidera.
Vettel bedzie mogl sie odbudowac i stanie sie mocny.
dulk, 07.01.2019 18:45[!]
jest też taka możliwość że najsłabszy element ciągle pozostał
mazi6622, 07.01.2019 18:47[!]
beret wierzysz w bajki? W tym zespole jest potrzebny ktoś pokroju Wolfa, Hornera, Todda , Briatore lub Brawna a nie Domenicaliego a na takiego mi ten Binotto wygląda chodz mam nadzieje że się myle w 100%
beret, 07.01.2019 18:57[!]
@mazi6622
W bajkach moral jest ciekawy. Binotto poradzi sobie- ma wszystko. Binotto to cos w rodzaju Rosa Brawna, wiec wyzej niz Wolff, Horner.
piro, 07.01.2019 19:33[!]
Strategia Ferrari jest dziwna. W ciągu ostatnich 4 lat urośli w siłę na tyle że w sezonie 2017 walczyli o majstra a w 2018 mogli go spokojnie wygrać. Problemem nie jest kadra zarządzająca czy inżynierowie, problemem są stratedzy i kierowcy. No ale niestety Ferrari to zbyt wiele polityki i trzeba pociągnąć kogoś do odpowiedzialności.
dulk, 07.01.2019 19:49[!]
Cytat beret :
Binotto to cos w rodzaju Rosa Brawna, wiec wyzej niz Wolff, Horner.

wyżej będzie jak zdobędzie to co oni - czyli conajmniej 4 dublety przez 4 lata pod rząd - na razie to jest gościu od silnika - zobaczymy czy go stać na coś więcej niż drugie miejsce
Aeromis, 07.01.2019 19:52[!]
I tak wszystko ułożyło się w całość, "a nie mówiłem"? :) Mówił tez o tym i to mając na pewno informacje z pierwszej ręki Bernie Ecclestone. W Ferrari po śmierci Marchionne wszystko się posypało i zaczęła się walka o stołki, przestano myśleć o mistrzostwie, zabrakło dowódcy, bo Arrivabene nie sprostał zadaniu. Jednoznacznie wskazywały na to wyniki jak i nagła zwyżka formy RAI, który w drugiej części sezonu zdobył niewiele mniej punktów od walczącego o tytuł Vettela.
pluto, 07.01.2019 19:53[!]
@piro właśnie kadra zarządzająca podjeła decyzje o nieudanych poprawkach bolidu po przerwie letniej.Gdy Merc sie poprawiał to Ferrari sie cofneło ,VET w ogole nie podjął walki z HAM ,bo nie mial czym-to przypominało sezon 2017 gdy Ferrari ciągle było krok w tyle za mercem. Gdy w końcu usuneli poprawki to było za późno
dulk, 07.01.2019 19:54[!]
Cytat Aeromis :
jak i nagła zwyżka formy RAI, który w drugiej części sezonu zdobył niewiele mniej punktów od walczącego o tytuł Vettela.

to raczej Seb zaliczył kryzys niż Kimi przyspieszył

Cytat pluto :
Gdy Merc sie poprawiał to Ferrari sie cofneło ,VET w ogole nie podjął walki z HAM ,bo nie mial czym

a może to Vettel ma problemy z oceną części i wprowadzanych zmian - dostał 2 zestawy poprawek i wybrał gorszy - może nie jest po prostu tak dobrym "inżynierem" jak Sirotkin :) (a może jest tylko tak samo dobrym?)
szajse, 08.01.2019 01:37[!]
Toto od dwóch lat przykręca śrubki tu i tam aby nie było demolki (2014-1016) a ludzie ciągle wierzą w wyrównaną walkę z nimi :) Naiwność ludzka jest niepojęta: w mercedesie od dwóch lat stoją w miejscu a włoskie megamózgi nadrabiają zaległości w ekspresowym tempie. Nic tylko czekać aż Leclerc zacznie co weekend objeżdżać Lewisa bo jedynym problemem ferrari był duet Arrivabene-Vettel :) No ale niestety w marcu trzeba się będzie obudzić z tego cudownego snu o potędze bo w Melbourne merc znów w qualu niechcący skroi makaroniarzy na ponad pół sekundy bo trochę czasu im zajmie oszacowanie jak daleko z tyłu są ślimakowozy konkurencji i czy wystarczy ustawić silniczek na 80 czy może 70% możliwości aby prowadzić "pasjonującą i zaciętą rywalizację".
marios76, 08.01.2019 07:01[!]
@Aeromis Jezeli to Arrrivabene sie wtedy posypal, to chyba wylacznie dlatego, ze Binotto juz pukal,do drzwi. Do polowy sezonu byli bardzo mocni. Potem tylko Kimi zostal na swoim poziomie. Maurizio moze jakies bledy popelnil, ale podobne byly w Mercedesie, a Toto jedzie dalej! ;) Vettel przykleknal na kolano i oddal prymat i szanse. Strategia okazala sie "grande" ale tragedija... Zauwaz ile jestesmy po NIEUDANYM sezonie, a zmiana nastepuje DOPIERO teraz. Gdyby chodzilo,wylacznie o wynik, trzeba bylo konczyc farse najpozniej po ostatnim GP... Chyba, ze jest jeszcze jedno- juz wiedza, ze w przygotowaniach na obecny sezon cos poszlo nie tak, i bedzie kiepsko w porownaniu do 2017 i 18? :/

@piro Tez mi sie wydaje, ze wlasnie zespol opuscily te ogniwa, ktore wytrzymaly...
Aeromis, 08.01.2019 13:00[!]
@marios76
Tzn właśnie nie chodziło o wynik. Wynik był konsekwencją a nie powodem. Gdy zabrakło szefa, Ferrari z każdym GP wyglądało jakby coraz mniej walczyło o tytuł, ludzie tam chyba bardziej patrzyli kto utrzyma stołek i na kogo patrzyć i pewnie dotyczyło to tak samo Raikkonena jak i mechaników, inżynierów i całej ferajny. W drugiej połowie nawet RAI mając parę możliwości nie pomógł VET, pogrążali się w chaosie i to było bardzo widoczne.
Arrrivabene być może nie dostał należytego wsparcia od zarządu, więc i on sam nie mógł go udzielić zespołowi. Jak to było dokładnie - może Ecclestone kiedyś klepnie, fajnie by było.
kriskab, 09.01.2019 19:57[!]
Ferrari cały czas goni. Ta strategia wcale nie musi być zła. Naciskają najmocniej jak potrafią. Po drodze wypalają zarządzających, tak jak teraz Arrivabene - ale taki jest koszt. Zorientowali się, że żeby dogonić merca potrzebują sztafety, a nie maratonu. Przez 2 ostatnie lata bardzo dużo narobili i tu szacun dla Arrivabene. Teraz czas na Binotto i jego odcinek. Cały czas ktoś musi naciskać z taką samą niezachwianą motywacją. Jak się załapie na zwycięstwa i tytuł, Binotto będzie trwał, jak nie za 3 sezony to Binotto będzie tym, który odejdzie. Ale jest w tym jakaś metoda....Ferrari zdało sobie z tego sprawę po Domenicalim, który nie wykorzystał swojej szansy...i był na stanowisku 3 sezony za długo, bez jakichkolwiek sukcesów - czytaj mistrzostwa - bo dla nich tylko to się liczy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca