F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pierwszy dzień testów na torze Catalunya

Pedro de la Rosa minimalnie szybszy od Roberta Kubicy podczas pierwszego dnia jazd w Barcelonie.
Marek Roczniak, 12 lutego 2007, zmieniony 29.01.2009 21:39, wyświetlenia: 2970<< | lista | T- | T+ | >>
Pedro de la Rosa uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Catalunya. Kierowca testowy McLarena okazał się jednak tylko minimalnie szybszy od Roberta Kubicy (BMW Sauber), który ponownie znalazł się w ścisłej czołówce.

Obydwu kierowców rozdzieliła różnica zaledwie 0,001 sekundy, a tuż za Kubicą na trzeciej pozycji uplasował się dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso, mając niespełna 0,1 sekundy straty do prowadzącego także McLarena MP4-22 de la Rosy. Dzisiejsze testy rozpoczęły się przy sprzyjających warunkach pogodowych, jednak po południu spadł deszcz, ograniczając nieco aktywność kierowców.

Tylko reprezentanci McLarena i Kubica zdołali w poniedziałek uzyskać czasy poniżej jednej minuty i 23 sekund na wydłużonym dzięki nowej szykanie do 4,655 km torze, ale pozostali kierowcy nie byli daleko w tyle. Sensacja ostatnich testów na torze Jerez – nowy bolid zespołu Williams – na barcelońskim obiekcie także wypadł całkiem nieźle, umożliwiając Alexowi Wurzowi wykręcenie czwartego czasu dnia (+0,4s).

Tuż za Austriakiem uplasowali się kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen, łącznie przejeżdżając jednak zaledwie 54 okrążenia. Powodem tego były problemy z elektryką w obydwu bolidach F2007, przez które kierowcy włoskiej stajni spędzili wiele godzin w garażu. W bolidzie Massy awaria instalacji elektrycznej doprowadziła do niewielkiego pożaru już na pierwszym okrążeniu z samego rana.

Toyota dla kontrastu zaliczyła dzisiaj blisko 140 okrążeń, a reprezentowali ją Jarno Trulli (P7, +0,6s) i kierowca testowy Franck Montagny (P12, +1,3s). W sumie ośmiu kierowców zmieściło się poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy na 18 uczestników testów z 10 różnych zespołów (w poniedziałek zabrakło tylko ekipy Toro Rosso). Oprócz Trullego sztuka ta powiodła się jeszcze Heikkiemu Kovalainenowi (najszybszy z kierowców Renault) i Nico Rosbergowi (Williams).

Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Timo Glock, mając niewiele ponad sekundę straty do Roberta Kubicy. Stajnia z Hinwil, podobnie jak kilka innych zespołów pracowała dzisiaj między innymi nad aerodynamiką swojego nowego auta. Robert dwukrotnie doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi, przy czym raz było to spowodowane zamierzonym wykorzystaniem całego paliwa w baku. Jutro Glocka zastąpi Nick Heidfeld.

Honda przywiozła wreszcie dwa nowe egzemplarze bolidu RA107 na testy, ale dzisiejszego dnia raczej nie zaliczy do udanych. Kierowca testowy Christian Klien uplasował się dopiero na 13 pozycji mając ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy, natomiast Rubens Barrichello (P17, +2,3s) zaliczył tylko 24 kółka po tym jak dwukrotnie doprowadził do wstrzymania testów i raz wypadł z toru. Reprezentantów Hondy rozdzielili David Coulthard, Mark Webber (kierowcy Red Bull wreszcie przejechali sporo okrążeń, choć nadal nie byli zbyt szybcy) i Anthony Davidson (Super Aguri).

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Adrian Sutil, który choć uplasował się na ostatniej pozycji podczas pierwszego pełnego dnia testów za kierownicą nowego Spykera F8-VII, to jednak zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy i był jednym z najbardziej pracowitych uczestników testów. Jutro powinniśmy poznać nowy bolid Scuderia Toro Rosso, którego prezentacja ma się odbyć właśnie na torze Catalunya.

Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 20°C
Temperatura toru: dochodząca do 23°C
Rano sucho, po południu przelotne opady deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/3 - 12.02.2007, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:22,634--76353,780
2. Robert KubicaBMW Sauber F1.06B1:22,6350,0010,00160279,300
3. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:22,7260,0920,09156260,680
4. Alex WurzWilliams Toyota FW291:23,0370,4030,31144204,820
5. Felipe MassaFerrari F20071:23,0770,4430,04029134,995
6. Kimi RaikkonenFerrari F20071:23,2150,5810,13825116,375
7. Jarno TrulliToyota TF1071:23,2390,6050,02474344,470
8. Heikki KovalainenRenault R271:23,4910,8570,25255256,025
9. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:23,6020,9680,11178363,090
10. Timo GlockBMW Sauber F1.071:23,6531,0190,05161283,955
11. Giancarlo FisichellaRenault R271:23,8961,2620,24379367,745
12. Franck MontagnyToyota TF1071:24,0151,3810,11964297,920
13. Christian KlienHonda RA1071:24,2271,5930,21251237,405
14. David CoulthardRed Bull Renault RB31:24,2911,6570,06480372,400
15. Mark WebberRed Bull Renault RB31:24,5311,8970,24083386,365
16. Anthony DavidsonSuper Aguri Honda SAF11:24,5741,9400,04366307,230
17. Rubens BarrichelloHonda RA1071:24,9342,3000,36024111,720
18. Adrian SutilSpyker Ferrari F8-VII1:25,5812,9470,64783386,365
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Pitpass.com, Autosport.com, Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
14.05.2018  Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie
03.05.2018  McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie
Tagi:
Testy
Catalunya
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Mariusz, 12.02.2007 22:32[!]
Polak przed Niemcami. :-D
GroM, 12.02.2007 22:51[!]
Oby Massa miał racje :) z tym co mówił, wtedy będę skakał do sufitu :)
mesrotten, 12.02.2007 23:28[!]
"Polak przed Niemcami. :-D"

:DDD

Byloby kozacko, gdyby w takiej konfiguracji i z takimi czasami (0.001) zakonczylo sie ktores gp :]
Kazz, 13.02.2007 09:55[!]
BMW podaje inne czasy i inną ilość okrążeń.
Ciekawe jak pójdzie dziś:)
McMarcin, 13.02.2007 13:29[!]
Brawo McLaren - świetnie Pedro i Fernando! Robert - super, oby to zwiastun dobrej formy BMW i Kubicy. Bardzo dobrze radzi sobie Alex Wurz w Williamsie, już teraz pokazuje, że laleczka Nico nie będzie miał łatwego życia. Spyker - po prostu przepaść w stosunku do Super Aguri ;)
mkpol, 13.02.2007 13:42[!]
Największą chyba zaletą Roberta, poza oczywiście ogromnym talente, jest jego pracowitość. Widać, że problemy z przystosowaniem się do nowych opon ma już za sobą. Mnie bardziej ciekawił by rozkład czasów podczas wszystkich okrążeń. Czyli kto był najbardziej powtarzalny. Ferrari pewnie sobie poradzi z problemami, a jak nie to tylko się cieszyć bo jak nie teraz to problemy rozwiążą w trakcie sezonu i będzie jeszcze ciekawiej podczas wyścigów.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca