F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Spyker zapowiada wstąpienie na drogę sądową

Colin Kolles utrzymuje, że bolid Super Aguri SA07 jest zgodny z obecnymi przepisami.
Bartosz Orłowski, 17 marca 2007, wyświetlenia: 1313<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Spyker zdecydował się rozstrzygnąć na drodze sądowej czy używany w tym sezonie przez Super Aguri bolid SA07 jest zgodny z obecnymi przepisami, a konkretnie z Concorde Agreement.

Japoński zespół zadziwił dzisiaj wiele osób swoją szybkością podczas kwalifikacji, jednak Colin Kolles uważa, że jest to wyłącznie zasługa użycia zeszłorocznego nadwozia Hondy i w tym właśnie tkwi cały problem, bowiem każdy zespół może używać tylko samochodów własnej konstrukcji.

Przepis ten ma zmienić się dopiero w przyszłym roku i otworzyć tym samym możliwość takim zespołom jak Prodrive do zakupu samochodów innych stajni. Spyker zwrócił się najpierw do stewardów na torze Albert Park, jednak stwierdzili oni, iż nie mogą rozstrzygnąć tego typu kwestii, ponieważ zależy to od interpretacji zapisów porozumienia Concorde Agreement.

Szef administracji F1 Bernie Ecclestone jako rozwiązanie kompromisowe zaproponował, aby zespoły Toro Rosso oraz Super Aguri nie liczyły się w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2007, jednak oba zespoły odrzuciły ten pomysł. Sprawa trafi na wokandę szwajcarskiego sądu. Także zespół Williams jest zaniepokojony legalnością samochodów Toro Rosso i Super Aguri, ale na razie nie zabiera głosu w tej sprawie i czeka na dalszy rozwój sytuacji.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.03.2009  Spyker zamieszany w przejęcie zespołu Hondy?
12.06.2008  Van der Garde pozywa Force India na 2 miliony dolarów
30.04.2008  Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1
23.02.2008  Formuła Jeden mogła wykończyć Spykera
04.01.2008  Litewski bank ratuje firmę Spyker
Tagi:
Spyker
Super Aguri
Toro Rosso
Kolles C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Artur2406, 17.03.2007 16:03[!]
To było do przewidzenia po dzisiejszych wynikach kwalifikacji ;)
Alien, 17.03.2007 16:05[!]
I juz oskarzaja ,ze skopiowali bolid ... Poprostu zrobili lepszy co pokazaly rezultaty lub Honda cofnela sie w rozwoju.
GroM, 17.03.2007 16:21[!]
A Honda ? Tez powinna podac do sadu Super Aguri bo jest lepsze od nich :P
Kizalf, 17.03.2007 16:40[!]
jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase, wiecej niz pewne, ze im biega o kase.... blee zenada
SirKamil, 17.03.2007 17:00[!]
Naturalnie, bardzo dobrze... oglądając kwalifikacje byłem zażenowany podziwiając Honde RA106 w barwach Super Aguri roznoszącą w pył konstrukcje własne innych zespołów i... samą Honde.

Super Aguri, sztuczny komercyjny Twój powstały pod wyspy japońskie przestaje mi się podobać coraz bardziej...
Falarek, 17.03.2007 17:03[!]
I bardzo dobrze. Oto do czego prowadzi ten idiotyczny przepis o kupowaniu bolidów. Tylko nieliczni mają do nich dostęp i korzystają na tym nie ponosząc kosztów jego projektowania. Ten wynik Super Aguri jest g..... wart bo oni na niego nie zapracowali tylko wykorzystali sprawdzony bolid Hondy z 2006 roku.
SPIDER, 17.03.2007 17:21[!]
Już się zaczyna :/
Buczo, 17.03.2007 17:30[!]
Tonący sądu się chwyta :/
Moim zdaniem kupowanie bolidów od lepszych zespołów to bardzo dobry pomysł. Zrówna nieco stawkę i umiejętności kierowców będą się bardziej liczyły, a przecież o to chyba chodzi. Co prawda nieuchronnie prowadzi to do sytuacji w której 3-4 zespoły konstruują własne bolidy a reszta od nich kupuje, ale lepsze to niż sytuacja w której jedyne wyprzedzanie jakie obserwujemy to dublowanie kolejnych maruderów których stajnie nie mają środków na skonstruowanie dobrego bolidu.
gunar, 17.03.2007 18:14[!]
ja jestem za wykluczeniem z klasyfikacji konstruktorów plus jakieś kary finansowe dla Super Aguri i STR!!!
jak by tego zakazu nie było to i Spyker by sobie kupił podwozie a tak "cierpi" za to, że nie oszukuje...

tak wogóle to jestem za utrzymaniem zakazu kupowania bolidów, cała zabawa przecież na tym polega, że każdy sam buduje bolid i dzięki temu może startować w mistrzostwach konstruktorów!!!
tominho, 17.03.2007 18:17[!]
Mi się wydaje, że właśnie dzisiejszy rezultat SuperAguri pokazuje, że nie ma absolutnych przesłanek, by wstępować na drogę sądową... Co innego gdyby dostali RA-ileśtam, zmienili nalepki i wystawili jako własne, ale wtedy najprawdopodobniej nie wyszli by nawet z 1 rundy kwalifikacji... Jednak panowie z SA rozebrali hondę, przebudowali wiele części i zrobili to na tyle skutecznie, że ich samochód jest lepszy, niż najnowszy egzemplarz hondy (co przekracza ludzkie pojećia jak to możliwe)... A skoro zmodyfikowali tak wiele, że wyprzedzili swój pierwowzór, więc wg. mnie nie jest to już ten sam samochód, tylko zupełnie nowa koncepcja i nie mam nic przeciwko, żeby startowali i gromadzili punkty jako pełnoprawny zespół F1.
Buczo, 17.03.2007 18:43[!]
tominho, możliwe że jest tak jak mówisz. Ale możliwe też że właśnie mogliśmy się przekonać że zmiany w F1 wcale nie muszą być na lepsze i stary bolid Hondy był szybszy od tegorocznego. Albo po prostu Honda ma problemy z okiełznaniem nowego bolidu, a stary jest już sprawdzony i dopracowany. Tak czy siak, według mnie lepiej oglądać zaciętą walkę niż bolidy które tracą do czołówki kilka sekund na jednym okrążeniu.
marcinek_com, 17.03.2007 19:11[!]
a moim zdaniem Ogórki i STR powinne zostać ukarane, bo z premedytacją złamały przepisy i jeszcze śmieją się wszystkim w oczy. Jeżeli jest przepis mówiący o samodzielnym konstruowaniu nadwozi to jasne jest że trzeba go przestrzegać. A jeżeli ktoś go perfidnie łamie na oczach wszystkich to powinne zostać wyciągnięte surowe konsekwencje.
Tominho zastanów się czy więcej jest różnic, czy części wspólnych w nadwoziu ogórków i zeszłorocznej Hondy.
To że każdy musi sobie sam zbudować auto jest kwintesencją tego sportu, dzięki temu sport ten jest bardziej kolorowy. A wszystko dąży do tego, że dojdziemy w końcu do jesnego producenta nadwozi, a wtedy to już będą wyścigi o popularności a'la A1GP...
..no ale każdy ma prawo do swoich poglądów
Buczo, 17.03.2007 19:24[!]
Nie sądzę żebyś miał rację. Największy kryzys popularności F1 przeżywała kiedy niepodzielnie rządził MSC i Ferrari. A teraz kiedy walka się zaostrza ten sport odżywa. Formuła 1 ewoluuje, nie da się tego zatrzymać, prywatne teamy nie wytrzymają konkurencji z wielkimi koncernami i będą wymierać, albo przeistaczać się w Teamy B. Może wielki fanom się to nie podoba ale lepsze to dla widowiska kiedy ściga się więcej zespołów niż 3-4, a reszta tylko statystuje licząc na jakąś wielką kraksę w czołówce by zdobyć upragniony jeden punkt w sezonie.
marrcus, 17.03.2007 20:39[!]
Skąd tu tyle wrogości odnośie Super Aguri, należy sie cieszyc że pojwaił sie kolejny gracz w walce o punkty, a nie pałetajcy sie w ogonie liczący okrązenia straty
. Jeśli nawet w większości jest jest to zeszłoroczny model, a nie obecny więc konkurencja siła postępu powinna być o krok z przodu. Co do Hondy, to blamaż zupełny w kwalif., zobaczymy co w wyscigu.
rafaello85, 17.03.2007 22:09[!]
I bardzo dobrze, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie. Jeżeli Super Aquri i Toro Rosso nie stworzą własnych bolidów to niech nie dostają punktów za uzyskiwane pozycje. Przepis mówiący o kupnie bolidów w 2008r powinien zostać natychmiast wycofany!
Phaedra, 17.03.2007 23:56[!]
A Spyker stworzyl swoj bolid ? Z tego co sie orientuje to przejal do niego prawa wraz z zakupem Midlanda. Ale go nie zbudowal, tylko przerobil M16 wiec w pewnym sensie tez sa "legalni inaczej"
m.j.m, 18.03.2007 03:04[!]
Buczo, co ty tu wypisujesz !!! Chyba, F1 oglądasz od niedawna i nie wiesz, co w tych wyścigach jest najważniejsze.To nie jest sport dla średniaków tutaj musisz mieć kasę i zaplecze.Całe piękno F1 to: największe pieniądze, najlepsi kierowcy, kosmiczne technologie !!!
oligator, 18.03.2007 05:55[!]
w kazdym razie w wyscigu SA gorzej od Hondy...
Buczo, 18.03.2007 10:33[!]
m.j.m, żyjesz ideałami. Fajnie by było gdyby było tak jak piszesz ;)
Najlepsi kierowcy? Mówisz o tych wszystkich nieudacznikach, którzy dostali się do F1 jedynie dzięki protekcji bogatych sponsorów na których zależało biednym prywatnym teamom, których jedynym celem jest nie zatonąć. W odniesieniu do takich stajni jak Super Aguri, Spyker czy zapewne za rok Prodrive słowa "najlepsi" i "największe" zupełnie nie pasują.
marrcus, 18.03.2007 15:58[!]
m.j.m chce być bardziej papieski niź papież
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca