F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2019

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Mallya: "Team India" jest już w stawce F1

"Od dawna marzyłem o posiadaniu zespołu Formuły Jeden".
Marek Roczniak, 2 września 2007, wyświetlenia: 3535<< | lista | T- | T+ | >>
Pochodzący z Bangaluru miliarder Vijay Mallya, który wraz z Michielem Molem złożył ofertę kupna zespołu Spyker F1 za 80 milionów euro zadeklarował, że Indie wkroczyły już do Formuły 1. Ponadto Hindus obiecał, że uczyni wszystko co w jego mocy by sprowadzić ten sport do Indii.

Oferta kupna została zaakceptowana przez firmę Spyker Cars N.V. i ma zostać sfinalizowana w przeciągu 30 dni. Zespół trafi w ręce konsorcjum Orange India Holdings Sarl, w którego skład wchodzą należąca do rodziny Mol spółka inwestycyjna Strongwind i posiadana przez Mallya firma Watson Limited. Mallya będzie prezesem i dyrektorem zarządzającym, a także wyznaczy trzech dyrektorów do rady nadzorczej, podczas gdy rodzina Mol nominuje dwóch dyrektorów.

Podczas konferencji prasowej w Bombaju, która odbyła się wczoraj Mallya powiedział: „Team India jest już w stawce F1. Od dawna marzyłem o posiadaniu zespołu Formuły Jeden, szukałem tylko odpowiedniej okazji do pojawienia się we właściwym czasie”. Hindus jest prezesem UB Group, do której należą browary, gorzelnie i linie lotnicze Kingfisher – jeden ze sponsorów zespołu F1 Toyoty w tym sezonie.

Sugeruje się, że Kingfisher może znaleźć się w nazwie zespołu odkupionego od Spykera, jednak Mallya powiedział, że jeszcze nie wiadomo, czy uda się zmienić nazwę stajni z Silverstone już w przyszłym sezonie: „Dzisiaj nie jestem w stanie powiedzieć, czy Spyker Ferrari będzie używał tej samej nazwy w przyszłym sezonie lub nie. Z jaką nazwą będzie startował nowy zespół będzie zależało od aprobaty innych zespołów i administracji F1”.

Jeżeli chodzi o budżet zespołu w sezonie 2008, Mallya także nie mógł powiedzieć nic konkretnego, ale zadeklarował, że jeśli będzie konieczne i zarazem uzasadnione zwiększenie go o 30-40%, to tak się stanie. „2008 będzie punktem wyjściowym do stopniowej poprawy. Nie należy jednak oczekiwać od razu cudów”. Hindus dodał, że status konstruktora gwarantuje zespołowi dochód w wysokości 25 milionów euro z praw do transmisji telewizyjnych w sezonie 2008.

„Ta umowa jest dobra dla Formuły Jeden. Jest dobra dla Indii i jest dobra dla Administracji Formuły Jeden, ponieważ teraz widownia znacząco wzrośnie. Chciałbym powiedzieć, że sprawiłoby mi wielką przyjemność zobaczenie Hindusa w indyjskim samochodzie Formuły Jeden, ale musimy to skonsultować z szefem zespołu i szefem technicznym.” – dodał Mallya dając tym samym do zrozumienia, że zależy mu na umieszczeniu Naraina Karthikeyana lub innego kierowcy z Indii (np. Karuna Chandhoka) w jednym z samochodów jednego zespołu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.02.2019  Brytyjski rząd zgodził się na ekstradycję Vijaya Mallyi do Indii
07.08.2018  Lawrence Stroll przejął zespół Force India
29.07.2018  Perez: Zostałem poproszony, by zawnioskować o wyznaczenie administratora
28.07.2018  Vijay Mallya wysłał list do pracowników Force India
27.07.2018  Ojciec Nikity Mazepina zainwestuje w Force India?
Tagi:
Buddh
Mallya V.
Spyker
Chandhok K.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
DarkArt, 02.09.2007 12:05[!]
Kartikajan moglby jezdzic... Moze niebezpiecznie, ale cos by sie dzialo na torze ;)
Ramzi, 02.09.2007 12:07[!]
To ciekawe co by sie działo jakby zatrudnił innego zawodowca z Indii :D
B4ndit, 02.09.2007 12:15[!]
wydaje mi sie, ze taki wlasciciel moze zapewnic wieksza stabilnosc temu zespolowi niz malutki spyker. Szczegolnie podoba mi sie:

„2008 będzie punktem wyjściowym do stopniowej poprawy. Nie należy jednak oczekiwać od razu cudów”

jakosc mnie to uspokoilo i chyba raczej za rok ten zespol nie zmieni znowu wlasciciela
ht-hubcio, 02.09.2007 12:23[!]
@B4ndit - Spyker też zapowiadał, że to długoterminowa inwestycja
Konfederat1970, 02.09.2007 12:28[!]
Pożyjemy - zobaczymy !! Na razie dawny zespół Jordan jest brany przez byle kogo i byle komu odsprzedawany. Postępują z nim jak ze starą, nikomu niepotrzebną kochanką. Pewnie skończy się też tylko na słowach i dobrych chęciach. A w sumie to wszystko mżonki. Bleeeeeee :(
Wrzatek, 02.09.2007 13:13[!]
Kartikeyan i Sutil, a bolid Toyoty :D.
leb, 02.09.2007 13:19[!]
Pociągną rok i znowu sprzedadzą ten zespół. Najlepiej by było jakby wrócili do punktu wyjścia czyli Jordana
Czechoslowak, 02.09.2007 13:48[!]
mam nadzieje że dawny Jordan zostanie wreszcie wykupiony przez jakiś koncern motoryzacyjny, bo tylko to zapewni teamowi stabilność. może wraz z nowymi przepisami (od 2011) pojawi się w F1 Ford, albo jakaś marka z grupy VAG (Audi, Lamborghini, Bentley, a nawet VW), a najlepiej i Ford i Audi:) Niestety prawda jest taka ze prywatny zespół bez poważnego wsparcia koncernu motoryzacyjnego nie ma dziś szans na odniesienie sukcesu w F1
jędruś, 02.09.2007 17:22[!]
To na razie tylko zmiana właściciela, sponsorów, dyrektorów itp. Całość reszty personelu pozostanie taka sama więc jedynie może być lepiej niż gorzej. Oczywiście Kartikajan z pewnością da się skusić jeśli Mallya wysunie mu konkretną ofertę, a nawet zgodzi się jeszcze trochę dopłacić. Lecz wątpie aby ten zespół zdołał odnieść jakiś sukces żeczywiście bez pomocy jakiś koncernów motoryzacyjnych. No chyba że Red Bull się zlituje i pokusi na drugie STR...
Buczo, 02.09.2007 20:00[!]
Czyli mam rozumieć że zamierzają sami budować nowy bolid? W takim wypadku możemy już zacząć się zastanawiać kto ich wykupi za rok.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca