F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren uważa, że jakaś rzecz mogła uszkodzić koło

"Może do środka dostał się kamień, ale nie jest to oczywiste i musimy to przeanalizować".
Igor Szmidt, 28 kwietnia 2008, wyświetlenia: 3843<< | lista | T- | T+ | >>
Awaria koła, która spowodowała duży wypadek Heikkiego Kovalainena podczas Grand Prix Hiszpanii była najprawdopodobniej spowodowana przez jakieś przedmiot – być może do środka koła dostał się kamień.

Tak uważa zespól McLaren, który zapowiedział pełne dochodzenie w sprawie tego, co spowodowało ten groźnie wyglądający wypadek. Dyrektor generalny stajni z Woking – Martin Whitmarsh powiedział, że wstępna analiza szczątek obręczy koła wykazała, iż to jakiś przedmiot uszkodził koło. Jednakże nie można wykluczyć tego, że koło zostało uszkodzone, kiedy Fin wleciał w pułapkę żwirową.

„To była awaria koła – ale być może w środku znajdowały się jakieś odłamki i musimy to przeanalizować.” – powiedział Whitmarsh. „To było nowe koło i nie sądzimy, aby było to uszkodzenie strukturalne – może do środka dostał się kamień, ale nie jest to oczywiste i musimy to po prostu przeanalizować. Były pewne ślady, które są typowe dla tego typu sytuacji, ale czy były one spowodowane przejazdem przez żwir? Musimy później odpowiedzieć na to pytanie”.

McLaren ma nadzieję, że Kovalainen będzie w wystarczająco dobrej formie, aby pojechać w następnym wyścigu o Grand Prix Turcji, po tym jak Whitmarsh określił wyjście Fin z tego wypadku bez szwanku jako łut szczęścia. „Tak, miał szczęście, ponieważ to był duży wypadek – ale cud to za duże słowo. Kiedy spojrzy się na podwozie, jest to straszny widok, ale tak naprawdę bardzo dużą rolę odegrała bariera. Było to duże uderzenie i siła G była wyższa niż podczas katapulty w samolocie wojskowym – nie jest to coś, czego chciałbyś i mógłbyś doświadczyć przez dłuższy czas”.

Tymczasem Kovalainen, który jeszcze dziś miał wyjść ze szpitala powiedział, że odczuwa niewielki ból głowy i ma obolałą szyję, ale poza tym czuje się dobrze. Fin przyznał jednak, że nic nie pamięta z wypadku lub tego, co stało się zaraz potem. Jest to wynikiem utraty na krótko przytomności i niewielkiego wstrząśnienia mózgu, tak więc na razie trudno przewidzieć, czy lekarze FIA już za niespełna dwa tygodnie pozwolą mu zasiąść ponownie za kierownicą bolidu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
19.11.2015  Martin Whitmarsh także odrzucił propozycję posady szefa Manora
12.03.2015  Martin Whitmarsh dołączy do Ben Ainslie Racing
26.08.2014  Martin Whitmarsh odszedł z McLarena
Tagi:
Whitmarsh M.
Kovalainen H.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 28.04.2008 21:04[!]
fajnie ze nic mu nie jest :-) Heikki musi wystartować w Turcji :-) i skopać tyłek swojemu team mate ;-)
trzymam kciuki.
Witek, 28.04.2008 21:24[!]
McLaren- a właściwie Ron Dennis- bardzo mi podpadł po wczorajszym wywiadzie na jakiejś brytyjskiej stacji (to była chyba ITV Sport), kiedy to podczas wywiadu z szefem zespołu z Woking dziennikarz zasugerował, iż mają nienajlepszy początek sezonu i być może kierowcy powinni wziąć przykład z Roberta Kubicy, który był skłonny zrzucić kilka kilo by uczynić bolid szybszym. Dennis odpowiedział, iż przede wszystkim Robert powinien zrobić coś ze swoim nosem, to wtedy będzie dużo szybszy i będzie lepiej wyglądać! NO COMMENT!!!
W, 28.04.2008 21:37[!]
Witek -> Obejrzyj wywiad jeszcze raz i nie powielaj bzdur. Poza tym to komentarz nie na temat.
Witek, 28.04.2008 21:42[!]
http://youtube.com/watch?v=LREettZbo_M (oczywiście w domyśle z tym, że będzie lepiej wyglądać ---> ale to i tak nie było miłe)!!!
W, 28.04.2008 22:01[!]
W domyśle. Nie polemizuję. Ja w domyśle stwierdzam, że nie znam relacji Dennisa i Kubicy, ale na pewno bym się nie obraził mając duży nos. Duży nos jest fajny. Każda okazja do wpisania się w anty-McLarenowską modę jest dobra. "It's made in humor" i o co tyle krzyku. Od dawna wiadomo, że wyspiarski dowcip często nie jest śmieszny.
michael85, 28.04.2008 22:12[!]
Tak to możliwe McLaren lubi się rozpadać czasie jazdy gdy nie jest klonem Ferrari!
Kara Nocny Cień, 28.04.2008 22:25[!]
dziwne Hamiltonowi w zeszłym roku też guma pościła :D
rafaello85, 28.04.2008 22:31[!]
Kara Nocny Cień---> i to dwa razy! Pierwszy raz wystrzał opony nastąpił w kwalifikacjach do GP Europy - Hamilton wjechał w barierę z opon; drugi raz opona poszła podczas GP Turcji. W przypadku Brytyjczyka była to dwukrotnie prawa przednia opona.
oligator, 29.04.2008 08:33[!]
uwielbiam nosy kubicy, prosta, depardieu i innych "z nosem".
Pussik, 29.04.2008 15:01[!]
Gdyby nie ta opona, byłabym 40zł do przodu. ;/ Domagam się dochodzena !!
jędruś, 29.04.2008 16:28[!]
Mclaren często ma problemy z awariami opon . Muszą to dokładniej przenalizować, bo wypadek Kovalainena wyglądał bardzo groźnie .

Ważne , że Hekkiemu nic się nie stało . To , że boli go szyja i ma lekkie wstrząśnienie mózgu nie oznacza , że nie wystartuje w GP Trucji , choć pewnie jak Kubica w tamtym roku będzie musiał staną przed komisją lekarską FIA . Jeśli to tego czasu się nie wykuruje to pewnie zastąpi go de la Rosa .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca