F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kovalainen obwinia swój styl jazdy za problemy z oponami

"Miałem problemy z moimi tylnymi oponami przez cały wyścig, jeśli mam być szczery".
Igor Szmidt, 8 lipca 2008, wyświetlenia: 3100<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki Kovalainen uważa, że jego styl jazdy mógł być przyczyną problemów z tylnymi oponami, które kosztowały go utratę szansy na zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Fin zdobył swoje pierwsze pole position w Formule Jeden podczas kwalifikacji na torze Silverstone, ale w wyścigu nie był w stanie dorównać tempu Lewisa Hamiltona w zdradliwych warunkach, z powodu – jak twierdzi – zbyt szybkiego zużycia tylnych opon w swoim bolidzie.

Spoglądając wstecz na inne wyścigi, Kovalainen uważa, że jego styl jazdy, który jest bardziej agresywny przy wychodzeniu z zakrętów niż w przypadku Hamiltona, w połączeniu z preferowanymi przez niego ustawienia samochodu prowadzi do tych problemów, dlatego będzie musiał zostać przeanalizowany.

„Miałem problemy z moimi tylnymi oponami przez cały wyścig, jeśli mam być szczery.” – powiedział kierowca McLarena reporterom po wyścigu. „Szybko się zużywały i dość mocno je niszczyłem. Kontrola nad autem stała się trudna i musiałem zwolnić. To była przyczyna, dla której nie mogłem dotrzymać kroku (Hamiltonowi)”.

Zapytany o to, czy była to raczej wina jego stylu jazdy lub ustawień samochodu, odpowiedział: „Myślę, że po trochu tego i tego. Wygląda na to, że w warunkach, gdy przyczepność jest mniejsza, poddaję tylne opony większemu obciążeniu. Mogliśmy to zauważyć już w Kanadzie, gdzie miałem większe zużycie opon w porównaniu z Lewisem. W deszczu, gdy przyczepność spada, kładę trochę większy nacisk na tylne opony. Jest to prawdopodobnie coś, czemu muszę się przyjrzeć. Może uda nam się trochę zmienić ustawienia, ale myślę, że sam również mogę poprawić się w tej kwestii”.

Mimo bycia lekko zawiedzionym z nieukończenia na podium wyścigu na Silverstone, Kovalainen był wciąż zadowolony ze swojej formy w pozostałej części weekendu. „Było wiele pozytywnych spraw dotyczących tego GP i mimo, że jestem teraz trochę zawiedziony, to jednak był to dla mnie najbardziej udany weekend w tym sezonie. Pierwsze pole startowe było bardzo dobre i przez cały weekend byliśmy na dobrej pozycji. Możemy być z tego zadowoleni. Nie mogę doczekać się przyjazdu na Hockenheim i kolejnego startu”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
29.04.2014  Kovalainen dołączy do Mercedesa?
Tagi:
Kovalainen H.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vero, 08.07.2008 20:56[!]
Chłopie zrób coś wreszcie żeby przed Hamiltonem być :D
Jacenty_F1, 08.07.2008 21:41[!]
Już chłopaki z Mca zrobią tak żeby przed Hamiltonem nie był.
Majorro, 08.07.2008 22:04[!]
A mi sie wydaje,że on jest po prostu za cienki na taki team jak McLaren.Przecież jak mając tak szybki bolid,facet w 9 wyścigach osiąga jedno podium,to nie wmówicie mi,że to tylko wina Dennisa i mechaników.W ubiegłym roku Hamilton byl faworyzowany,a w tym ma po prostu słabszego od siebie partnera,który nie wytrzymuje rywalizacji nie tylko z nim,ale też z Ferrari i BMW.Kova to dobry kierowca do jakiegoś przeciętnego teamu,typu Toyota czy Renault,ale gwiazdą F1 to on nigdy nie będzie.A opony wiadomo-szybko się zużywają i trzeba jechać rozsądnie,aby nie mieć z nimi problemów.
Sub, 08.07.2008 22:51[!]
Odezwał się były kierowca F1. Ostatnie zdanie genialne i... jakże odkrywcze (lekki sarkazm z mojej strony) :]
Ale zgodzę się, że Heikki nie dotrzymuje kroku Lewusowi. Pytanie na ile to kwestia kierowcy.
kemek, 08.07.2008 23:33[!]
Majorro:
Australia - SC tuż przed jego pitem
Malezja - podium mimo kary na starcie
Bahrajn - przed Hamiltonem, który wystartował wspaniale [; (tu McL był wolniejszy od BMW i Ferrari)
Hiszpania - pankczer [;
Turcja - incydent z Kimim na T1 (przebita opona nie z własnej winy - zawalony przez to wyścig)
Monako - start z boksów
Kanada - loteryjne kwalifikacje, słaba strategia (nietrafiona w SC) i dużo walki (;
Francja - kara na starcie za blokowanie w Q i kończy 4.
Wlk. Brytania - pierwsze PP, słabszy [nienormalny] wyścig
kriZq, 08.07.2008 23:38[!]
Mysle,ze Koviemu podswiadomie pasuje to,ze jest drugi...raczej zdaje sobie z tego sprawe, ze Ham jest faworyzowany i caly team woli zeby to on byl liderem...wydaje mi sie,ze Heikki to taki kierowca,ktory bedzie gral tak jak mu orkiestra zagra... i Ham chyba jednak mimo wszystko jest lepszy w sciganiu sie podczas wyscigu...do operowania gazem w takich warunkach jak teraz na Silverstone talent moze byc istotny...samochody moga byc takie same,bo Maca stac na to,zeby oba bolidy ulepszac rownolegle..np w Williamsie tylko bolid Rosberga ma priorytet do wszelkich swiezych ulepszen
Szkot, 09.07.2008 07:48[!]
Koval, błagam, utrzyj wreszcie nosa MA-FIAmiltonkowi raz a dobrze i wygryź go z pozycji 1szego kierowcy McLariego!
reventón, 09.07.2008 09:33[!]
Mam nadzieję, że się nie podda i będzie walczył, bo za taką robotę jaką on odwala w tym teamie zasługuje aby byc przed Hamiltonem, ale Mclaren Mclarenem;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca