F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn pewny, że Honda może ciągle się rozwijać

Szef zespołu Honda Racing twierdzi, że dostrojenie nowego zawiesza poprawi osiągi RA108.
Grzegorz Więcek, 11 sierpnia 2008, wyświetlenia: 1640<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Honda Racing F1Ross Brawn jest pewny, że jego zespół ciągle może uczynić postęp w tegorocznej stawce pomimo tego, że wprowadzili już ostatnią z dużych porcji poprawek do bolidu.

RA108 został wyposażony w nowe części aerodynamiczne i przeprojektowane zawieszenie w ostatnich wyścigach, co – jak się wydaje – pomogło wrócić zespołowi do środka stawki. Mimo, że nowe zawieszenie było ostatnią dużą zmianą zaplanowaną na ten rok, to jednak Brawn sądzi, że dostrojenie nowego systemu w pozostałej części tego sezonu umożliwi im wyciśnięcie jeszcze więcej prędkości z samochodu.

„Kiedy szukasz miejsca na poprawę i mówimy tutaj o zawieszeniu, to ciężko jest ocenić korzyści.” – stwierdza Brawn. „Jeśli amortyzatory zaczną pracować trochę lepiej to wiesz, że jest to lepsze, ale ile czasu daje to na okrążeniu i jak bardzo tak naprawdę poprawia stałość osiągów? Trudno jest to ocenić, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak wszystko działa (w kolejnych wyścigach). Ten system nie został jeszcze w pełni zoptymalizowany, ponieważ nie przeprowadziliśmy z nim wystarczających testów w fabryce. Podczas sierpniowej przerwy mamy trochę czasu na takie testy, więc postaramy się dobrze dostroić go na Walencję”.

Brawn ujawnił też, że za wprowadzeniem nowego zawieszenia w bolidzie nie stała tylko poprawa osiągów – ponieważ ważne było dla niego także to, aby uzyskać pewność, że struktura projektowa, którą wprowadził w życie w zespole sprawdza się. „Było kilka powodów.” – powiedział. „Częściowo była to próba wykonania dużego projektu przez zreorganizowaną grupę projektową, zanim zajmie się ona nowym samochodem. Mamy trochę nowego zarządu w firmie i także nowy system CAD, a więc dobrze było mieć odpowiedni projekt, aby sprawdzić cały system, ponieważ nie możemy pozwolić sobie na odkrycie zbyt późno błędów operacyjnych”.

Brawn dodaje, że finałowy projekt nowego zawieszenie nie był idealny z powodu limitów wynikających z konstrukcji RA108 i jego skrzyni biegów. „To jest ciągle duży kompromis w kwestii tego, co osiągnęliśmy z powodu ograniczeń skrzyni biegów.” – stwierdził. „Jeśli ta filozofia zawieszenia została zaprojektowana od podstaw, nie byłoby to tak trudne w realizacji, gdyż nie musieliśmy iść na kompromisy. Nie daje ono tyle, ile potencjalnie mogłoby dać, ponieważ niestety byliśmy ograniczeni przez istniejącą skrzynię biegów i inne przeciwności. Tym niemniej jest to krok we właściwym kierunku”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2018  Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
01.12.2017  Brawn: W przyszłości będziemy chcieli uniknąć trzech wyścigów z rzędu
30.11.2017  Brawn chciałby kolejnych producentów samochodów w Formule 1
Tagi:
Brawn R.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 11.08.2008 10:49[!]
Ross ale sluchamy tego juz od roku, a poprawa raczej pozorna...
Bart, 11.08.2008 11:21[!]
Spokojnie, on wie co robi. Poza tym z oceną jego "rządów" należy się wstrzymać do 2009, bo jak nie wtedy, to kiedy Honda dobije do czołówki?
rafaello85, 12.08.2008 14:23[!]
Wszyscy w F1 mówią zgodnie, że w ciągu roku nie da się powrócić do dobrej formy. To musi się odbywać w czasie, Ross to jest facet dzięki któremu Honda może się odbić od dna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca