F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Brawn pewny, że Honda może ciągle się rozwijać

Szef zespołu Honda Racing twierdzi, że dostrojenie nowego zawiesza poprawi osiągi RA108.
Grzegorz Więcek, 11 sierpnia 2008, wyświetlenia: 1687<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Honda Racing F1Ross Brawn jest pewny, że jego zespół ciągle może uczynić postęp w tegorocznej stawce pomimo tego, że wprowadzili już ostatnią z dużych porcji poprawek do bolidu.

RA108 został wyposażony w nowe części aerodynamiczne i przeprojektowane zawieszenie w ostatnich wyścigach, co – jak się wydaje – pomogło wrócić zespołowi do środka stawki. Mimo, że nowe zawieszenie było ostatnią dużą zmianą zaplanowaną na ten rok, to jednak Brawn sądzi, że dostrojenie nowego systemu w pozostałej części tego sezonu umożliwi im wyciśnięcie jeszcze więcej prędkości z samochodu.

„Kiedy szukasz miejsca na poprawę i mówimy tutaj o zawieszeniu, to ciężko jest ocenić korzyści.” – stwierdza Brawn. „Jeśli amortyzatory zaczną pracować trochę lepiej to wiesz, że jest to lepsze, ale ile czasu daje to na okrążeniu i jak bardzo tak naprawdę poprawia stałość osiągów? Trudno jest to ocenić, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak wszystko działa (w kolejnych wyścigach). Ten system nie został jeszcze w pełni zoptymalizowany, ponieważ nie przeprowadziliśmy z nim wystarczających testów w fabryce. Podczas sierpniowej przerwy mamy trochę czasu na takie testy, więc postaramy się dobrze dostroić go na Walencję”.

Brawn ujawnił też, że za wprowadzeniem nowego zawieszenia w bolidzie nie stała tylko poprawa osiągów – ponieważ ważne było dla niego także to, aby uzyskać pewność, że struktura projektowa, którą wprowadził w życie w zespole sprawdza się. „Było kilka powodów.” – powiedział. „Częściowo była to próba wykonania dużego projektu przez zreorganizowaną grupę projektową, zanim zajmie się ona nowym samochodem. Mamy trochę nowego zarządu w firmie i także nowy system CAD, a więc dobrze było mieć odpowiedni projekt, aby sprawdzić cały system, ponieważ nie możemy pozwolić sobie na odkrycie zbyt późno błędów operacyjnych”.

Brawn dodaje, że finałowy projekt nowego zawieszenie nie był idealny z powodu limitów wynikających z konstrukcji RA108 i jego skrzyni biegów. „To jest ciągle duży kompromis w kwestii tego, co osiągnęliśmy z powodu ograniczeń skrzyni biegów.” – stwierdził. „Jeśli ta filozofia zawieszenia została zaprojektowana od podstaw, nie byłoby to tak trudne w realizacji, gdyż nie musieliśmy iść na kompromisy. Nie daje ono tyle, ile potencjalnie mogłoby dać, ponieważ niestety byliśmy ograniczeni przez istniejącą skrzynię biegów i inne przeciwności. Tym niemniej jest to krok we właściwym kierunku”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
20.12.2018  Władze Londynu gotowe rozważyć pomysł organizacji wyścigu F1
20.12.2018  Brawn: Leclerc nie będzie tak uprzejmy wobec Vettela jak Raikkonen
18.12.2018  Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent
Tagi:
Brawn R.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 11.08.2008 10:49[!]
Ross ale sluchamy tego juz od roku, a poprawa raczej pozorna...
Bart, 11.08.2008 11:21[!]
Spokojnie, on wie co robi. Poza tym z oceną jego "rządów" należy się wstrzymać do 2009, bo jak nie wtedy, to kiedy Honda dobije do czołówki?
rafaello85, 12.08.2008 14:23[!]
Wszyscy w F1 mówią zgodnie, że w ciągu roku nie da się powrócić do dobrej formy. To musi się odbywać w czasie, Ross to jest facet dzięki któremu Honda może się odbić od dna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca