F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn pewny, że Honda może ciągle się rozwijać

Szef zespołu Honda Racing twierdzi, że dostrojenie nowego zawiesza poprawi osiągi RA108.
Grzegorz Więcek, 11 sierpnia 2008, wyświetlenia: 1647<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Honda Racing F1Ross Brawn jest pewny, że jego zespół ciągle może uczynić postęp w tegorocznej stawce pomimo tego, że wprowadzili już ostatnią z dużych porcji poprawek do bolidu.

RA108 został wyposażony w nowe części aerodynamiczne i przeprojektowane zawieszenie w ostatnich wyścigach, co – jak się wydaje – pomogło wrócić zespołowi do środka stawki. Mimo, że nowe zawieszenie było ostatnią dużą zmianą zaplanowaną na ten rok, to jednak Brawn sądzi, że dostrojenie nowego systemu w pozostałej części tego sezonu umożliwi im wyciśnięcie jeszcze więcej prędkości z samochodu.

„Kiedy szukasz miejsca na poprawę i mówimy tutaj o zawieszeniu, to ciężko jest ocenić korzyści.” – stwierdza Brawn. „Jeśli amortyzatory zaczną pracować trochę lepiej to wiesz, że jest to lepsze, ale ile czasu daje to na okrążeniu i jak bardzo tak naprawdę poprawia stałość osiągów? Trudno jest to ocenić, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak wszystko działa (w kolejnych wyścigach). Ten system nie został jeszcze w pełni zoptymalizowany, ponieważ nie przeprowadziliśmy z nim wystarczających testów w fabryce. Podczas sierpniowej przerwy mamy trochę czasu na takie testy, więc postaramy się dobrze dostroić go na Walencję”.

Brawn ujawnił też, że za wprowadzeniem nowego zawieszenia w bolidzie nie stała tylko poprawa osiągów – ponieważ ważne było dla niego także to, aby uzyskać pewność, że struktura projektowa, którą wprowadził w życie w zespole sprawdza się. „Było kilka powodów.” – powiedział. „Częściowo była to próba wykonania dużego projektu przez zreorganizowaną grupę projektową, zanim zajmie się ona nowym samochodem. Mamy trochę nowego zarządu w firmie i także nowy system CAD, a więc dobrze było mieć odpowiedni projekt, aby sprawdzić cały system, ponieważ nie możemy pozwolić sobie na odkrycie zbyt późno błędów operacyjnych”.

Brawn dodaje, że finałowy projekt nowego zawieszenie nie był idealny z powodu limitów wynikających z konstrukcji RA108 i jego skrzyni biegów. „To jest ciągle duży kompromis w kwestii tego, co osiągnęliśmy z powodu ograniczeń skrzyni biegów.” – stwierdził. „Jeśli ta filozofia zawieszenia została zaprojektowana od podstaw, nie byłoby to tak trudne w realizacji, gdyż nie musieliśmy iść na kompromisy. Nie daje ono tyle, ile potencjalnie mogłoby dać, ponieważ niestety byliśmy ograniczeni przez istniejącą skrzynię biegów i inne przeciwności. Tym niemniej jest to krok we właściwym kierunku”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2018  Brawn: GP Bahrajnu pokazało, że w F1 funkcjonują dwie ligi zespołów
08.04.2018  Brawn: Być może warto rozważyć pomysł organizacji wyścigów kwalifikacyjnych
19.03.2018  Brawn: Przyszłe bolidy Formuły 1 będą lżejsze
05.03.2018  Brawn: Chcemy, aby F1 była sprawiedliwa dla wszystkich zespołów
01.03.2018  Liberty przygotowuje się do ogłoszenia kolejnych zmian w F1
Tagi:
Brawn R.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 11.08.2008 10:49[!]
Ross ale sluchamy tego juz od roku, a poprawa raczej pozorna...
Bart, 11.08.2008 11:21[!]
Spokojnie, on wie co robi. Poza tym z oceną jego "rządów" należy się wstrzymać do 2009, bo jak nie wtedy, to kiedy Honda dobije do czołówki?
rafaello85, 12.08.2008 14:23[!]
Wszyscy w F1 mówią zgodnie, że w ciągu roku nie da się powrócić do dobrej formy. To musi się odbywać w czasie, Ross to jest facet dzięki któremu Honda może się odbić od dna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca