F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

IndyCar: Szóste zwycięstwo Dixona w sezonie

Drugie miejsce trzecie raz z rzędu, a siódmy w tym roku zajął Helio Castroneves.
Mariusz Karolak, 11 sierpnia 2008, wyświetlenia: 2306<< | lista | T- | T+ | >>
Helio Castroneves robił co mógł, aby dotrzeć do mety jako pierwszy w wyścigu 'Meijer Indy 300 presented by Pepsi and Edy's' w Kentucky. Przez pięć ostatnich okrążeń oszczędzał etanol, którego zaczynało mu powoli brakować. Niestety paliwo skończyło się niemalże przed samą metą i Brazylijczyk stracił prowadzenie, przegrywając ze Scottem Dixonem o zaledwie pół sekundy.

Było to już trzecie z rzędu, a siódme w tym roku drugie miejsce dla Castronevesa. Tymczasem Dixon wygrał już po raz szósty w tym sezonie i wyrównał rekord z 2005 roku należący do Dana Wheldona. Helio jechał ponad 50 okrążeń od ostatniego postoju. Tymczasem większość rywali zjeżdżała do boksu na tankowanie pod zieloną flagą między 189 a 194 okrążeniem. Castroneves objął dzięki temu prowadzenie i omal po raz pierwszy w tym roku nie wygrał wyścigu.

„Musisz jechać dalej, musisz jechać.” – nawoływał przez radio Tim Cindric, strateg wyścigowy Helio, kiedy zauważył zbliżającego się w zastraszającym tempie Dixona, który w krótkim czasie zredukował różnicę 6,1 sekundy do 2,1 na dwa okrążenia przed metą. Nowozelandczyk tankował paliwo na 194 okrążeniu, a po rozpoczęciu ostatniego okrążenia miał już tylko 0,6 sekundy straty do lidera.

Wyglądało na to, ze Castroneves wygra, jednak samochód numer 9 zespołu Ganassi wyprzedził go na ostatnim zakręcie. W zeszłym roku to Dixon był w sytuacji, w jakiej tym razem znalazł się Helio. Nowozelandczyk prowadził w wyścigu na Chicagoland Speedway, ale w trzecim zakręcie tuż przed metą skończyło mu się paliwo. Przegrał wtedy i wyścig i walkę o mistrzostwo. Triumfatorem został Dario Franchitti, mając na koniec sezonu o 13 punktów więcej od Dixona.

Dziś Scott ma już o 78 punktów więcej od drugiego w tabeli Helio i pewnie zmierza po tytuł. „To miłe, że udało nam się wygrać w taki sposób. Myślę teraz o wyścigu sprzed roku i walce z Dario – miło jest być w odwrotnej sytuacji do tej, kiedy przegraliśmy w ubiegłym roku.” – powiedział Dixon, który za dwa tygodnie wraz z całą świtą IndyCar Series zawita na tor Infineon Raceway, gdzie triumfował zresztą w zeszłym sezonie.

Scott wystartował wczoraj z pole position, przejechał 151 okrążeń na prowadzeniu i tym samym przełamał liczbę 2000 w całej karierze na torach IndyCar. Ostatni raz tankował sześć okrążeń przed metą, na 194 okrążeniu, zaś Helio na 143 pod żółtymi flagami. „Nie sądziłem, że uda się go dogonić. Był połowę toru przede mną. Wiedziałem, że moje auto jest dużo szybsze od jego, lecz nie sądziłem, że aż o 20 mil na godzinę.” – stwierdził zwycięzca wyścigu.

Castroneves też się tego nie spodziewał: „Zabrakło tylko 200 jardów.” – przyznał po wyścigu Helio, który mimo wszystko uznał ten rezultat za bardzo dobry i podziękował zespołowi za wykonaną pracę. Trzeci na mecie zameldował się Marco Andretti, zyskując w trakcie wyścigu sześć miejsc w stosunku do pozycji na starcie. Amerykanin był liderem wyścigu przez 38 okrążeń.

•  Rezultat wyścigu na Kentucky Speedway
•  Klasyfikacja generalna po wyścigu w Kentucky

Źródło: IndyCar.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2018  Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra
15.01.2018  De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1
06.01.2018  Alonso chce jeszcze raz wystartować w Indianapolis 500 w 2019 roku
29.09.2017  Palmer: Przejście do IndyCar jest jedną z opcji na sezon 2018
29.07.2017  Alonso nie wyklucza przejścia do IndyCar na sezon 2018
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bart, 11.08.2008 13:24[!]
Szkoda Helio :/
Maraz, 11.08.2008 13:28[!]
Ale jak sam powiedział, lepsze P2 niż P10, które miałby po postoju w końcówce wyścigu :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca