F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201811 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,322 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,044 - Max Verstappen (Red Bull), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Grand Prix Brazylii często przynosi ciekawe rozstrzygnięcia. Poza absolutnymi klasykami jak w 2008 roku, mieliśmy tu jeszcze wiele innych dobrych wyścigów. Nie inaczej było dzisiaj, sporo walki, dużo emocji i pioruny ciskane przez Verstappena.

Red Bull zaskakuje świetnym tempem

Start wyścigu nie był zbyt łatwy dla Vettela, który wybierając wczoraj w Q2 twardszą mieszankę, musiał liczyć się z ciężkim bojem do pierwszego zakrętu z rywalami, którzy ruszali na supermiękkich. Wykorzystał to Valtteri Bottas który pokonał Niemca w pierwszym zakręcie. Kimi również nie miał łatwo, wyprzedził go Verstappen, ale Fin zdołał się zrewanżować.

Pechowo ruszył również Ericsson, który jeszcze przed wyścigiem miał kłopoty z dyfuzorem. Lepiej poszło Leclercowi, który wskoczył na szóste miejsce. Tymczasem Verstappen wyprzedził Kimiego na czwarte miejsce, a Ricciardo już na piątym okrążeniu przebił się na szóstą lokatę. Wspomniany Ericsson wdał się jeszcze w kolejną walkę, która spowodowała jeszcze więcej uszkodzeń, co ostatecznie doprowadziło do wycofania się z wyścigu.

Verstappen wychodzi na prowadzenie

Max nie zamierzał spuszczać z tonu i wyprzedził Bottasa na dziesiątym okrążeniu i jechał już na drugim miejscu. Bottas miał spore problemy z tempem na supermiękkich oponach. Ferrari również nie spisywało się zbyt dobrze na miękkim ogumieniu. Vettel popełnił nawet błąd, który wykorzystał Raikkonen, spychając partnera zespołowego na piąte miejsce. Kimi tymczasem zaczął dobierać się do Bottasa na jedenastym kółku i walka trwała kilka okrążeń, do osiemnastego, gdyż zawodnik Mercedesa zjechał wtedy po pośrednią mieszankę. To samo zrobił Hamilton okrążenie później.

W tym momencie liderem został Verstappen, a Hamilton próbował zniwelować stratę do takiej, która gwarantowałaby mu dalsze prowadzenie po postoju Holendra. Ten jednak nie zamierzał zjeżdżać zbyt wcześnie. Na 28. kółku u mechaników zjawił się Vettel, a cztery rundy później Raikkonen, który wyjechał za Vettelem. Ten jednak nie miał zbyt dobrego tempa i Ferrari podjęło decyzję o zamianie pozycji, by Fin mógł walczyć z Mercedesem.

Tempo Vettela było na tyle słabe, że zdecydował się na drugi postój. Verstappen w tym czasie gonił Hamiltona i na czterdziestym okrążeniu przypuścił na niego atak, wychodząc na prowadzenie. Anglik próbował jeszcze kontrować, ale kierowca Red Bulla utrzymał pozycję. Po postojach prowadził Verstappen przed Hamiltonem i Bottasem, a dalej jechał Raikkonen Vettel i Ricciardo, który pokonał Vettela na 43. kółku. Raikkonen za to uporał się z Bottasem chwilę później, a Fin z Mercedesa równeiż zjechał na drugi pit stop.

Ogromna głupota Ocona

Nagle poza torem zobaczyliśmy Verstappena, który jak się okazało ucierpiał, gdy Ocon próbował się oddublować. Holender nie przebierał w słowach wyrażając się na temat rywala, gdyż przez niego stracił zwycięstwo. Do końca wyścigu próbował gonić Hamiltona, ale nie udało się, tak samo jak Ricciardo nie pokonał Raikkonena, który umiejętnie bronił się do końca wyścigu.

Hamilton wniebowzięty wraz z całym Mercedesem, który zdobył tym samym mistrzostwo konstruktorów był ogromną opozycją do wściekłego Verstappena, który po wyścigu wyzywał Ocona, aż spotkał go na wadze, gdzie doszło do małej bójki. Nie wiadomo jeszcze, czy FIA zdecyduje się na wyciągnięcie wniosków z tego incydentu.

Sezon tymczasem jest już w pełni rozstrzygnięty. Nie można było narzekać dziś na nudę, o zwycięstwo walczyły 3 ekipy i jedyne czego możemy sobie życzyć, to właśnie takiej walki w 2019 roku. Tymczasem udajemy się do Abu Zabi, by wśród ciekawej scenerii pożegnać tegoroczną Formułę 1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 11.11.2018 20:22[!]
chyba nie przebierał w palcach :D
SweetF1, 11.11.2018 21:38[!]
brawo Mercedes brawo Lewis Hamilton!
Bardzo zastanawiajace jest to ze Amerykanie kochaja przeciez walki i show a nie pokazali tych wydarzen.
dulk, 11.11.2018 22:54[!]
wyścig genialny - oby w przyszłym roku walczyły 3 równorzędne ekipy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca