F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201630 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,480 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
178,732 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Grand Prix Meksyku wzbudza wielkie emocje u wszystkich obecnych na torze kibiców. Jednak nie da się ukryć, że akcja na torze była dziś dość niemrawa, a jedynie incydent związany z Vettelem ożywił widowisko w końcówce.

W czołówce oczywiście od wczoraj wiedzieliśmy, że tylko kierowcy Ferrari i Mercedesa wystartują na miękkich oponach. Reszta miałą być zmuszona do startu na super-miękkich. Tymczasem poza czołową dzisiątką głównym wyborem były miękkie gumy. Jak się później miało okazać, żadne z dramatycznych przewidywań co do zużycia miały się nie sprawdzic.

Jednak na starcie doszło do małego zamieszania. Do pierwszego zakrętu w czołówce wszystko szło spokojnie, choć Ricciardo naciskał Rosberga. Jednak przed pierwszym zakrętem Lewis Hamilton mocno zalbokował prawe przednie koło i musiał ściąć zakręt. Za nim Rosberg startł się z Ricciardo. W dalszej cześci stawki z dalszej rywalizacji odpadł Pascal Wehrlein a jego uszkodzony bolid na poboczu spowodował wyjechanie samochodu bezpieczeństwa.

To skłoniło Red Bulla do nieco innej strategii. Do mechaników zjechał Ricciardo, zakładając od razu pośrednie opony. Reszta stawki powstrzymałą się od zjazdów. Po samochodzie bezpieczeństwa na czele plasowały się Mercedesy, przed Verstappenem Hulkenbergiem i Raikkonenem. W tym czasie doszło do kilku mylnych komunikatów kierowców. Vettel meldował o przebitej oponie, a Carlos Sainz o uszkodzonej skrzyni biegów. Obie informacje okazały się nieprawdziwe. Chwilę później sędziowie zajęli się incydentami z pierwszego zakrętu. Jedynym ukaranym został Sainz, który otrzymał karne 5 sekund za wypchnięcie Alonso z toru.

Pierwsze postoje zaczęły się już na 12 okrążeniu, gdy u mechanikków pojawili się Hulkeneberg i Massa. Później zjechał Alonso, Hamilton, Bottas. Kolejni u mechników to Rosberg Raikkonen i Perez na 21 okrążeniu. Rosbergowi udało się wyjechać przed Ricciardo, który nie zdołał się wystarczająco szybko przebić przez stawkę. Praktycznie wszyscy po postojach zdecydowali się na miękką mieszankę.

Najdłużej na pierwszym przejeździe trzymał się Vettel na swoich miękkich oponach. Niemiec zjechał dopiero po 33 okrążeniach, choć na 30 kółku Ferrari szykowało się już do obsłużenia swojego kierowcy. W tym czasie na torze nastała niestety nuda, gdyż żaden z zawodników szybszych od rywala nie był w stanie przypuścić jakiegokolwiek manewru wyprzedzania. Rozpoczął się maraton frustrujących ataków.

Po kilkunastu okrążeniach kilku kierowców zdecydowało się na zagrywkę taktyczną. Do pitlane zjechał między innymi Ricciardo i Alosno po miękkie opony. Australijczyk wyjechał za Raikkonenem, jednak szybko uporał się zarówno z nim, jak i z Hulkenbergiem. O wiele trudniejsze miało za to być dokonienie Vettela.

Mimo to końcówka przyniosła ciekawą walkę pomiędzy Vettelem a Red Bullami. Niemcowi udało się dogonić Verstappena i mocno go naciskał W pewnym momencie Max musiał ratować się wyjazdem poza tor, by pozostać przed Vettelem. Sytuacja była dość oczywista, co spowodowało eksplozję frustracji u Vettela. To pozwoliło na atak Ricciardo za jego plecami, jednak Australijczyk nie dał rady wyprzedzić rywala. Sytuacja miała być analizowana po wyścigu ale Vettel postanowił odzyskać co mu anleżne jeszcze wcześniej. Ogromne zamieszanie ostatecznie doprowadziło do tego, że to Vettel stanął na podium.

Tym interesującym incydentem zakończył się dość nudny wyścig w Meksyku. Zwycięzył oczywiście Hamilton, przed Rosbergiem. Na dwa wyścigi do końca różnica między nimi wynosi 19 punktów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
NoName, 30.10.2016 22:46[!]
Oj ta walka Vettela i Verstapena... Na miejscu Vettela poszedłbym do niego nawet sie nie wachał sprzedał lepe na pysk i pokazał gdzie jego miejsce. Jeszcze te szczeniackie ruchy ręką po wyścigu ohhh... Na szczęście wszystko skończyło się dla zawodnika z czerwonej stajni. Z góry przepraszam za agresje wyżej nie da sie tego w inny sposób określić.
mcracer1993, 30.10.2016 22:55[!]
@--- Jeszcze nie ma ale można użytkownika ukryć. :)

@NoName Ja na miejscu Vettela to bym powiedział publicznie co Max wyprawia na torze. Dzisiaj u mnie Max stracił ogromnie dużo za to co dzisiaj zrobił. Nawet jego inżynier powiedział mu żeby oddał pozycję bo i tak by nie miał szans z Vettelem, który został kierowcą dnia.
marios76, 30.10.2016 23:04[!]
@Psyche Tak, dziś pokazał Alonso, że ciągle musi uważać na młode wilki, bo walczą nawet na trawie :D
Yurek, 30.10.2016 23:18[!]
Cytat mcracer1993 :
Ja na miejscu Vettela to bym powiedział publicznie co Max wyprawia na torze.

Verstappen po wyścigu powiedział, że za swoje pieklenia przez radio Vettel "powinien wrócić do szkoły".
Tylko kto tak naprawdę powinien wrócić do szkoły?
mcracer1993, 30.10.2016 23:22[!]
@Yurek Powinno być odwrotnie. To Max powinien był wrócić do szkoły. Szczególnie za to co dzisiaj zrobił Rosbergowi i Vettelowi. No i to co powiedział dziennikarzom. Obraził w ten sposób kolejnego mistrza świata. Powinien się był leczyć, tym bardziej, że jeżeli Max się z tego nie wyleczy, a dojdzie jeszcze Lance Stroll to będzie podwójny problem.
Yurek, 30.10.2016 23:25[!]
Cytat mcracer1993 :
To Max powinien był wrócić do szkoły

Ja to wiem, Ty to wiesz, on tego nie wie. Dobrze, że go Marko ostatnio skrytykował. Niech nie czuje się nietykalny.
enstone, 30.10.2016 23:30[!]
Ma ktoś jakiegoś linka video, gdzie mogę obejrzeć jak dzieciak został wyproszony z pokoju przed podium przez Berniego.??
Ten złodziejski player.pl wyciął mi transmisję po tym jak Vettel machał palcem w bolidzie i dalej nic już nie zobaczyłem....., to co robi ta platforma ostatnimi czasy jest niedopuszczalne, kpią z klienta totalnie ...
bartoszcze, 30.10.2016 23:32[!]
@enstone
Akurat oglądałem na player.pl i eksmisję pokazywali.
mcracer1993, 30.10.2016 23:36[!]
@enstone Ja oglądałem trochę nielegalnie bo przez stream'a ale widziałem eksmisję - mina Maxa bezcenna :D
enstone, 30.10.2016 23:41[!]
@bartoszcze
Wiem, że oficjalnie transmisja była, chodzi mi o to, że ścięło obraz totalnie po czym zrobiło się czarno i komunikat że nie mam internetu co jest kompletną bzdurą .........
Gerard, 30.10.2016 23:52[!]
Zostałem wywołany do tablicy, więc się wypowiem. Nie mam zamiaru już uprawiać flamingu. Lewis Hamilton zdobył swojego hat - tricka w Wielkiej Brytanii i mam nadzieję, że za dwa tygodnie swojego hat - tricka w Brazylii ustrzeli Nico Rosberg. Wprowadzi w ten sposób w ekstazę mnie i wszystkich swoich fanów (zwycięstwo = mistrzostwo świata). Tą nadzieją będę żył przez najbliższe dwa tygodnie i nie czuję potrzeby wywoływania burzy w szklance wody.
Kamikadze2000, 31.10.2016 00:11[!]
@enstone - nie zrozum mnie źle stary. Po prostu uważam, że Verstappen był bliżej Nico, niż mógłby, gdyby Niemiec był tym goniącym. :P

Co do Verstappena, gówniarz jest zdolny i będą z niego ludzie. Przede wszystkim będzie miał czym wygrywać, nie to co wspomniany przez Cb Gobert. :P
macieiii, 31.10.2016 00:36[!]
przez te komunikaty radiowe f1 zaczyna przypominać grę słów, niż walkę. To jakby widzowie widzieli tylko przepychankę przed walką bokserów. Vettel owszem miał rację walcząc na słowa przez radio ale nic nie wygrał. Verstappen po prostu dostał baty od zespołu przed tym GP. Ze swoich typowych zachowań to było normalne. Jechać ile się da. Popełnił błąd i nie czekał na decyzje sędziów tylko wziął sprawy w swoje ręce. Tak naprawdę Vettel mimo że dostał co chciał wcale nie czuje tego podium. Verstappen za to zamiast czuć na plecach że mu sędziowie powiedział wziął P3 w ciemno i czekał na rozwój wydarzeń. Brzmi to może głupio. Tak właśnie było i mimo że mało kto jest jego fanem, to w tym wypadku zachował się tak, jak sobie zapewne założył. Krytyka krytyką, wyniki wynikami. RedBull i Ferrari toczą ostatnio bardzo wyrównaną walkę i wygranymi bądź co bądź są Vettel i Verstappen.
krzysiek000, 31.10.2016 02:21[!]
Cytat jarof1 :
krzysiek000, poprawiają ci humor takie szczeniackie zagrywki?

Lubię jak ktoś wiecznie wkurzony dostaje takiego pstryczka w nos, przez który całkiem zaczyna szaleć. Chociaż mam nadzieję, że i Maxowi się kiedyś oberwie za te jaja.
piwo, 31.10.2016 07:24[!]
w sumie poza torem rozegralo sie to co mialo byc na torze. ricardo z trojki vetel ricardo i max byl na koncu najszybszy i powinien obu lyknac. vetel na koncu zblizyl sie do maxa i powinien lyknac maxa. wiec w sumie poza torem zostalo ustalone to co powinno wyniknac na torze. szkoda tych nieudanych manewrow bo bylo to troche zenujace. mnie zawiodl ricardo na calej lini jak oddal pozycje maxowi. to wygladalo tak jakby powiedzial ok odpuszczam nie naciskaj mnie to ty bedziesz mistrzem swiata w przyszlym roku ja ci w droge nie bede juz wchodzil. nie wiem co jest grane z ricardo (moze ma gorsza rewizje silnika, a mzoe juz zmeczony jest sezonem). ale w dwoch ostatnich wyscigach jest wolniejszy od maxa co mi sie nie podoba. mam nadzieje ze chlopak wezmie sie w garsc i nie podda sie bo jest na prawde szybki i nie powinien sie zachowywac jak barichello przy schumacherze. mieli te same opony. max ledwo utrzymywal sie za nim a ten bez atakowania oddaje pozycje. :( wiem jest inteligentniejszy i nie chcial niszczyc opon i marnowac czasu na walke z maxem. ale z drugiej stronyn to on zjehcal na dodatkowy postoj wiec te opony mogl niszczyc bardziej niz max.
Aeromis, 31.10.2016 12:31[!]
@piwo
Nie rozumiem czemu RIC cię zawiódł. To coś o czym mówił VET bodaj o MAS, że broniąc się na całego sam sobie rujnuje wyścig i gdyby RIC też tak się bronił to na p3 stanąłby VET. Przepuszczenie nawet niekoniecznie partnera z zespołu to także jest element strategii. F1 jest na punkty a nie na dobre wrażenie ;)
piwo, 31.10.2016 13:45[!]
ale jaka to strategia dbania o opony skoro jedynie ricardo zjechal na koniec na wymiane opon? to on powinien jechac agresywniej od maxa bo to on zmienil pozniej opony z sredniej na miekka a nie max. dlatego walsnie mnie zawiodl. to nie byla strategia a odpuszczenie rywalizacji z maxem. tak jakby powiedzial sobie jestem zmeczony chcesz szalec max szalej.
Aeromis, 31.10.2016 13:59[!]
@piwo
Nie, to Ty piszesz o dbaniu o opony, a nie ja. Ja o stracie czasu podczas pojedynku (co by uniemożliwiło walkę o podium i co także jest elementem strategii) i dlatego właśnie przytoczyłem sytuację VET-MAS, a dokładnie sens tego co Vettel słusznie wykrzykiwał przez radio. Zespół wydał TO, RIC się posłuchał i dobrze na tym wyszedł. VES już też otrzymywał TO w tym sezonie i był posłuszny.
marios76, 01.11.2016 20:27[!]
@Aeromis Oczywiście, że posłuchał TO, bez tego Max wwyprzedził by Daniela, tak samo, jak Sergio Valtteriego i Felipe:) Oczywiścieobaj by zużyli opony i cala taktyka wzięłaby w łeb.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca