F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Emirates Japanese Grand Prix 20169 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:32,431--24
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:32,6460,2150,21521
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:33,5251,0940,87919
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:33,8171,3860,29217
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:34,1121,6810,29523
6.33Max VerstappenRed Bull RB121:34,3791,9480,26726
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:34,5302,0990,15128
8.11Sergio PerezForce India VJM091:34,7672,3360,23730
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:35,0032,5720,23610
10.77Valtteri BottasWilliams FW381:35,3812,9500,37831
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:35,4463,0150,06523
12.55Carlos SainzToro Rosso STR111:35,6723,2410,22627
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:35,6773,2460,00524
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:35,6883,2570,01117
15.12Felipe NasrSauber C351:35,9673,5360,27915
16.19Felipe MassaWilliams FW381:36,1693,7380,20223
17.21Esteban GutierrezHaas VF-161:36,2193,7880,05021
18.9Marcus EricssonSauber C351:36,2943,8630,07519
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:36,8224,3910,52830
20.31Esteban OconManor MRT051:37,7975,3660,97529
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:37,9665,5350,16924
22.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:37,9925,5610,02613
107% najlepszego czasu: 1:38,901



Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego treningu przed Grand Prix Japonii. W czołowej piątce klasyfikacji znalazły się jeszcze nazwiska Hamiltona, Vettela, Raikkonena i Ricciardo.

Krótko po zapaleniu się zielonego światła na sygnalizatorze przy wyjeździe z alei serwisowej, na torze pojawili się Romain Grosjean, Sebastian Vettel i Esteban Ocon. Niedługo po tym okrążenia instalacyjne zaliczyli Ricciardo (bolid Australijczyka był od samego początku wyposażony w aparaturę do badania osiągów aerodynamicznych) oraz Alonso, korzystający ze zmodyfikowanej jednostki napędowej. Po pięciu minutach jedynym zawodnikiem pozostającym w garażu był Max Verstappen – Holender pokonał pierwsze w tym roku kilometry po Suzuce dwie minuty później, przygotowując się do testów aero.

Większość kierowców rozpoczęła przejazdy na twardej bądź pośredniej mieszance ogumienia. Z miękkich opon skorzystali jedynie Nasr, Hulkenberg i Perez. Właśnie Meksykanin ustanowił pierwszy rezultat weekendu – 1:34,956s. Niedługo później na drugie miejsca wskoczył Alonso, a czołową trójkę uzupełniło nazwisko Grosjeana, który ustanawiając swój wynik wyjechał na pobocze ze sztucznej trawy.

Nieco mniej szczęścia miał Alonso – Hiszpan stracił kontrolę nad swoim Mclarenem w zakręcie Spoon i uderzył o pobliskie bariery uszkadzając końcówkę tylnego skrzydła. Dwukrotny mistrz świata mógł jednak kontynuować jazdę i szybko powrócił do alei serwisowej, gdzie jego bolidem zajęli się mechanicy.

Po pierwszych na prowadzeniu znajdował się Lewis Hamilton, który na miękkich oponach popisał się czasem 1:33,967s. Na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu zespołowy partner Brytyjczyka – Nico Rosberg, stracił do niego kilka dziesiętnych części sekundy, skarżąc się swojemu inżynierowi na "potworną podsterowność". W międzyczasie na torze pojawił się Sergio Perez, w którego samochodzie zainstalowany został system halo. Z pracą przekładni zmagał się Verstappen. Holender przekonywał zespół, że ma problemy ze zmianą biegów tak na wyższe, jak i na niższe. Redukcja działa tak, jak hamulec ręczny – komentował. Kłopotów technicznych unikał Vettel – kierowca Ferrari wskoczył na trzecie miejsce, pobijając wynik swego kolegi z Ferrari – Kimiego Raikkonena.

Po blisko dziesięciominutowej przerwie związanej z wymianą i zwrotem pierwszego zestawu ogumienia Pirelli, ciszę na torze przerwał wyjazd Kevina Magnussena. W ślad za Duńczykiem, który od tego weekendu rozpoczął korzystanie z piątego silnika spalinowego, poszło wkrótce wielu innych kierowców, kontynuujących realizację piątkowych programów. Krótko przed godziną 11:00 czasu lokalnego, Hulkenberg przesunął się na czwarte miejsce, rozdzielając duet Ferrari, a do TOP10 awansowali Bottas i Kwiat. Tymczasem w garażu McLarena do powrotu do jazdy przygotowywał się powoli Fernando Alonso.

Niedługo później doszło do poważnych zmian w czołówce tabeli – najpierw Raikkonen, mający w swym SF-16H miękkie opony, wskoczył na P2, a następnie Rosberg ustanowił rezultat 1:32,431s. W ślad za Niemcem wynik poprawił Vettel, któremu udało się znaleźć przed kolegą z Ferrari. Piątym czasem legitymował się z kolei Daniel Ricciardo, prezentujący lepsze tempo od Verstappena. Dalej Nico Hulkenberg plasował się przed Sergio Perezem. Na 25 minut przed zakończeniem zajęć Romain Grosjean wypadł z toru w zakręcie Degner i uderzył o barierę z opon doprowadzając do uszkodzeń przedniego skrzydła swego bolidu. Odnosząc się do incydentu Francuz zgłosił problem z działaniem hamulców i potrząsając głową powrócił w wolnym tempie do alei serwisowej.

Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Renault poinformowało o problemach z elektryką w bolidzie Jolyona Palmera, przez które Brytyjczyk musiał przedwcześnie zakończyć realizację programu. W ostatnich minutach do jazdy powrócił Grosjean, a niegroźny wyjazd poza tor zaliczył Verstappen. Nie doszło już jednak do większych zmian w tabeli wyników. Podczas gdy Hamilton tracił do Rosberga nieco ponad 0,2s, trzeci Sebastian Vettel uzyskał czas o ponad sekundę gorszy od lidera sesji. Najlepszy z kierowców Red Bulla – Daniel Ricciardo plasował się aż 1,6s za Niemcem, przewodzącym klasyfikacji generalnej mistrzostw.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0.5 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 07.10.2016 06:53[!]
Zbliża się koniec sezonu, za kilka miesięcy bolidy będą zupełnie nowe a przewaga Mercedesów kosmiczna... Dogonili, nie ma co :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca