F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201613 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:11,895--32
2.33Max VerstappenRed Bull RB121:11,9910,0960,09629
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:12,1250,2300,13426
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:12,3710,4760,24627
5.77Valtteri BottasWilliams FW381:13,1291,2340,75836
6.11Sergio PerezForce India VJM091:13,2891,3940,16031
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:13,2931,3980,00433
8.19Felipe MassaWilliams FW381:13,3181,4230,02533
9.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:13,5671,6720,24924
10.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:13,5691,6740,00226
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:13,7111,8160,14222
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:14,0902,1950,37915
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:14,2522,3570,16227
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:14,2962,4010,04426
15.8Romain GrosjeanHaas VF-161:14,5072,6120,21125
16.12Felipe NasrSauber C351:14,6312,7360,12421
17.9Marcus EricssonSauber C351:14,6542,7590,02323
18.31Esteban OconManor MRT051:14,8272,9320,17330
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:14,9083,0130,08132
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:14,9483,0530,04032
21.50Charles LeclercHaas VF-161:15,3913,4960,44327
22.46Siergiej SirotkinRenault R.S.161:15,8003,9050,40910
107% najlepszego czasu: 1:16,928



Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie otwierającego weekend o Grand Prix Brazylii pierwszego piątkowego treningu. Za Brytyjczykiem uplasowali się Verstappen i Rosberg.

W porannej sesji wzięli udział dwaj kierowcy rozwojowi: Siergiej Sirotkin zastępował w Renault RS16 Kevina Magnussena, a Charles Leclerc przejął stery Haasa VF-16 od Estebana Gutierreza. W trakcie treningu odbyły się także kolejne testy systemu Halo – wzięli w nich udział Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jolyon Palmer oraz Marcus Ericsson. Z kolei od pierwszych minut jazd z tyłu bolidu Lewisa Hamiltona zamontowana była aparatura badająca przepływ powietrza.

Po dziesięciu minutach wszyscy kierowcy mieli już na swoim koncie okrążenia instalacyjne – pierwszym zawodnikiem, który pokonał pomiarowe kółko stał się Pascal Wehrlein, który siedemnaście minut po rozpoczęciu zajęć uzyskał wynik 1:17,977 – Niemiec narzekał przy tym jednak na wibracje pojawiające się na dohamowaniach. Wkrótce na czele znajdował się już Bottas, który na miękkiej mieszance zszedł do poziomu 1m13s. Kilka chwil później na pierwszym miejscu plasował się Lewis Hamilton, który najpierw ustanowił rezultat 1:13,447s, by chwilę później poprawić go n 1:13,182s. W bolidzie wicelidera klasyfikacji generalnej znajdowało się ogumienie wykonane z pośredniej mieszanki. Na drugim miejscu w klasyfikacji sesji znajdował się drugi z kierowców Mercedesa – Nico Rosberg.

Około 30 minut po starcie treningu, Siergiej Sirotkin doświadczył problemów technicznych na podjeździe na prostą startową i od razu po tym skierował swój bolid do alei serwisowej, zatrzymując go na linii wyznaczającej początek strefy boksów. Tradycyjnym widokiem na początku weekendu na Interlagos były drobne błędy popełniane przez kierowców na dohamowaniach do zakrętów takich jak "eski Senny" czy T4. Vettel stracił na chwilę panowanie nad swym Ferrari pokonując wiraż Ferradura, ale po krótkiej wycieczce na asfaltowe pobocze bez żadnych problemów powrócił do dalszej jazdy. Na kiepski balans bolidu narzekał Jenson Button. Zupełnie odmienne odczucia miał pod tym względem Romain Grosjean, który po raz pierwszy od dłuższego czasu przyznał, że na pierwszych przejazdach "czuł radość z jazdy".

Co ciekawe w punkcie pomiaru prędkości najwyższą osiągniętą wartością mól pochwalić się Kimi Raikkonen (337,4km/h) – za Finem znajdowali się Hamilton oraz Grosjean (odpowiednio 336 i 334 km/h). Czas jakim legitymował się Brytyjczyk był lepszy od najlepszego wyniku sprzed roku, ale nadal nie dorównywał rezultatowi pole position (1:11,282s). Po chwili przerwy, kierowcy powrócili do dalszej realizacji programu, a Bottas, już na miękkiej mieszance, awansował na P1 z wynikiem 1:13,129s. Wkrótce wynik ten poprawił znacząco Max Verstappen, któy również na oponach oznaczonych żółtym kolorem wykręcił 1:11,991s. Na drugim miejscu ze stratą 0,13s znajdował się Rosberg, a czołową trójkę dopełniał Daniel Ricciardo.

Pół godziny przed końcem sesji w samochodzie Daniiła Kwiata doszło do przebicia opony. Podczas gdy Rosjanin kierował się powoli do pit lane, z garażu Mercedesa wyjeżdżał wyposażony w supermiękką mieszankę Hamilton. Już pierwsze okrążenie kierowcy ze Stevenage pozwoliło mu odzyskać prowadzenie w tabeli z czasem o 0,1s od wyniku Verstappena. "Balans jest dobry – nie mam tak naprawdę żadnych zastrzeżeń" – stwierdził reprezentant Srebrnych Strzał po zakończeniu przejazdu.

Na 15 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na torze pracowało tylko czterech kierowców: Rosberg, Bottas, Prez oraz Hulkenberg. Sądząc po sytuacji w tabeli interesująco zapowiadała się walka pomiędzy Williamsem a Force India – kierowcy obu zespołów, walczący o czwarte miejsce w tabeli konstruktorów, zajmowali pozycje od piątej do ósmej, legitymując się bardzo zbliżonymi czasami okrążeń. W ostatnich minutach zajęć Felipe Nasr zgłosił swym inżynierom problem ze sprzęgłem. Brazylijczyk pozostał jednak na torze, podczas gdy zespół zajmował się analizą danych – zajmował w tym czasie szesnastą pozycję, dysponując niewielką przewagą nad swym zespołowym partnerem z Saubera – Marcusem Ericssonem. Nieco później Vettel wypadł z toru w zakręcie Mergulho, powodując na krótką chwilę wywieszenie żółtych flag. Był to ostatni z incydentów przedpołudnia w Sao Paulo.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mcracer1993, 11.11.2016 14:57[!]
Jak dobrze pójdzie w qualach będą czasy poniżej 1:10.
Magnuson_22, 11.11.2016 15:29[!]
no jest to możliwe
a Ocon chyba chce na 2 ostatnie w Manorze wyścigi pokazać Wehrleinowi czemu go a nie Wehrleina do FI wybrali
+AS+, 11.11.2016 16:06[!]
Hamilton wierzy w RBR...
xdomino996, 11.11.2016 16:33[!]
@mcracer1993 chyba, że... Deeeeeszcz ^^
mcracer1993, 11.11.2016 16:50[!]
@xdomino996 Dzięki za ważne info. Zespoły podczas FP2 powinny zacząć ustawiać auta na deszcz. Ma padać przez cały weekend.
enstone, 11.11.2016 16:59[!]
#46 nigdy mi się nie będzie kojarzyło z Sirotkinem .....
marios76, 11.11.2016 18:39[!]
@+AS+ Wszyscy wierzymy :)
Ja wierze( jeszcze) w statystyke: Nie ma takiej opcji, zeby przez caly sezon dwa bolidy jednej stajni jezdzily tak, ze jeden ma codrugie GP jakis problem ze zniszczniami silnika wlacznie, a drugi spokojnie przejezdza 20GP... Miedzy bajki to mozna wlozyc, A przyznam, ze wiele juz widzialem.

@mcracer1993 To potwierdzone? Teraz nie mam jak sprawdzic :/
mcracer1993, 11.11.2016 19:43[!]
@marios76 Muszę sprostować - jeśli chodzi o quale to jutro (mam nadzieję) nie będzie padać ale za to w niedzielę ma być ulewa (zacznie się już w nocy z soboty na niedzielę) i do tego burze.
MairJ23, 11.11.2016 22:31[!]
Widzialem jak odpilowywali w nocy jakas czesc od silnika Hamiltona :) Bedzie awaria :)

W Brazylii (i na Interlagos) wszystko jest mozliwe zwlaszcza jak sie pojawi deszcz !

@mcracer1993 niebo placze za odchodzacym Massa !!

RAIN 100% on Sunday :) !!!! czyli pada !

https://www.googl...sao%20paulo%20sunday

Zastanawiam sie czy Bayern nauczyl Lewandowskiego bycia taka Drama Queen ? :)
marios76, 12.11.2016 15:30[!]
@MairJ23 Jedna awaria Nico w trakcie wyscigu i znow wierze w statystyke, oraz przestaje wietrzyc spisek ;) ok?
Ciesze sie na deszcz, moze on wyloni mistrza w tym roku?? Co z tego, ze Lewis jest szybszy od Nico, jak nikt nie moze w otwartej ale rownej walce zagrozic Mercedesowi? :/

@MairJ23 Od Ronaldo sie uczyl ;)

@mcracer1993 Dzieki. Powinno byc ciekawie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca