F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201729 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,704 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
182,396 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:17,824--42
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:18,2900,4660,46635
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:18,3950,5710,10516
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:18,4210,5970,02628
5.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:18,5860,7620,16528
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:19,0081,1840,42227
7.11Sergio PerezForce India VJM101:19,2401,4160,23221
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:19,3461,5220,10620
9.19Felipe MassaWilliams FW401:19,4431,6190,09732
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:19,4431,6190,00019
11.55Carlos SainzRenault R.S.171:19,5541,7300,11124
12.18Lance StrollWilliams FW401:19,7721,9480,21834
13.20Kevin MagnussenHaas VF-171:20,6442,8200,87216
14.94Pascal WehrleinSauber C361:20,9713,1470,32730
15.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:21,2693,4450,29826
16.37Charles LeclercSauber C361:21,4463,6220,17728
17.38Sean GelaelToro Rosso STR121:21,6393,8150,19329
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR121:21,7473,9230,10810
19.34Alfonso Celis JrForce India VJM101:22,3424,5180,59517
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL32---3
107% najlepszego czasu: 1:23,272

Embed from Getty Images

Tuż po rozpoczęciu sesji wszyscy zawodnicy wyjechali na tor, w celu wykonania okrążeń instalacyjnych. Kolejne wyjazdy nastąpiły po kilku minutach i na torze pojawiły się bolidy z zaawansowaną aparaturą pomiarową. W ten momencie sezonu zespoły w dużej mierze pracują już na rozwiązaniami na kolejny rok i Red Bull z Renault usilnie testowali swoje nowe części.

Pierwszy w tabeli czasowej zameldował się Antonio Giovinazzi, prowadzący samochód Haasa. Zastępujący Grosjeana zawodnik podróżował kręcąc kółka na poziomie 1:23. Wynik ten bardzo szybko pobili kierowcy Mercedesa na supermiękkich oponach. Na pierwszym miejscu pojawił się Bottas z wynikiem 1:20,354. Hamilton nie przejechał idealnie pierwszego kółka, ale na kolejny zszedł poniżej granicy 1:20 i wyprzedził Bottasa o pół sekundy.

Warunki na torze poprawiały się z każdą minutą. Dużo brudu na trasie powodowało spore problemy zawodnikom, jednak z każdym okrążeniem czasy się poprawiały i w tabeli bez przerwy dochodziło do przetasowań. Tymczasem po 30 minutach problemy techniczne dotknęły Kevina Magnussena, który został poproszony o szybki zjazd do alei serwisowej, jak również Brendona Hartleya, którego Toro Rosso zatrzymało się na poboczu. Po chwili jednak udało się wszystko opanować i powoli wrócił do mechaników.

Do rekordu toru mocno zbliżył się Vettel wykręcając czas 1:18,824 i można się było spodziewać, że zostanie on znacznie pobity w czasie tego weekendu. Pierwszym, który tego dokonał był Bottas na ultramiękkich oponach i pokonał rekord o sekundę. Hamilton pojechał ostatecznie pół sekundy wolniej, jednak kierowcy zbyt mocno uwierzyli w przyczepność toru i przyłapani zostali na tym Raikkonen i Celis. Fin nie uszkodził samochodu,jednak kierowca rezerwowy Force India rozbił swój bolid i nie był w stanie wrócić do garażu

Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, gdyż porządkowi musieli uporać się z uszkodzoną maszyną w ostatnim zakręcie toru. Sesja została wznowiona po kilku minutach i na torze od razu pojawił się Vettel. Zawodnicy jednak nie stawiali już na kręcenie najlepszych czasów, choć Fernando Alonso został pochwalony za mocne tempo. Na niewiele się to zda biorąc pod uwagę kolejne kary za wymianę silnika, ale na pewno choć trochę poprawi humor Hiszpanowi.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 27.10.2017 18:39[!]
Ósmy czas Alonso z tak długą prostą to jakaś niedorzeczność. Renault z tym silnikowym biznesem zagwarantowało sobie wyprzedzenie w stawce przez jeszcze jedną ekipę.
Zomo, 27.10.2017 19:42[!]
Swietne wiesci dla Red Bulla - Honda zbudowala silnik pozwalajacy na zrobienie 8 czasu w treningach. Jutro nastepny silnik na kwalifikacje a w niedziele nastepny na wyscig. Dobrze ze Red Bull ma pieniedzy jak lodu, ta wspolraca z Honda moze ich wiele kosztowac.
marios76, 27.10.2017 20:31[!]
@Zomo Toro Rosso za to zbudowalo bolid, ktory moze przegrac z Sauberem...
Az jestem ciekaw przyszlorocznej walki obu ekip ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca