F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20171 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:31,261--23
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:31,8650,6040,60419
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:32,0990,8380,23419
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:32,1090,8480,01011
5.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:32,5641,3030,45514
6.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:32,6771,4160,11315
7.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:32,7201,4590,04321
8.11Sergio PerezForce India VJM101:32,8621,6010,14220
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:33,0601,7990,19824
10.31Esteban OconForce India VJM101:33,0961,8350,03624
11.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:33,3812,1200,28526
12.19Felipe MassaWilliams FW401:33,3942,1330,01320
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:33,6732,4120,27915
14.18Lance StrollWilliams FW401:33,8182,5570,14516
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:34,0432,7820,22522
16.55Carlos SainzToro Rosso STR121:34,1042,8430,06119
17.8Romain GrosjeanHaas VF-171:34,1182,8570,01418
18.20Kevin MagnussenHaas VF-171:34,3433,0820,22517
19.94Pascal WehrleinSauber C361:35,2463,9850,90329
20.9Marcus EricssonSauber C361:35,6974,4360,45127
107% najlepszego czasu: 1:37,649

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie popołudniowego piątkowego treningu Formuły 1 przed Grand Prix Malezji. Niemiec uzyskał lepszy wynik niż Raikkonen i Ricciardo.

Po południu pogoda uległa znaczącej poprawie – nawierzchnia była niemal całkowicie sucha, a wszyscy kierowcy wyruszyli na okrążenia instalacyjne korzystając ze slicków. Już po czterech minutach Marcus Ericsson ustanowił pierwszy czas – 1:37,654s, który wkrótce został pobity przez Grosjeana. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się duet Ferrari – Vettel przed Raikkonenem. Po dziesięciu minutach liderem tabeli był już jednak Max Verstappen, legitymujący się wynikiem 1:32,739s. Na kolejnym szybkim kółku kierowca Red Bulla mógł poprawić swój czas: uzyskał rekord w drugim sektorze, ale nie popisał się najlepszymi międzyczasami w S1 i S3.

Po pierwszych piętnastu minutach w czołowej dziesiątce znajdowali się Verstappen, Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Hamilton, Perez, Stroll oraz Alonso. Wtedy to Vettel wyszedł na czoło tabeli z rezultatem 1:32,566s – nowym rekordem toru. Na początku sesji większość kierowców korzystało z opon wykonanych z miękkiej mieszanki. Podczas gdy Jolyon Palmer narzekał na często blokujące się przednie koła, Pierre Gasly zjechał do alei serwisowej z dymem wydobywającym się z tyłu swego STR12. W bolidzie nie doszło jednak do żadnej poważniejszej awarii i Francuz szybko powrócił do realizacji swojego programu.

W ciągu pięciu kolejnych minut kierowcy Mercedesa dwukrotnie wypadli w żwirowe pułapki poza torem. Najpierw na poboczu znalazł się w jedenastym zakręcie Valtteri Bottas, a kilka chwil po tym Hamilton stracił panowanie nad tyłem swojego W08 pokonując wiraż numer siedem. Obaj zawodnicy mogli kontynuować. Hamilton musiał jednak skierować się do alei serwisowej ze względu na spłaszczone opony.

Tymczasem w Ferrari trwały prace nad bolidem Kimiego Raikkonena. SF70H znajdowało się na podnośnikach, a Fin cierpliwie śledził akcję na torze na tyłach garażu. Po około 30 minutach od startu FP2 kierowcy z czołówki rozpoczynali przejazdy na supermiękkim ogumieniu. Ricciardo zszedł do poziomu 1:32,099s zostając nowym liderem klasyfikacji, ale powracający do pracy Raikkonen zepchnął go na drugie miejsce dzięki wykręceniu wyniku 1:31,865s. Moment później na P1 plasował się już Vettel z doskonałym osiągnięciem 1:31,261s.

Podczas gdy Bottas wracał do jazdy po zakończeniu prac nad podłogą bolidu i pokonywał okrążenie, jakie pozwoliło mu na awans na piąte miejsce, Lance Stroll uderzył o słupek wyznaczający zjazd do pit lane. Niedługo po tym z alei serwisowej wyjechał Lewis Hamilton. Pierwsze okrążenie Brytyjczyka, naznaczone sporą podsterownością, dało mu piąte miejsce. Trzykrotny mistrz świata dysponował niewielką przewagą nad Bottasem, ale do pierwszego Vettela tracił aż 1,5s. Tuż przed tym, jak zespoły rozpoczęły dłuższe przejazdy, Fernando Alonso zaskoczył wszystkich awansem na P5, przed duet Srebrnych Strzał. Swój wynik nieznacznie poprawił Verstappen – nie pozwolił on jednak na dokonanie progresu w klasyfikacji sesji.

Dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Romain Grosjean uderzył w barierę z opon. Powtórki wykazały, że Francuz przejechał po obluzowanej pokrywie studzienki, co doprowadziło do przebicia prawej tylnej opony. Kierowca Haasa stracił kontrolę nad swoim bolidem i po przejeździe przez żwirową pułapkę zatrzymał się na bandzie okalającej tor. Grosjean szybko opuścił kokpit, a na miejsce incydentu udał się Charlie Whiting oraz Laurent Mekies. Wkrótce po tym FIA wydała komunikat, w którym poinformowała o tym, że sesja nie zostanie wznowiona.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 29.09.2017 10:40[!]
Jak widać Mercedes jest na dobrej drodze do wytracenia przewagi Hamiltona. #saluteMercedes
baron, 29.09.2017 10:43[!]
Nie wiadomo jaki program prowadził Mercedes. To dopiero FP2.

EDIT: Fakt, trochę śmiesznie wygląda to, że nawet Alonso jest przed Hamiltonem i Bottasem, ale jest jeszcze FP3, kwalifikacje i co najważniejsze wyścig. Mimo wszystko mam nadzieję, że Merc nadal będzie w lesie i znów będziemy obserwować ciekawą rywalizacje o tytuł. Ostatnie zwycięstwa Hamiltona mi się zbrzydły.
krzychol2000, 29.09.2017 10:46[!]
Bardzo chciałbym zobaczyć taką kolejność w wyścigu.
qqryq, 29.09.2017 11:42[!]
@Simi na dobrej drodze byli w Singapurze....
bolekse, 29.09.2017 11:47[!]
Zapowiada się walka trzech zespołów na szczycie, lubie to! :]
Aeromis, 29.09.2017 12:01[!]
@bolekse
Gdyby brać na serio te wyniki to nic takiego sie nie zapowiada. Ferrari wymiata. Trening pierwszy były mokry, o ile postęp pomiędzy t1 i t2 może już o czymś świadczyć, to w tym przypadku brak jest danych.
dex, 29.09.2017 12:19[!]
Oby Ferrari ustrzeliło dublet i uciszyło usta tym wszystkim krytykom co Vettel niby ostatnio zaprzepaścił mistrzostwo a Kimi nic mu nie pomaga.
marios76, 29.09.2017 12:58[!]
Kolejny skandal. Z halo malo sie nie zesraja, a dzwigami czy studzienkami nmozna bezkarnie zabijac/ narazac kierowcow! Ktos zginie nie przez poziom bezpieczenstwa bolidow, a przez ludzki blad!

@krzychol2000 Ostatnio juz widziales chyba dublet Ferrari ;)
bolekse, 29.09.2017 13:42[!]
@Aeromis
Właśnie o to chodzi, że Mercedes na ogół w sobote znacząco poprawia tempo. I jest to tor, który powinien im pasować, więc gdyby byli dziś wysoko to by byli jutro bezkonkurencyjni a tak to można liczyć na walkę
Aeromis, 29.09.2017 13:50[!]
@bolekse
W sobotę poprawia by w niedziele je utracić. Nie ma to więc nic wspólnego z ów "walka trzech zespołów na szczycie".
iceneon, 29.09.2017 13:57[!]
Nie ma to jak jarać się treningami :)


@marios76 No i ustrzelili dublet :D
robertunio, 29.09.2017 17:44[!]
@ krzychol2000 - ale tylko na starcie ;-)
@ iceneon - ostatnio to chyba Max Verstappen ustrzelil dublet Ferrari ;-)
macko93, 30.09.2017 08:13[!]
Tak swoją drogą to Grosjean miał farta, że w ogóle wyszedł z tego wypadku bez szwanku. Bo miał przeciążenie blisko 17G ale gdyby tam nie było pułapki żwirowej to wstrząs byłby znacznie większy i nie wiadomo czy Groszek byłby dopuszczony do quali, a co za tym idzie do wyścigu. Także FIA powinna była zostawić asfaltowanie poboczy, bo żwirowe pułapki naprawdę dużo dają. No ale ja niestety nic nie zrobię, bo tamtejsza banda robi co chce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca