F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200030 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 6,825 km
Liczba okrążeń: 45
Pełny dystans: 307,125 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,838 - Mika Hakkinen (McLaren), 1998
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,270 - David Coulthard (McLaren), 1999
Największa średnia prędkość wyścigu:
227,997 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
David Coulthard drugi raz w tym sezonie wywalczył pierwszą pozycję startową. Sesja ta rozpoczęła się podobnie jak poprzednia – wszyscy kierowcy od razu wyjechali na tor w obawie przed deszczem, jednak tym razem padało praktycznie rzecz biorąc od samego początku sesji. To właśnie Szkot w początkowych minutach uzyskał najlepszy czas i do końca sesji nikt nie był w stanie go prześcignąć. Co prawda pod koniec przestało padać i warunki zaczęły się powoli poprawiać, jednak żadnemu kierowcy nie udało się zejść poniżej jednej minuty i 47 sekund, a czas uzyskany przez Coultharda wynosił 1:45.697. Przez większą połowę sesji na drugiej pozycji znajdował się Giancarlo Fisichella, jednak ostatecznie Włoch musiał zadowolić się trzecią pozycją startową, ponieważ jednym z kierowców, który zdołał poprawić swój rezultat w końcowych minutach był Michael Schumacher i to on uzyskał drugi czas. Mika Hakkinen rywalizację z Schumacherem i Fisichellą przegrał zaledwie o 99 tysięcznych sekundy i wyścig rozpocznie z czwartej pozycji.

Drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello także poprawił swój rezultat pod koniec sesji, jednak w tym przypadku pod znakiem zapytania stał w ogóle udział Brazylijczyka w Grand Prix Niemiec, a stało się tak z dwóch powodów. Po pierwsze na początku sesji Barrichello musiał zostawić swój bolid na torze zanim zdołał ukończyć jedno okrążenie pomiarowe, a po drugie zapasowy bolid użytkował w tym momencie Michael Schumacher, który swój podstawowy bolid rozbił podczas porannej sesji treningowej i Barrichello szansę na zakwalifikowanie się do wyścigu zyskał dopiero wtedy, kiedy mechanicy naprawili podstawowy bolid Niemca kilka minut przed końcem sesji. W podobnej sytuacji znajdował się również Heinz-Harald Frentzen, chociaż w tym przypadku powodem tego była anulacja czasu uzyskanego przez Niemca na początku sesji. Stało się tak dlatego, iż Frentzen w niezbyt sportowy sposób (poprzez ominięcie pierwszej szykany) wyprzedził kierowców, którzy jechali tuż przed nim i dzięki temu jako pierwszy ukończył okrążenie pomiarowe, mając przed sobą pustą drogę. Ostatecznie Frentzen i Barrichello do wyścigu wystartują kolejno z 17 i 18 pozycji.

Pedro de la Rosa zakwalifikował się na piątej pozycji uzyskując w ten sposób najwyższą pozycję startową w swojej dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden, natomiast drugi kierowca z zespołu Arrows – Jos Verstappen uzyskał czas gorszy od Hiszpana o ponad pół sekundy i do wyścigu wystartuje z 11 pozycji.

Honoru stajni Jordan kolejny raz bronić musiał Jarno Trulli i z zadania tego wywiązał się bardzo dobrze, gdyż uzyskał szósty czas. Bardzo dobrze podczas tej sesji kwalifikacyjnej spisał się również Alexander Wurz z zespołu Benetton, ponieważ siódma pozycja startowa jest jego najwyższą pozycją startową w tym sezonie, podobnie jak i trzecia pozycja wywalczona przez Fisichellę.

Kierowcy z zespołu Jaguar także mają powody do zadowolenia, ponieważ pierwszy raz w tym sezonie wspólnie zakwalifikowali się w pierwszej dziesiątce. Jest to również drugi przypadek, kiedy Johnny Herbert okazał się szybszy od Eddiego Irvina i wyścig rozpocznie z ósmej pozycji, natomiast Irlandczyk wystartuje z pozycji dziesiątej.

Jacques Villeneuve zdołał się jeszcze zmieścić wśród pierwszych dziesięciu kierowców, ale już drugi kierowca reprezentujący barwy zespołu BAR – Ricardo Zonta uzyskał 12 czas. Natomiast kierowcy z zespołu Williams drugi raz z rzędu nie zdołali się znaleźć w pierwszej dziesiątce i wyścig rozpoczną z odległych pozycji startowych.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca