F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200525 września
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:11,701--25
2.4Takuma SatoBAR 0071:12,7381,0371,03717
3.5Fernando AlonsoRenault R251:12,7821,0810,04410
4.3Jenson ButtonBAR 0071:12,9181,2170,13612
5.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:13,0651,3640,1477
6.6Giancarlo FisichellaRenault R251:13,0941,3930,02910
7.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:13,2561,5550,1626
8.8Antonio PizzoniaWilliams FW271:13,4271,7260,1714
9.7Mark WebberWilliams FW271:13,5091,8080,0824
10.38Ricardo ZontaToyota TF1051:13,5731,8720,06431
11.17Ralf SchumacherToyota TF1051:13,7882,0870,2156
12.1Michael SchumacherFerrari F20051:14,1542,4530,36610
13.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:14,2822,5810,12810
14.15Christian KlienRed Bull RB11:14,4682,7670,1867
15.16Jarno TrulliToyota TF1051:14,5042,8030,0366
16.14David CoulthardRed Bull RB11:14,7243,0230,2207
17.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:14,8423,1410,11828
18.11Jacques VilleneuveSauber C241:15,2113,5100,36914
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ15B1:16,2304,5291,01914
20.18Tiago MonteiroJordan EJ15B1:16,2304,5290,00015
21.39Nicolas KiesaJordan EJ15B1:16,3514,6500,12123
22.20Robert DoornbosMinardi PS051:16,7695,0680,41812
23.21Christijan AlbersMinardi PS051:17,1805,4790,4118
24.12Felipe MassaSauber C24---5
107% najlepszego czasu: 1:16,720

Kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążania podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Brazylii. Austriak okazał się szybszy o ponad sekundę od najbliższego rywala, Takumy Sato, który najwyraźniej postanowił udowodnić władzom zespołu B.A.R, iż źle postąpiły rezygnując z jego usług w sezonie 2006. Trzeba jednak przyznać, że jest już trochę na to za późno, a szkoda, gdyż Japończyk w zeszłym sezonie spisywał się całkiem nieźle i zdobył w sumie 34 punkty. Obecnie Sato ma jednak zaledwie jeden punkt na swoim koncie i nie ma się specjalnie co dziwić, że stajnia z Brackley fotel drugiego bolidu B.A.R Honda postanowiła powierzyć w przyszłym sezonie Rubensowi Barrichello. Sato zadeklarował już, że nie interesuje go rola kierowcy testowego, tak więc jeśli nie znajdzie posady w innym zespole, co jest dosyć prawdopodobne, nie zobaczymy go już raczej w Formule 1. Czwarty czas uzyskał partner Japończyka, Jenson Button, potwierdzając tym samym całkiem niezłą (przynajmniej na razie) dyspozycję bolidu 007 na torze Interlagos.

Pomiędzy kierowcami B.A.R na trzeciej pozycji znalazł się lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, któremu do przypieczętowania pierwszego tytułu mistrzowskiego wystarczy najniższy stopień podium podczas tego weekendu i to niezależnie od rezultatu uzyskanego przez Kimi Raikkonena. Kierowca Renault otrzymał już nawet błogosławieństwo – o ile można się tak wyrazić – od najmłodszego jak dotąd zdobywcy mistrzostwa w historii F1, Emersona Fittipaldiego. Brazylijczyk, który jest właścicielem tego rekordu aż od 33 lat (ustanowił go w wieku 25 lat, 8 miesięcy i 29 dni) stwierdził, że będzie dumny, jeśli to właśnie Alonso zdoła jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę do 24 lat i niespełna dwóch miesięcy. Raikkonen pierwszą sesję treningową ukończył na piątej pozycji, mając ponad 0.3 sekundy straty do Alonso, a na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Renault i McLaren, Giancarlo Fisichella i Juan Pablo Montoya. Jeśli wierzyć ostatnim doniesieniom, Intel bynajmniej nie wycofał się z zamiaru sponsorowania stajni z Woking i najprawdopodobniej zostanie jej tytułowym sponsorem począwszy od sezonu 2006.

Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Antonio Pizzonia i Mark Webber. Zastępujący nadal Nicka Heidfelda Brazylijczyk, dla którego jest to zaledwie drugi start za kierownicą bolidu F1 w domowym wyścigu, w pierwszej sesji treningowej pokonał swojego bardziej doświadczonego partnera o niespełna 0.1 sekundy. Tymczasem Webber opuścił ostatnio szeregi organizacji Grand Prix Drivers' Association (od tej pory kierować ją będą Michael Schumacher, David Coulthard i Jarno Trulli). Pierwszą dziesiątkę zamknął piątkowy tester Toyoty, Ricardo Zonta, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Wurza. Brazylijczyk był jak zwykle najbardziej pracowitym kierowcą podczas treningów, łącznie przejeżdżając ponad 31 okrążeń, a tuż za jego plecami uplasował się jeden z głównych kierowców japońskiej stajni, Ralf Schumacher. Znacznie słabiej wypadł partner Niemca, Jarno Trulli (15 pozycja), gdyż okazał się od niego wolniejszy o ponad 0.7 sekundy.

Kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, stracili około półtorej sekundy do najszybszego kierowcy nietestowego, którym, żeby było śmieszniej, był sprawca wyeliminowania z ostatniego wyścigu siedmiokrotnego mistrza świata, Sato. Tuż po kolizji na torze Spa-Francorchamps Schumacher podszedł do Japończyka i uderzył go w wizjer kasku, do czego podczas wczorajszej konferencji prasowej odniósł Montoya. Kolumbijczyk powiedział, iż był bardzo zdziwiony zachowaniem kierowcy Ferrari i dodał, że gdyby sam zrobił coś podobnego, zostałby pewnie wykluczony z reszty sezonu. Montoya także został wyeliminowany z GP Belgii przez innego kierowcę i to w dodatku zdublowanego, jednak w przeciwieństwie do Schumachera zareagował znacznie łagodniej, akceptując po prostu błąd popełniony przez jadącego na zwykłych oponach Pizzonię. Ze wszystkich kierowców w pierwszej sesji ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczył tylko Felipe Massa (Sauber).

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Metalpablo, 23.09.2005 17:19[!]
Widze,że BAR łądnie pojechał.ALe pewnie jak zawsze w wyscigu bedzie znacznie gorzej.Klien znowu lepiej niz reszta z Red Bulla.Wurz jak zawsze najlepiej:D.Walkaoi Mistrzostwo KOnstruktorów nadal trwa
KIU, 23.09.2005 17:37[!]
narazie 1 trening jeszcze jeden dzisiaj i bendą 3 McLareny na 3 pierwszych miejscach :)( KIMI i MONTOY oszczedzaja silnik (to widac)) A Sauber tak źle az nie do wiary !!:( Brawo Wurz
Majster, 23.09.2005 17:50[!]
A gdzie Tocaczello? Czyżby Minardi zrezygnowało z usług byłego kolegi Kubicy? Toyota i Ferrari dały dupy, BAR, Renault, Williams, Mclaren ja zwykle dobrze.
RENO, 23.09.2005 18:12[!]
Alonso i Mentos w pewnym momencie mieli identyczną strate 1,555 s hehe
Adam Przybylski, 23.09.2005 18:58[!]
"...Schumacher podszedł do Japończyka i uderzył go w wizjer kasku." Nie uderzył - POBIŁ GO ! :-D
Kid, 23.09.2005 20:19[!]
POBIŁ ??????? Przybylski weź się schowaj bo nie masz racji. Wcale go nie uderzyl tylko lekko dotknął w kask (chociaż nie musiał tego robić), ale przeciez Sato miałby jakieś pretensje lub coś. Według mnie wyglądało to zwykłą wymianę zdań między kierowcami, a media i Montoya robią z tego aferę.
Adam Przybylski, 23.09.2005 21:42[!]
"Wcale go nie uderzył tylko lekko dotknął w kask" - właśnie tak ,a media robią z tego aferę. KID - wstyd mi za Ciebie.
Kid, 27.09.2005 18:30[!]
to mnie wstyd za ciebie przybylski
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca