F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20059 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,730 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,525 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Ricardo ZontaToyota TF1051:30,682--21
2.1Michael SchumacherFerrari F20051:31,7161,0341,03416
3.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:31,8211,1390,10528
4.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:32,2671,5850,44615
5.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:32,8492,1670,58213
6.17Ralf SchumacherToyota TF105B1:32,9172,2350,06813
7.16Jarno TrulliToyota TF105B1:33,1222,4400,20513
8.5Fernando AlonsoRenault R251:33,2592,5770,1377
9.3Jenson ButtonBAR 0071:33,4532,7710,19420
10.7Mark WebberWilliams FW271:33,5202,8380,06714
11.14David CoulthardRed Bull RB11:33,5632,8810,04311
12.8Antonio PizzoniaWilliams FW271:33,6792,9970,11614
13.4Takuma SatoBAR 0071:34,3303,6480,65116
14.6Giancarlo FisichellaRenault R251:34,4003,7180,0707
15.12Felipe MassaSauber C241:34,4213,7390,02117
16.15Christian KlienRed Bull RB11:34,7074,0250,28612
17.39Sakon YamamotoJordan EJ15B1:34,8294,1470,12219
18.11Jacques VilleneuveSauber C241:34,8744,1920,04518
19.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:34,9774,2950,1037
20.20Robert DoornbosMinardi PS051:35,1504,4680,1738
21.18Tiago MonteiroJordan EJ15B1:35,3884,7060,23812
22.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:37,3716,6891,9835
23.21Christijan AlbersMinardi PS051:37,6266,9440,2557
24.19Narain KarthikeyanJordan EJ15B1:38,0347,3520,4087
107% najlepszego czasu: 1:37,030

Przebieg drugiej sesji treningowej na torze Suzuka zakłóciły w ostatnim kwadransie spodziewane wcześniej opady deszczu. Zespoły były na to oczywiście przygotowane i dlatego w już w pierwszej sesji kierowcy starali się pokonać jak najwięcej okrążeń, by w przypadku deszczu w drugiej sesji móc spokojnie dokonać wyboru opon na dalszą część weekendu. Jutro co prawda deszcz może znowu padać, jednak według obecnych prognoz sam wyścig ma być suchy, tak więc wszyscy nastawiają się raczej na jazdę po suchym torze.

W drugiej sesji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta. Brazylijczyk za kierownicą standardowej wersji bolidu TF105 okazał się szybszy aż o sekundę od najbliższego rywala, którym dosyć niespodziewanie (biorąc pod uwagę rezultat uzyskany w pierwszej sesji) był Michael Schumacher. Co więcej, dobra postawa Niemca nie była raczej sprawą przypadku, gdyż drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, uzyskał czwarty czas. Tak więc po niezbyt udanym występie w pierwszej sesji treningowej na torze Suzuka, włoska stajnia piątkowe przygotowania do przedostatniego wyścigu sezonu zakończyła w dosyć optymistyczny sposób.

Najszybszy z reprezentantów McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa, tym razem musiał zadowolić się trzecią pozycją, ale za to Hiszpan przejechał zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych treningów, łącznie okrążając japoński tor ponad 50 razy. Kimi Raikkonen ze względu na konieczność wymiany silnika do drugiej sesji przystąpił z drobnym opóźnieniem, kończąc ją na piątej pozycji ze stratą ponad dwóch sekund do Zonty. Tymczasem w pierwszej dziesiątce zabrakło tym razem Juana Pablo Montoi, który uplasował się dopiero na 22 pozycji. Kolumbijczyk miał z początku drobne problemy techniczne i w pierwszej połowie przejechał zaledwie pięć okrążeń, a w drugiej połowie szansy na uzyskanie lepszego czasu poza deszczem pozbawili go inni kierowcy, na których natrafiał na swoich szybkich okrążeniach.

Kolejno na szóstej i siódmej pozycji dzisiejsze treningi ukończyli główni kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, którzy podczas tego weekendu po raz pierwszy oficjalnie korzystają z oznaczonej symbolem "B" ulepszonej wersji tegorocznego bolidu TF105. Samochód ten ma między innymi nowe przednie zawieszenie, które jak wynika ze słów Trullego zostanie najprawdopodobniej użyte na początku przyszłego sezonu. Póki co TF105B spisuje się całkiem nieźle, a jego główną zaletą ma być bardziej równa jazda na dłuższych dystansach. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że japońska stajnia ogłosiła dzisiaj przedłużenie współpracy o kolejne trzy lata ze swoim tytułowym sponsorem, firmą Panasonic.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Fernando Alonso (Renault), Jenson Button (B.A.R) i Mark Webber (Williams). Francuska stajnia po wykonaniu większości zaplanowanych na piątek zadań już w pierwszej sesji, w drugiej sesji postanowiła nie nadwerężać silników w bolidach Alonso i Giancarlo Fisichelli (14 pozycja), tak więc obaj kierowcy łącznie przejechali zalewie 14 okrążeń. Po nadzwyczaj dobrym występie w pierwszej sesji, David Coulthard (Red Bull) tym razem musiał zadowolić się 11 pozycją, a tuż za jego plecami znaleźli się Antonio Pizzonia (Williams) i Takuma Sato (B.A.R).

Tymczasem drugi z japończyków uczestniczących w treningach na torze Suzuka, Sakon Yamamoto, w drugiej sesji wypadł jeszcze lepiej niż w pierwszej, plasując się na 17 pozycji ze stratą niewiele ponad czterech sekund do najszybszego kierowcy. Tak dobrej postawy piątkowego testera Jordana nikt się chyba nie spodziewał, ale nie od dziś wiadomo, że tor Suzuka należy do jednego z najbardziej wymagających w całym kalendarzu wyścigów Formuły 1 i jego dobra znajomość jest połową sukcesu. Udowodnił to już Sato, który regularnie od 2002 roku za każdym razem zdobywa punkty w domowym wyścigu. W zeszłym roku Japończyk finiszował tutaj na czwartej pozycji.

Największym pechowcem w drugiej sesji był piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi. Włoch ze względu na problemy z elektroniką i hydrauliką przejechał zaledwie siedem okrążeń, kończąc dzisiejsze treningi na 19 pozycji.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 07.10.2005 11:20[!]
ojacie pier... Ferrari mnie teraz... uszczęsliwilo jak nic innego na świecie.. ja... jak tak dalej bedzie to dublet Ferrari bedzie w niedziele :) 3mam kciuki za Ferrari i bridgestone :)
pawlos, 07.10.2005 12:43[!]
Ojojoj, co to się porobiło! Toyoty mogą być groźne, Ferrari - nie sądze. Ciekawią mnie słabe czasy renaultów. Co do Kimiego, to dobrze, że na treningu padł Merc a nie w wyścigu.
Minardi, 07.10.2005 20:43[!]
Schumi na 2. Rubek na 4.? No nie! Nie mówcie że pod koniec sezonu ferrari wraca do dobrej formy bo to bez sensu.
sku, 07.10.2005 21:05[!]
ostro sie dzieje =D czarny rumak go =)
Snake Plissken, 07.10.2005 22:41[!]
Jutro w qualu będzie podobnie, bo ma padać. W wyścigu już nie będzie tak łatwo. Chyba Mistrzu nie wygra w tym roku wyścigu (ten w USA się nie liczy).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca