F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20068 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,525 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Giancarlo FisichellaRenault R261:34,337--8
2.6Felipe MassaFerrari 248 F11:34,4080,0710,07110
3.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:34,5650,2280,15710
4.1Fernando AlonsoRenault R261:34,8630,5260,2985
5.36Anthony DavidsonHonda RA1061:34,9060,5690,04323
6.38Sebastian VettelBMW Sauber F1.061:34,9120,5750,00630
7.12Jenson ButtonHonda RA1061:35,0020,6650,0906
8.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:35,0640,7270,0626
9.8Jarno TrulliToyota TF106B1:35,3431,0060,27912
10.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:35,3671,0300,0245
11.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:35,3751,0380,00812
12.37Michael AmmermullerRed Bull RB21:35,4331,0960,05825
13.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:35,5281,1910,09510
14.9Mark WebberWilliams FW281:35,8661,5290,3385
15.10Nico RosbergWilliams FW281:36,1761,8390,31010
16.19Christijan AlbersMidland M161:36,1801,8430,0044
17.35Alex WurzWilliams FW281:36,2341,8970,05425
18.17Robert KubicaBMW Sauber F1.061:36,2991,9620,0655
19.41Franck MontagnySuper Aguri SA061:37,3543,0171,05520
20.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:37,4413,1040,08715
21.21Scott SpeedToro Rosso STR11:37,5013,1640,06016
22.14David CoulthardRed Bull RB21:37,5963,2590,0956
23.18Tiago MonteiroMidland M161:37,7023,3650,1069
24.40Neel JaniToro Rosso STR11:37,7413,4040,03926
25.15Robert DoornbosRed Bull RB21:37,7883,4510,0479
26.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:38,5334,1960,74518
27.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:38,7794,4420,2465
28.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:38,9554,6180,17614
29.39Adrian SutilMidland M161:43,9149,5774,95914
107% najlepszego czasu: 1:40,941

Giancarlo Fisichella ukończył piątkowe treningi na torze Suzuka na czele klasyfikacji, pokonując Felipe Massę o niespełna 0.1 sekundy. Na kolejnych pozycjach uplasowali się drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i Renault, Michael Schumacher i Fernando Alonso, dla których w Japonii walka o tytuł mistrzowski rozpoczyna się zupełnie na nowo. Obaj kierowcy mają obecnie po 116 punktów.

Druga sesja rozpoczęła się jeszcze przy mokrej nawierzchni toru i przez większą część godziny kierowcy korzystali z deszczowych opon. Tor zaczął jednak wysychać i w końcówce sesji warunki były już na tyle dobre, że kierowcy mogli założyć opony na suchą nawierzchnię. Wtedy właśnie odbyła się batalia o najlepszy czas dnia, z której zwycięsko wyszedł Fisichella. Zarówno postawa Włocha, jak i jego dzisiejszego najbliższego rywala Massy, będzie miała w ten weekend istotne znaczenie w walce o mistrzostwo pomiędzy zespołami Renault i Ferrari, które po wyścigu w Chinach dzieli zaledwie jeden punkt.

Początkowo na wysychającym torze tempo dyktowali najszybszy kierowca z porannej sesji, Anthony Davidson (Honda), a także Fisichella i Sebastian Vettel (BMW Sauber). Ostatecznie Davidson i Vettel uplasowali się kolejno na piątej i szóstej pozycji, mając niewiele ponad pół sekundy straty do Fisichelli. Vettel okazał się najbardziej pracowitym kierowcą podczas dzisiejszych treningów (30 okr.), natomiast pozostali reprezentanci BMW, Robert Kubica i Nick Heidfeld, przejechali zaledwie po pięć kółek i uplasowali się odpowiednio na 18 i 27 pozycji.

Siódmy czas uzyskał kierowca Hondy Jenson Button, a jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Fisichelli zmieścił się Pedro de la Rosa (McLaren). Odpowiednio na 9 i 11 pozycji uplasowali się tymczasem kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, w których bolidach po zupełnie nieudanym występie w Chinach zamontowane zostały silniki RVX-06 V8 w najnowszej specyfikacji. Honda także na swój domowy wyścig przywiozła najnowszą, poprawioną po niedoszłym debiucie w GP Włoch specyfikację silnika, z której zamierza korzystać w kolejnych dwóch sezonach.

Pierwszą dziesiątkę zamknął zwycięzca zeszłorocznego wyścigu na torze Suzuka, Kimi Raikkonen (McLaren), który w pamiętny sposób na ostatnim okrążeniu wyprzedził wówczas Fisichellę. Tym razem Fin stracił do kierowcy Renault niewiele ponad sekundę, przejeżdżając zaledwie pięć okrążeń. Całkiem udany drugi występ w oficjalnych treningach Formuły 1 zaliczył tymczasem Michael Ammermuller, przez chwilę będąc nawet w posiadaniu najlepszego czasu na wysychającym torze. Ostatecznie piątkowy tester Red Bull Racing sklasyfikowany został na 12 pozycji, pokonując między innymi Rubensa Barrichello (Honda).

Pozostali piątkowi testerzy: Alex Wurz (Williams), Franck Montagny (Super Aguri), Neel Jani (Toro Rosso) i Adrian Sutil (Spyker MF1) uplasowali się odpowiednio na pozycjach 17, 19, 24 i 29. Strata reprezentującego po raz trzeci w tym sezonie barwy stajni z Silverstone podczas piątkowych treningów Sutila do najszybszego kierowcy wyniosła ponad 9 sekund, jednak wynikało to z tego, że Niemiec ze względu na awarię silnika stracił szansę na ustanowienie czasu na suchym torze w końcówce popołudniowej sesji.

Źródło: Formula1.com, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Armado, 06.10.2006 10:51[!]
Jak znowu bedzie padac w niedziele to ja sie chyba pochlastam. Bywaja sezony ze kropla deszczu nie chce spasc, a w tym jest az za mokro. BMW z Kubica znowu cos pokreca z oponami i po ra kolejny bedziemy sie gapic jak Robert sciga sie z Midlandami...
Kazz, 06.10.2006 11:21[!]
Armado masz rację też mam dość deszczowych wyścigów bm-ki za dużo błędów popełniają w deszczu niech będzie wkońcu sucho!!!!!!!!!
Czy to wina teamu czy Roberta to już mało istotne nie doszukujmy się winnych, na błędach się uczą. Do trzech razy sztuka. Juz się nie mogę doczekać. Wstaję rano wychodzę z psem potem kawka zamykam pokój i reszta wekedu należy już do mnie :)
Na stonie www.F1ultra.pl/ jest do ściągnięcia drugi numer ultraspeed_nr2 polecam.
Pozdro :)
Radaz, 06.10.2006 13:15[!]
masakryczna przepasc miedzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem
jaguar666, 06.10.2006 14:12[!]
I tak Fisico dostanie wskazówki przed wyścigiem, czyli Alonso ma dojechać przed nim na metę.
Zapowiada się bardzo ciekawy wyścig, oby tylko było sucho.
Adriannn, 06.10.2006 15:14[!]
A Massa to znowu silnik wymieniał że znak zapytania?
adams, 06.10.2006 15:33[!]
jestem kibicem McLarena..Ale jedno trzeba przyznać Schumacher'owi.Jak pada jest najlepszy.I tego życze Kubicy - dobry kierowca jeździ ekstra w każdych warunkach.
pawlos, 06.10.2006 15:38[!]
Masa nie dojechał w Czajna, więc decyzja należy do TEAMu. Wymieniać silnik, czy nie wymieniać. Jeśli niewymienią to będą mogli użyć nowego w GP Brazyli. Tak mi się bynajmniej wydaje:)
Maraz, 06.10.2006 16:47[!]
Adriannn, Massa miał prawo do wymiany silnika z uwagi na DNF w Chinach, ale nie wiadomo czy mu wymienili, więc na razie napisałem 2 ze znakiem zapytania.
Ulver, 06.10.2006 17:56[!]
czy Kubica nie powinien aby trochę więcej pojeźdźić po torze, którego nie zna?
pawlos, 06.10.2006 19:45[!]
Ulver, Kubica zna ten tor bardzo dobrze z gier komputerowych, więc bez obawy :)
To był taki półżart-półserio :)
john_frusciante, 06.10.2006 23:09[!]
Kubica 2 sekundy za czołówką i 2.5 sekundy przed Heidfeldem - ciekawe jak miarodajne są te wyniki... 5 okrążeń na średnio-suchym torze rodzi pytanie, czy BMW czuje się tak pewnie, że więcej wykręcać nie musieli, czy znowu obstawiają, że będzie loteria i żadne testy niczego nie poprawią...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca