F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grand Prix of Europe 200722 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen (Ferrari) dopiero drugi raz w tym sezonie zapewnił sobie pierwszą pozycję startową, pokonując podczas kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy aktualnego mistrza świata Fernando Alonso o blisko 0,3 sekundy.

Świetny występ Raikkonena na torze Nurburgring przyćmił jednak nieco wypadek w ostatnim bloku kwalifikacji drugiego kierowcy McLarena – Lewisa Hamiltona, który choć wyszedł z niego bez szwanku, to jednak stracił szansę na ustanowienie dobrego czasu i na razie nie wiadomo, czy będzie mógł wystartować w wyścigu.

Wypadek Hamiltona, o którego przyczynach informowaliśmy już we wcześniejszej wiadomości wydarzył się pięć minut przed końcem trzeciego bloku, kiedy to najszybszych dziesięciu kierowców pozostałych na torze rozpoczęło już walkę o najlepsze czasy na nowych oponach. Sesja została przerwana aż na pół godziny, głównie z powodu konieczności naprawy uszkodzonej bariery z opon, a po wznowieniu kierowcy mieli już tylko możliwość przejechania jednego szybkiego okrążenia, a więc nie było miejsca na błędy.

Alonso w pierwszym sektorze ustanowił zdecydowanie najlepszy czas i był na najlepszej drodze do pokonania Raikkonena, jednak poważny błąd w środkowym sektorze kosztował go utratę kilku dziesiątych części sekundy. W tej sytuacji Hiszpan i tak miał szczęście, że zdołał zapewnić sobie pozycję startową w pierwszym rzędzie, a jego przewaga nad drugim kierowcą Ferrari – Felipe Massą wyniosła zaledwie 0,037 sekundy. Wraz z Brazylijczykiem z drugiego rzędu wystartuje ulubieniec lokalnej publiczności – Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścił się Robert Kubica, ulegając w trzecim bloku swojemu partnerowi z zespołu BMW Sauber o blisko 0,3 sekundy. Polak był jednak szybszy od Heidfelda w drugim bloku, kiedy wszyscy kierowcy jeździli z małą ilością paliwa, a to może oznaczać, że później zjedzie na swój pierwszy pit-stop w wyścigu. Towarzystwa Kubicy w trzecim rzędzie będzie dotrzymywał na starcie Mark Webber, który jako jedyny kierowca Red Bull Racing dostał się do trzeciego bloku kwalifikacji.

Tymczasem David Coulthard nie wyszedł nawet z pierwszego bloku, bowiem najpierw przejechał okrążenie pomiarowe zbyt blisko swojego partnera, a na koniec spóźnił się o kilka sekund z rozpoczęciem ostatniego kółka przed wywieszeniem flagi w szachownicę i w efekcie do wyścigu wystartuje dopiero z 20 pozycji. Oprócz Webbera w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze tylko jeden kierowca prowadzący bolid napędzany silnikiem Renault, a był nim Heikki Kovalainen z zespołu Renault, który po raz drugi z rzędu wywalczył siódmą pozycję startową. Finowi do pokonania Webbera zabrakło zaledwie 0,002 sekundy.

Na pozycjach 8 i 9 do wyścigu na torze Nurburgring zakwalifikowali się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher. Dla mającej swoją główną siedzibę w Kolonii japońskiej stajni Grand Prix Europy jest jednym z dwóch domowych wyścigów w tym sezonie i wywalczone pozycje startowe dają jej obydwu kierowcom realną szansę na zdobycie jutro punktów. Hamilton ostatecznie zamknął pierwszą dziesiątkę, ale jak już zostało to wspomniane na początku niniejszego tekstu, jego udział w wyścigu jest niepewny.

Po słabym występie w kwalifikacjach na torze Silverstone, tym razem kierowcy Williamsa wypadli nieco lepiej, jednak mimo to nie udało im się przejść do finałowego bloku, ulegając w drugim zamykającemu pierwszą dziesiątkę Trullemu o niewiele ponad 0,1 sekundy. Nico Rosberg i Alex Wurz wystartują więc jutro z szóstego rzędu, ale na pocieszenie będą mogli zatankować dowolną ilość paliwa. W kolejnym rzędzie ustawią się na starcie drugi kierowca Renault – Giancarlo Fisichella (Włoch na swoim ostatnim okrążeniu w drugim bloku kwalifikacji popełnił kilka błędów i musiał zadowolić się trzynastą pozycją) oraz Rubens Barrichello (Honda).

Jako ostatni do drugiego bloku kwalifikacji dostali się kierowcy Super Aguri – Anthony Davidson i Takuma Sato, którym nie tylko udało się pokonać kierowców z zespołów Toro Rosso i Spyker, ale także Jensona Buttona (Honda) i Coultharda. Mający problemy przez cały weekend z wyciągnięciem maksymalnych osiągów z nowych opon Button okazał się wolniejszy o 0,3 sekundy od Barrichello i wystartuje z 17 pozycji, mając bezpośrednio za sobą Scotta Speeda i Vitantonio Liuzziego z Toro Rosso. Z ostatniego rzędu wystartują jak zwykle kierowcy Spykera – Adrian Sutil i Markus Winkelhock. Ten ostatni podczas debiutu w kwalifikacjach F1 okazał się wolniejszy od swojego partnera o blisko półtorej sekundy.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca